Voor de zoveelste keer: WELKE LAPTOP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:37
Ik weet dat dit onderwerp al vaak aan de orde is gekomen, maar ik kan door de bomen het bos niet meer vinden... Wat een reviews, wat een berg informatie HELLUP! :O Welke laptop moet ik toch kopen die aan mijn specs voldoen:

- >= 40 gigabyte hd
- >= 512 mb geheugen
- Intel mobile processor >=1200 mhz
- snelle ati grafische kaart
- dvd rw, geintegreerde cd/dvd-lade dus niet apart;
- schermgrootte maakt effe niet uit, klein spreekt me ook wel aan, 12 inch, mooi design;
- goede (!) kwalliteit s-video uitvoer voor televisie;
- digitale optische geluids in en uitgang ondersteuning voor 5.1;
- headphone out;
- goede klinkende boxjes erin;
- minimaal 2 x usb 2.0;
- midi ondersteuning, kan ook eventueel met extern bakje...;
- wifi erin, nieuwe standaard (50 megabit/sec), welke code heeft dit protocol ook alweer
- <2000 euro
- leuk design, bijvoorbeeld als packard bell of iBook

Ik wil het ding gaan gebruiken voor:
- gamen;
- dvd-kijken/mp3 kijken en luisteren via digitale versterker
- midi
- etc, voor allerlei toepassingen dus

Is er ergens een site waar je snel specs van laptops kunt vergelijken, of misschien weten jullie wel de droom-top... B)

Verwijderd

koop en toshiba, makkelijk toch, voldoet aan al je eisen.

Verwijderd

Je hoeft niet te schreeuwen hoor. :/
Acer heeft vind ik leuke laptop's alleen meestal zit er een niet hele snelle videokaart in. Misschien is het ook verstandig om nog ff te wachten op de nieuwe Centrino's met Dothan core. Die hebben wireless 802.11G (54Mbit) en zijn natuurlijk sneller dan de huidige.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:05

Geckoo

Good news, everyone!

die wifi met de nieuwe standaard kan je makkelijk zelf uitzoeken (als je em ff bent vergeten kan het gebeuren maar het lijkt nu net als of je geen zin hebt om het te gaan uitzoeken)
en verder als je wilt weten hoe ze klinken en hoe ze voelen (het typen enzo) moet je toch gewoon ff langs een grotere competerwinkel.

en alle punten die genoemt worden in je lijst zitten er bij de meeste laptops standaard in (usb headphone out) of die zijn er makkelijk bij te bestellen (hd,ram)

dus gewoon ff (voor het desgin) wat grote jongens langs (tosiba hp ed) en gewoon simpel vergelijken.
Wij kunnen niet beslissen wat er goed voor je is dat meot je zelf doen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Sky A3731
beste getest consumentenbond
+ je kan upgraden (bijvoorbeeld dus wireless card erin)
www.sky.nl

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 00:43 ]

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 10:31
Zoals je in bovenstaande posts al ziet zijn de meningen hierover verdeeld. Het hangt dan ook voor een groot deel af van persoonlijke smaak en voorkeur.

Ga dus gewoon zelf kijken bij enkele (online) winkels en maak je keuze.

P.S. Niet schreeuwen is liever :P

[ Voor 8% gewijzigd door tisloafp op 29-12-2003 09:27 ]

Verwijderd

Misschien een dell inspiron 8600 met ati radeon 9600?

Kijk snel op dell.nl

Dit leek mij ook wel een leuke laptop, maar alleen de prijs zoals jij noemt (eur 2000), vond ik een beetje te veel. Voor de rest is het ook kwalitatief een goede laptop. Als je meer wilt weten moet je ff in het inspiron 8600 topic kijken. Je kunt hem ook zelf configureren dus das ook wel mooi. Ik ben zelf voor de acer aspire 2001 gegaan, omdat rond de 1500 euro zit. Maar met het budget van jou was ik cker voor de dell gegaan.

tip: kijk eens in de pricewatch naar laptops rond de 2000 euro. Dan vallen er al een zooi laptops af.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 09:34 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Voor de zoveelste keer slotje.

Tja afhankelijk van wat je met je laptop wilt zit je config tussen een mobile pentium 3 voor t tiepmiep werk tot een vette P4 met alle toeters en bellen omdat je ook een gamepje wilt draaien.

Je zult dus echt moeten bedenken wat je wilt en aan de hand van dat een laptop aanschaffen. Kijk es bij Dell, toshiba, Fujitsu-Siemens en Asus wat ze hebben, is dat buiten je budget dan kijk je voor de wat minder bekende merken.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Een leuk ASUS gevalletje is ook wel het nakijken waard. Vooral het design spreekt me erg aan, bovendien is mijn 3500 TP echt bijzonder degelijk, ik heb het idee dat dat voor meer modellen geldt :)

Verwijderd

Tiepmiep, wat dacht je hiervan? Alleen geen intel. En dat NIC-je koop je d'r zelf maar bij:

http://www.computer-land....&prodid=4031&back=listall

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Polle schreef op 29 december 2003 @ 09:34:
Een leuk ASUS gevalletje is ook wel het nakijken waard. Vooral het design spreekt me erg aan, bovendien is mijn 3500 TP echt bijzonder degelijk, ik heb het idee dat dat voor meer modellen geldt :)
Ik heb zelf ook een ASUS met alles erop en eraan. Ik ben er zeer tevreden over. Kijk eens op de site van de laptopper: http://www.de-laptopper.nl om daar ideeen op te doen.

Ik zag op hun site een laptop met 2HDDs. Behalve de grote schijfruimte (160 GB :9 )heb je meteen de andere voordelen van twee harddisks: betere performance.

[ Voor 16% gewijzigd door rtgo op 29-12-2003 09:46 ]

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Een Intel is voor een laptop toch wel erg belangrijk. Je kunt ook wel met een AMD werken maar de temparatuur is dan toch wel een probleem. Zeker als je lekker lang wilt kunnen werken achter je laptop.

Wat betreft merk ga in ieder geval voor een degelijk merk dit i.v.m de garantie afhandeling.

Ik heb zelf op een TD gewerkt. We hebben goede ervaringen met Tosihba en Dell minder goede met Acer die hebben gewoon een minder service. Maar dat is wat ik in een half jaar als monteurtje heb gemerkt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

Shunt

Boe

als je zo veel ervaring hebt met die laptop's
wat is dan je probleem ?
je weet precies wat je wil in die laptop
dan is er tog helemaal geen probleem of ben ik nu gek ?

en amd vs intel met warmte heb jij de laaste tijd nog wel ens opgelet :?
op het gebied van mid end laptop's met intel en amd scheelt het geen kont kwa warmte hoor :X ) (heb het hier dus over de amd xp M ;) en de P4 m

je weet ecact wat je wil je weet waar je hem voor wilt gebruiken je weet wat voor goede ervaringen je hebt met bepaalde merken

nogmaals waar zit hem nu je probleem :?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

geen kont? AMD's zijn een stuk koeler!!!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
een moderne p4 word vaak warmer dan een nieuwe athlon xp

LinkedIn
BlackIntel

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

Shunt

Boe

lees Mobile varianten ;)

geen desktop procjes we hebben het hier over de M varianten :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

ZELFS dan. Alleen die (dure!!!) centrino's springen er heel erg uit als koelte wondertjes. Maar de Pentium 4-M en Athlon XP-M is gewonnen in het voordeel van de Athlon XP-M. Die worden erg koel, en zijn qua snelheidschangen stukkie slimmer dan de intel's.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Als we zo gaan schreeuwen... SLOTJE!!!!!

:/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.