Wake up on Ring & P4C800-E Deluxe.. hoe?

Pagina: 1
Acties:

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:37
Hmmm, zit weer met iets vreemds dus in het kader van de afgelopen kerstgedachten :7 hoop ik hier antwoord te vinden :)

Ik bezit een Asus P4C800-E Deluxe waar WOR, ofwel Wake up On Ring, op wordt ondersteund. Echer, wat ik ook probeer, als ik mijn externe modempje aan m´n COM1 port knoop, geen enkele reactie :?
Ik gebruik overigens BIOS v1014.

Vanzelfsprekend heb ik de functie, Power On by External Modem, aangezet in het BIOS. Daar wordt echter gesproken over het feit dat je PC in Soft-Off mode moet staan. Ik heb het niet zo op energiezuinige zooi, uit is uit, aan is aan, niet iets er tussenin.

Vraag 1 - hoe enable ik die Soft off mode, is dat hetzelfde als Suspend ofzo? (volgens mij niet)
Vraag 2 - mijn goeie ouwe P3B-F kon gewoon uitstaan waarna ik ´m tot leven wekte door een belletje. Kan me haast niet voorstellen dat het nu anders zou zijn.

Doel is vanzelfsprekend dat ik van afstand m´n PC kan aanzetten om wat te hobbyen op ´rustige´ momenten :)

Check da Specz

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:37
kick... niemand?

;(

Check da Specz

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Die Soft off mode heeft AFAIK te maken met de instelling van de power knop in het BIOS. Bij ATX zijn er namelijk 2 mogelijkheden om je computer volledig uit te schakelen:

1) Direct uitschakelen na het indrukken van de powerknop ("Hard" uitschakelen)
2) Uitschakelen door de powerknop +/- 5 seconden ingedrukt te houden. Als je m kort indrukt komt de computer in "suspend" mode. (ook wel bekend als "Soft off" => "Zacht" uitschakelen)

Misschien helpt dit je een eind op weg :)

[ Voor 11% gewijzigd door mindcrash op 31-12-2003 14:28 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)