Toon posts:

AVI naar dvd formaat

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen welke programma je kan gebruiken om een avi formaat film naar een dvd formaat film te encoden zodat ik hem op een dvd schijfje kan branden en daarna op mijn standalone dvdpeler kan afspelen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

DVD2SVCD kan dat. Je kan dan als source een AVI kiezen, als destination een DVD, en het programma zorgt er voor dat je een keurige *.m2v en *.mp2 krijgt die je met IFOedit zo naar VOB kan omzetten en branden naar DVD. Ik gebruik het regelmatig, erg goed proggie. :)

Oh ja, je kan er zelfs subtitles aan toevoegen :9

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 29-12-2003 00:10 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 15:11
Dat heeft toch geen nut?
Mijn inziens brand je beter een VCD/SVCD want de kwaliteit van die AVI wordt toch geen DVD kwaliteit!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 21:00

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• Microkid

Microkid

Smile

cocico schreef op 29 december 2003 @ 00:10:
Dat heeft toch geen nut?
Mijn inziens brand je beter een VCD/SVCD want de kwaliteit van die AVI wordt toch geen DVD kwaliteit!
Heeft wel nut. Een VCD heeft maar een resolutie van 352x288, SVCD 480x576. DVD is 720x576. Sommige goede DivX rips zijn 720x576 en kunnen dus prima omgezet worden naar DVD versie zodat je geen resolutie verlies. Omzetten naar SVCD of VCD verslechterd het beeld alleen maar.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Software Algemeen FAQ

Die al gezien? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 00:07:
Wie kan mij vertellen welke programma je kan gebruiken om een avi formaat film naar een dvd formaat film te encoden zodat ik hem op een dvd schijfje kan branden en daarna op mijn standalone dvdpeler kan afspelen
TMPGEnc kan dat. In veel formaten geeft deze een heel goede kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank u mij mede tweakers _/-\o_

Verwijderd

TMPGenc Plus : http://www.puresoft.co.uk/tsunami/productdetails.htm

Deze wil je daarvoor gebruiken. Hier zitten diverse filters onboard waardoor je DivX artifacts eruit kan filteren. Naar mijn weten de beste converter hiervoor. Roxio Easy cd creator 6.0 doet het ook rechtstreeks maar die neemt het puur over, zonder verbeteringen dus.

Let wel, in TMPGenc Plus, hoe meer filters je aanzet, des te langer het re-coden duurt. Had laatst een 750 mb file omgezet, met een 3 tal filters aan. Recoden op een p4 1.7 duurt standaard 25 uur, met die filters erbij aan zo een 65 uur. Weet waaraan je begint, het is tijdrovend, maar na converting heb je dan ook wel praktisch dvd kwaliteit, mits de source file van een beetje redelijke kwaliteit is :)

Naar mijn weten is TMPGenc het beste progje op de markt op het moment.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Werkt die niet samen met Abdul http://abdul1.netfirms.com/en een andere niet nader te noemen site? ;)

En topicstarter, lees eens even de link die FJK je geeft, daarmee kom je al een heel eind en met die van Kerklaan moet het een eitje worden.

Btw, ik brand de avi meestal op VCD( + subs) en neem het kwaliteitsverlies ( als mensen dat al merken) op de koop toe omdat:

Mijn DVD speler daar beter mee omgaat en sommige films op 1 cd passen, dat bespaart je een 2e cd.
Tegenwoordig is er ook KSVCD, maar daar mee nog geen test gedaan.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Vraag aan Mikrokid:

Je schrijft dat DVD2SVCD een AVI kan overzetten naar DVD , maar verderop zeg je wat over IFO edit wat ik niet begrijp wat bedoel je daarmee...?? en ook weer naar VOB. Zou je zo vriendelijk willen zijn om de procedure voor een Newbee even uit te schrijven . Dank je wel voor de moeite

Jos

Mikrokid schreef op 29dec.
DVD2SVCD kan dat. Je kan dan als source een AVI kiezen, als destination een DVD, en het programma zorgt er voor dat je een keurige *.m2v en *.mp2 krijgt die je met IFOedit zo naar VOB kan omzetten en branden naar DVD. Ik gebruik het regelmatig, erg goed proggie.

Oh ja, je kan er zelfs subtitles aan toevoegen

• Microkid

Microkid

Smile

De procedure is vrij eenvoudig:

- met DVD2SVCD kan je een AVI omzetten naar een mp2 (audio) en m2v (video) stream. Desgewenst kan je in DVD2SVCD hier nog ondertitels aan toevoegen (sst formaat bijv). Zelfs kan je het formaat wijzigen van NTSC naar PAL. In het menu "misc" kan je de bron aangeven (AVI in dit geval) en de bestemming (DVD in dit geval). Bij "conversion" kies je je AVI bestand, en dan op GO klikken.

- met de mp2 en m2v streams kan je verder weinig. Deze moet je daarna authoren met IFOedit zodat er een DVD structuur van gemaakt wordt. In feite worden hier dus beide streams samengevoegd tot 1 stream (multiplexen). Hier laad je beide streams in, en IFOedit maakt er dan een keurige DVD structuur van. De belangrijkste bestanden voor DVD zijn VOB bestanden, dit is de samengevoegde stream van mp2 en m2v.

- Die complete directory die IFOedit aanmaakt (Video_TS heet deze) kan je dan bijv met Nero naar DVD-VIDEO branden.

Klaar. Fluitje van een cent.

Pagina: 1