Toon posts:

vanaf website pics rippen die niet gelinkt zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: ik heb de search intensief gebruikt, en ben gestuit op diverse proggies als webzip en blackwidow, die ik ook heb geprobeerd, maar die niet werken in dit geval.

Het geval wil namelijk dat ik pics van een domein wil downloaden, waar niet naar gelinkt wordt. (Daarom werken picgrabbers niet, die volgen gewoon de links die op de ingegeven website zijn vermeld, en grabben zo alles wat ze tegenkomen). In dit geval bevat de website zelf geen links, het is een leeg domein, maar er staan wel bestanden op, waar dus niet naar gelinkt wordt.
Ik weet dat, als de webserver van het betreffende domein juist is ingesteld, je niet zomaar de hele sitestructuur inclusief bestanden kunt zien/downloaden, maar is er misschien een manier om met een progje ofzo at random te zoeken naar bestandsnamen? Bijvoorbeeld www.website.nl/a1.jpg, ...a2.jpg, (...) zz99.jpg, etcetera?
Alvast bedankt! :)

(punt is: oude foto's van mij staan nog ergens op een domein, en ze hebben geloof ik dit soort bestandsnamen, (helaas geen logische volgorde ofzo) en ik kan er niet meer bij, maar ik zou de foto's erg graag nog willen hebben.)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Verwijderd

Een shellscriptje is hier wellicht op z'n plaats.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 23:43:
(punt is: oude foto's van mij staan nog ergens op een domein, en ze hebben geloof ik dit soort bestandsnamen, (helaas geen logische volgorde ofzo) en ik kan er niet meer bij, maar ik zou de foto's erg graag nog willen hebben.)
kan je ze dan niet mailen?
lijkt me veel makkelijker in dit geval eerlijk gezegt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas: ook geprobeerd, en werkt hetzelfde: volgt de links op het ingevoerde domein. Maar het betreffende domein bevat zoals gezegd geen links.

Trouwens: op www.fusker.com kun je wél zoeken naar plaatjes, met een zoekfunctie als www.website.nl/plaatje[0-100].jpg, met als resultaat plaatje0.jpg, plaatje1.jpg, (...) plaatje 100.jpg. Maar da's maximaal 250 resultaten per keer, en je kunt alleen zoeken op getallen, niet op letters. Een verbeterde fusker moet ik dus hebben...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt er inderdaad op dat je zelf zal gaan moeten knutselen om dit voor elkaar te krijgen. Heb je enig idee hoeveel mogelijkheden er zijn als je uitgaat van filenames van 8 characters? Een zoektocht daarop lijkt waarschijnlijk op een DOS :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 28 december 2003 @ 23:49:
[...]

kan je ze dan niet mailen?
lijkt me veel makkelijker in dit geval eerlijk gezegt ;)
snap ik niet? Je moet ze eerst kunnen zien, en de site heeft geen beheerder ofzo die er wel bij kan.. Het is in feite zoeken naar urls die wel bestaan, waarvan ik wel het domein maar niet de bestandsnaam van weet, en waarnaar nergens wordt gelinkt.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Gewoon een aantal geneste for-loops, da's toch niet zo moeilijk?

Heb je trouwens door hoeveel mogelijkheden er zijn? Met het alfabet, alle cijfers, - en _ heb je al 38^8 = 4347792138496 mogelijkheden. Dat is in het geval dat altijd alle acht tekens zijn gebruikt, en de extensie vaststaat. :)

[ Voor 66% gewijzigd door creative8500 op 29-12-2003 00:01 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 23:54:
[...]

snap ik niet? Je moet ze eerst kunnen zien, en de site heeft geen beheerder ofzo die er wel bij kan.. Het is in feite zoeken naar urls die wel bestaan, waarvan ik wel het domein maar niet de bestandsnaam van weet, en waarnaar nergens wordt gelinkt.
lijkt me sterk dat er een server onbeheerd staat te draaien :X
als je geen filename weet moet je bruteforce gaan rippen, denk niet dat ze daar blij mee zijn, hoewel die server heeft toch geen beheerder ;)

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 28 december 2003 @ 23:53:
Het lijkt er inderdaad op dat je zelf zal gaan moeten knutselen om dit voor elkaar te krijgen. Heb je enig idee hoeveel mogelijkheden er zijn als je uitgaat van filenames van 8 characters? Een zoektocht daarop lijkt waarschijnlijk op een DOS :P
hehe... ja maar waarschijnlijk hebben ze maximaal 4 karakters. 26 letters en 10 cijfers geeft 36 tot de vierde macht. Da's veel, maar nog te doen, dunkt me.
Een shellscriptje is hier wellicht op z'n plaats.
Heb geen ervaring met shellscriptjes... hoe moet dat? :+

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
wat je nu wilt is mogelijk, maar het probleem is dat je waarschijnlijk (zoals gezegd) dan moet gaan brute forcen, waardoor je waarschijnlijk al na een aardige tijd al bent opgevallen.
heeft iemand hier trouwens al eraan gedacht dat er ook nog andere extensies zijn, waardoor het aantal mogelijkheden met 4 wordt vermenigvuldigt (als je uitgaat van jpg, jpeg, gif, bmp, laatste = very unlikely, dus de factor kan ook 3 zijn)?
Ik wil wel eens weten hoe jij dit gaat klaarspelen :)

MI3: teh big fileswap

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tjek deze draad:

RobIII in "Online foto series bladeren.."

Gewoon stukje javascript waarmee ik al complete sites met mooie dames heb geleeched :+

Moet er wel effe bij vermelden dat ook deze niet "zomaar namen" gaat proberen, maar als je een beetje handig bent is dat zo aangepast...

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 29-12-2003 01:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op 29 december 2003 @ 00:50:
heeft iemand hier trouwens al eraan gedacht dat er ook nog andere extensies zijn, waardoor het aantal mogelijkheden met 4 wordt vermenigvuldigt (als je uitgaat van jpg, jpeg, gif, bmp, laatste = very unlikely, dus de factor kan ook 3 zijn)?
Ik wil wel eens weten hoe jij dit gaat klaarspelen :)

MI3: teh big fileswap
Ik wist nog een aantal bestandsnamen uit mijn hoofd / door te gokken, en het is allemaal jpg, dus dat valt alweer mee. Ik ga even kijken in de thread die de user boven deze post heeft aangeraden. Alvast bedankt allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 29 december 2003 @ 00:52:
Tjek deze draad:

RobIII in "Online foto series bladeren.."

Gewoon stukje javascript waarmee ik al complete sites met mooie dames heb geleeched :+

Moet er wel effe bij vermelden dat ook deze niet "zomaar namen" gaat proberen, maar als je een beetje handig bent is dat zo aangepast...
Kijk, dit ziet eruit als iets waar ik wat mee kan. Maarre: om aan te geven hoeveel ervaring ik heb met dit soort scripts: dit is de eerste die ik onder ogen krijg. Moet ik iets in het script wijzigen voordat ik het open als htm-pagina, om 'm te laten werken? Als ik nu op 'toon' druk verspringen de door mij ingevoerde waarden terug naar de beginwaarden. Zou je alstjeblieft (smeeksmeek) even kunnen zeggen waar ik iets moet invoeren om 'm te laten werken?
En nog een vraagje: het ziet eruit dat 'ie alleen kan zoeken op getallen, net zoals fusker.com, maar dan uitgebreider en beter :) . Is het ook mogelijk om op alfabet te zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Oh shit, IE only stond er, vergeten... gebruikte Mozilla. }:O
Even opnieuw...

Edit: oke. Heb in het script het volgende aangepast:

code:
1
<td><input type="text" name="txtURL" maxlength="255" class="txtBox" value="http://www.freewallpaper.de/data/autos/Ferrari/"></td>

wordt

code:
1
<td><input type="text" name="txtURL" maxlength="255" class="txtBox" value="http://www.website.nl/e"></td>

ipv 'website' het bedoelde domein, en dan '/e' omdat www.website.nl/e4.jpg een bestaand bestand is, om te checken. Bij invullen deed ik één voorloopnul, zodat hij in elk geval 4. jpg als resultaat zou geven. Maar dat deed hij niet: na 'toon' te hebben gedrukt verschoten de ingevoerde waarden weer naar de beginwaarden (gebruik voorloopnullen verschoot weer naar '3'). Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 01:42 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wget roels 8)
[dirk@voyager dirk]$ wget --help
GNU Wget 1.8.2, a non-interactive network retriever.
Usage: wget [OPTION]... [URL]...
Recursive retrieval:
wget -r, --recursive recursive web-suck -- use with care!

et voilá alles op je haadee :)

Oh ja: er is ook een Windows-port voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 01:33:
Oh shit, IE only stond er, vergeten... gebruikte Mozilla. }:O
Even opnieuw...
<bla>
Wat doe ik verkeerd?
1 voorloopnul levert 04.jpg... Je wil dus nul voorloopnullen of het vinkje ervoor uit... <hint> :P

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 29-12-2003 02:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 29 december 2003 @ 01:57:
wget roels 8)
Recursive retrieval:

Het spijt me, maar ik snap hier niks van, behalve dat het programma wget wellicht handig is. Wat bedoel je verder precies? Alle code snap ik helaas niet...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heb wget gedownload, maar krijg 'm niet aan de praat. UIt diverse readme's word ik niet veel wijzer. Deze n00b kan alleen dingen op gebruikersniveau...

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 29 december 2003 @ 02:31:
[...]

1 voorloopnul levert 04.jpg... Je wil dus nul voorloopnullen of het vinkje ervoor uit... <hint> :P
Hm... ok met de juiste url al ingevuld wanneer ik 'm opstart, en met vinkje uit, geen resultaat. Na drukken op 'tonen' verspringt 'ie weer naar de beginwaarden. Hoort dat wel? Of moet ik in het script nog dingen veranderen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

BackSlash32 schreef op 29 december 2003 @ 01:57:
wget roels 8)
Recursive retrieval:

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 02:41:
hmm, heb wget gedownload, maar krijg 'm niet aan de praat. UIt diverse readme's word ik niet veel wijzer. Deze n00b kan alleen dingen op gebruikersniveau...
Wees maar niet bang; BackSlash32 geeft alleen even aan dat hij de draad niet heeft gelezen. Met WGET kun je een website in zijn geheel downloaden als er links naar de plaatjes staan :) Daar heb je dus niets aan

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 29 december 2003 @ 10:38:

Wees maar niet bang; BackSlash32 geeft alleen even aan dat hij de draad niet heeft gelezen. Met WGET kun je een website in zijn geheel downloaden als er links naar de plaatjes staan :) Daar heb je dus niets aan
Ah... nee, dat doet elk programma. Ik wacht wel even op antwoord van RobIII. :)
Pagina: 1