Na wat mislukte experimenten met Freevo op OpenBSD
draait het inmiddels op Gentoo, maar nu ben ik tegen een probleem aangelopen.
Ik ben vanavond bezig geweest met het recording gedeelte van Freevo en dit werkt met het encoder gedeelte van mplayer dat mencoder heet.
Als ik mencoder van de commandline start gaat het prima qua geluid, maar als ik via freevo mencoder met dezelfde parameters aanroep is er geen geluid.
commandline
relevante stuk uit /etc/freevo/local_config.py
De mixer waarden worden niet aangepast als freevo al draait.
Want ik dacht omdat X wordt gestart dat de mixer settings misschien veranderd waren. Want voor mijn gevoel is freevo niets anders dan een python script wat het commando aanroept.
draait het inmiddels op Gentoo, maar nu ben ik tegen een probleem aangelopen.
Ik ben vanavond bezig geweest met het recording gedeelte van Freevo en dit werkt met het encoder gedeelte van mplayer dat mencoder heet.
Als ik mencoder van de commandline start gaat het prima qua geluid, maar als ik via freevo mencoder met dezelfde parameters aanroep is er geen geluid.
commandline
code:
1
2
3
| mencoder -tv on:driver=v4l:input=0:norm=PAL:channel=41:width=320:height=240 \ :outfmt=I420 -vc rawi420 -oac mp3lame -lameopts mode=3:abr:br=96 \ -ovc xvid -o /home/samba/Movies2/test.avi -endpos 20 |
relevante stuk uit /etc/freevo/local_config.py
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| VCR_CMD = ('/usr/bin/mencoder' +
' -tv on' +
':driver=v4l' +
':input=0' +
':norm=PAL' +
':channel=%(channel)s' +
':width=320' +
':height=240' +
':outfmt=I420' +
' -vc rawi420' +
' -oac mp3lame' +
' -lameopts mode=3:abr:br=96' +
' -ovc xvid' +
' -o %(filename)s.avi' +
' -endpos %(seconds)s') |
De mixer waarden worden niet aangepast als freevo al draait.
Want ik dacht omdat X wordt gestart dat de mixer settings misschien veranderd waren. Want voor mijn gevoel is freevo niets anders dan een python script wat het commando aanroept.
[ Voor 13% gewijzigd door SiErRa op 28-12-2003 23:38 ]