[winrar] CRC errors

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is al het zoveelste topic over CRC errors met winrar. Toch open ik een nieuwe :)
Ik heb zo'n beetje alles geprobeert wat ik kon vinden, maar ik blijf de errors krijgen :(
Als ik bijv. een film uitpak die verdeeld is in 40 kleinere bestanden zijn er 15 kapot. Zowel QuickSFV als winrar gaat zeuren over die CRC errors. Het vreemde is dat het elke keer weer anderen bestanden zijn. Aan het volgende kan het iig niet liggen:

- geen virus
- geen kapot geheugen, geen errors na 4h memtesten met memtest84
- geen kapotte HD, WD test progsel gaf geen errors aan en ik heb 2hd geprobeert
- geen kapotte IDE kabel, heb meerdere geprobeert.
- geen verkeerde router oid, heb het ook als ik iets van me ipod haal
- geen verschil met clients, verschillende versies van winrar geproveert en ook winace
- geen OCed processor of geheugen

Ik heb een hoop tar bestanden op me HD staan die het eerst wel deden maar opeens werken ze niet meer. Ik heb laats een een raid controller gekocht en 2x120gig in raid0 gezet. Ik heb toen alles naar een anderen schijf gekopieert om het vervolgens weer terug te zetten als ik me raid array had gemaakt.
Ik heb echt geen idee meer wat het kan zijn. Iemand een idee wat het kan zijn??
Elke archive is kapot :/ Ook bestanden die het eerst wel deden bij een vriend maar als we het bij mij testen werkt het niet meer. Het ligt dus duidelijk aan mijn PC :/

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-09 15:38
Geheugentimings te strak (cas ras cmd etc.)

• E-jey
  • Niet online
zetje01 schreef op 28 december 2003 @ 23:33:
Geheugentimings te strak (cas ras cmd etc.)
Kan het ook niet zijn aangezien het eerst wel werkte en ik niet aan me geheugen heb lopen kloten :P

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 23:17

Nakebod

Nope.

Wat ik mij vaag kan herinneren in een ander topic, dat het probleem uiteindelijk toch aan de cpu lag, ookal is die niet OCed.
Weet niet of dat hier op GoT was, of ergens anders, maar die persoon had nergens last van, alleen met winrar bestanden, bleek 1 heel klein hoekje van de core beschadigd.
Dus: Heb je amd of intel? (Intel is stuk moeilijker te bschadigen)

En probeer anders ook eens, desnoods op een andere hdd, Windows opnieuw te installeren, met alleen winrar, dan kan uitsluiten of het aan de software ligt.
Werkt dat wel, en je zou daarna bijv drivers installeren, of andere software, en het gaat weer fout, moet je daar je oplossing zoeken

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• E-jey
  • Niet online
Nakebod schreef op 28 december 2003 @ 23:39:
Wat ik mij vaag kan herinneren in een ander topic, dat het probleem uiteindelijk toch aan de cpu lag, ookal is die niet OCed.
Weet niet of dat hier op GoT was, of ergens anders, maar die persoon had nergens last van, alleen met winrar bestanden, bleek 1 heel klein hoekje van de core beschadigd.
Dus: Heb je amd of intel? (Intel is stuk moeilijker te bschadigen)

En probeer anders ook eens, desnoods op een andere hdd, Windows opnieuw te installeren, met alleen winrar, dan kan uitsluiten of het aan de software ligt.
Werkt dat wel, en je zou daarna bijv drivers installeren, of andere software, en het gaat weer fout, moet je daar je oplossing zoeken
Ik heb een AMD 1900+ en ik zou het heel raar vinden als de CPU beschadigt is :)
Ik zal eens testen of ik het ook met linux heb. Heb RH9 geinstaleerd alleen ik gebruik het nooit :P

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

mmh ik ben nu aan het dubben met dat raid.. het zou misschien kunnen zijn dat die niet goed het bestand heeft gedeelt tussen beide hdd's. ik ben bang dat het daar aan ligt.
ik weet niet of iemand er meer van af weet of het daar aan kan liggen..

verder vraag ik me af of het misschien al zal oplossen met het vernieuwen van je bios op je raid controller. alleen vraag ik me af of je dan je raid array niet beschadigd. weet iemand hier meer van?

anders moeten we toch maar ffies gaan kijken naar die cpu van je en kijken of we toch andere geheugen kunnen krijgen om het puur te testen.. dan kan je het echt uitsluiten..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-09 15:38
ReseTTim schreef op 30 december 2003 @ 00:20:
mmh ik ben nu aan het dubben met dat raid.. het zou misschien kunnen zijn dat die niet goed het bestand heeft gedeelt tussen beide hdd's. ik ben bang dat het daar aan ligt.
ik weet niet of iemand er meer van af weet of het daar aan kan liggen..
Ook ik heb zo m'n twijfels over raid. Ik bedoel, ik kom best wel vaak CRC-errors tegen in combinatie met raid. Zélfs iemand met raid-1 die CRC-errors kreeg met beide schijven aangesloten. Haalde hij er één schijf van af dan kreeg 'ie geen errors (met dezelfde bestanden).
Heb er ook over gedacht om over deze issue een topic te plaatsen.

ps: Ik draai raid-0 en heb op een (verder nooit gebruikte) backup-partitie al eens een image kunnen weggooien omdat die in de loop de maanden corrupt was geworden...

Verwijderd

Als het goed heb je ook de PAR en mischien zelfs de PAR2 files gedownload ...?
dan kun je de CRC error's repairen met smartpar of een PAR2 programma.

Heb je zeker nog niet gedaan...?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ik heb zelf RAID0 en een tijd winrar gebruikt, en kreeg veel crc errors..
Toen heb ik een hele oude versie van Powerarchiver geinstalleerd,
en die gaf dezelfde errors.
Toen de nieuwste Powerarchiver en alles was opgelost :)
Advies: Download Powerarchiver :P

Ok, je zal wel een reden hebben dat je Winrar gebruikt,
Maar als je die bestanden wilt gebruiken zou ik eens een ander proggie zoeken :)

Leave only footprints, take only memories

• E-jey
  • Niet online
Ik heb geen par files. Ik kan dus ook niets maken.
Powerarchiver heb ik gedownload, het viel me op dat het bijzonder snel was. Helaas gaf het ook CRC errors. Aan me raid zou het ook niet kunnen liggen. Als ik een bestand op me backup schijf zet krijg ik de zelfde CRC errors. Eigenlijk krijg ik bij elk .tar bestand waarin kleinere RARS zitten CRC errors. Het vreemde is dat ik het elke keer anderen bestanden zijn. Dat duid er dus op dat het me geheugen zou kunnen zijn maar memtest geeft geen errors :/
Ik denk dat ik windows er maar eens schoon op zet. Kijken of dat iets helpt
Linux kon me NTFS partitie niet vinden. Die moest ik eerst mounten ofzo. iig heb ik het daar dus niet op getest

Heeft iemand verder nog een idee? * E-jey vind het nogal irritant worden.

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:58
Ik had een RAID1 configuratie, maar de ene schijf is brak (kopieer een bestand van 100 MB, en er staat op een random plaats 4-32 bytes verkeerd). Na het opheffen ven de array stond alles op de ene schijf wel goed en op de andere beschadigd.
Maar! Het opheffen van een RAID1 array moet je niet vanuit het menu van de RAID controller doen (Adaptec ATA1200A), dan wist hij voor de 'grap' de partitietabellen van beide schijven... I learnt that the hard way! Vervolgens was het 24 uur puzzelen om hem weer in elkaar te draaien.

• E-jey
  • Niet online
Ik heb laats windows opnieuw geinstaleerd en dat ging allemaal goed. Totdat ik win2kSP4 wilde installeren. Er ontbraken bestanden en ik kreeg allemaal vage errors. Toen heb ik SP4 opnieuw gedownload op een anderen PC en heb het toen via het netwerk overgezet. Opnieuw kreeg ik weer allemaal vage errors. Als ik sp4 van me anderen pc via het netwerk installeerde kreeg ik geen vage errors. :? Blijkbaar is het servicepack meteen beschadigd :?

In me beginpost heb ik gezegt dat ik geen last had van instabiliteit. Dat is dus wel zo. Bij mijn vorige windows installatie kreeg ik een error als ik op het klokje rechtonderin klikte. Het bestand zou ontbreken :?
Volgensmij raken heel langzaam al me archiven met bestanden kapot. Met muziek heb ik er geen last van. Er is me iig nog niets opgevallen.
Vanmiddag had ik een album gedownload met muziek in een rar bestand. Ook dat bestand is beschadigd :? Weer een CRC error. Het flashen van me promise raid contorller hielp ook niet :/

Ik krijg maandag ander geheugen te leen zodat ik kan testen of me geheugen wel echt goed is. Ik zal er ook eens een anderen schijf inhangen en daar windows op installeren. Kijken of dat helpt

iig hoop ik dat iemand me nog kan helpen.

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic, maar ik zag deze opmerking van iemand op FTD
over crc fouten:

Vraag; alle bestanden zijn binnen en volgens quickpar correct. Winrar geeft bij uitpakken; CRC niet correct, bin bestand beschadigt.
WR zet wel de Cue neer maar de Bin niet. Wie weet een oplossing?

moet je de nog 1 keer quickpar overheen laten gaan en daarna bij bij winrar aangeven "keep broken files dan kijkt winrar nergens naar hij geeft wel een crc fout maar daar leest hij overheen"

lijkt me een goede tip!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• E-jey
  • Niet online
oke ik ben er uit :) Het ligt aan me raid. Ik heb op een anderen schijf opnieuw windows gezet. Nadat ik verschillende bestanden heb uitgepakt kreeg ik geen errors.

Ik heb eigenlijk wel een beetje de pest erin. Me raid draait net een maand ofzo en nu heb ik al problemen :/ Ik denk dat of me raid controller brak is of 1 van me schijven :/
Bedankt iig voor de hulp!!
Pagina: 1