Toon posts:

Trust scroll muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag het scroll-wieltje van m'n Trust wireless muis gebruiken (Trust Wireless Optical Desk set 310 KD) maar dit werkt nog niet.

Systeem: Debian unstable, met X 4.3.0

Heb na zoeken naar dit probleem op GoT en google al ZAxisMapping in m'n XF86Config toegevoegd, maar het scrollen werkt nog niet.
Wat wel werkt is na het indrukken van het scroll-wieltje kunnen scrollen.

Muisconfiguratie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Section "InputDevice"

# Identifier and driverSection "InputDevice"                               
    Identifier  "Mouse1"
    Driver      "mouse"
    Option "Protocol"    "IMPS/2"
    Option "Device"      "/dev/psaux"
    Option "ZAxisMapping" "4 5"
    Option "Buttons" "5"
EndSection

Wat mis ik hier nog / moet er nog aangepast worden?

[ Voor 31% gewijzigd door moto-moi op 03-01-2004 15:02 . Reden: toch maar wat spelfouten eruit gehaald :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand tips? Meestal is het of een slotje of een reply maar niet helemaal niks... ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Ik weet niet hoeveel knoppen je muis heeft, maar misschien moet je Buttons even op 6 zetten. Je scrollwiel telt voor 2 knoppen; 1 voor omhoogscrollen en 1 voor naar beneden scrollen.

Dus stel dat je 3 knoppen, een duimknop en een wieltje hebt, dan moet buttons op 6 staan. Met het programmatje xev kun je trouwens ook precies zien welke knop welk nummer heeft.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens een ander protocol, of, als het ook een USB ding is, hem via USB te gebruiken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen twee normale knoppen en een scrollwiel. xev reageert wel op het indrukken van het scrollwiel, button 2 is dat volgens xev, op scrollen zelf reageert xev niet.

Overigens heeft de muis ook geen USB aansluiting.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Probeer dan eens PS/2 als protocol, ipv IMPS/2. Was er ook niet iets met hoofdletters/kleine letters? Dat je ImPS/2 moet gebruiken ipv IMPS/2?

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem, is er iemand die nu inmiddels weet hoe dit op te lossen is ? ik zou ook graag weer gewoon kunnen scrollen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:17:
ik heb het zelfde probleem, is er iemand die nu inmiddels weet hoe dit op te lossen is ? ik zou ook graag weer gewoon kunnen scrollen.
Vertel even wat je hebt geprobeerd?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 19:32

deadinspace

The what goes where now?

Blijkbaar praten die Trust muizen niet braaf IMPS/2. Als je wil kun je je uitleven met het uitproberen van alle protocollen die XFree86 snapt:
Auto, Microsoft, MouseSystems, MMSeries, Logitech, MouseMan, MMHitTab, GlidePoint, IntelliMouse, ThinkingMouse, AceCad, PS/2, ImPS/2, ExplorerPS/2, ThinkingMousePS/2, MouseManPlusPS/2, GlidePointPS/2, NetMousePS/2, NetScrollPS/2, BusMouse, SysMouse, WSMouse, USB, Xqueue

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werkt het al wel (een hele tijd ;)) met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Section "InputDevice"
        Identifier  "Mouse0"
        Driver      "mouse"
        Option      "Protocol" "IMPS/2"
        Option      "Device" "/dev/input/mice"
        Option      "ZAxisMapping" "4 5"
        Option      "Emulate3Buttons" "yes"
EndSection

P.S. Uiteindelijk lag het probleem bij mij ook niet bij de Trust muis maar dat ik in de verkeerde file zat te editten 8)7.

Verwijderd

fijn dat het probleem is opgelost, aangezien ik hetzelfde probleem had, wou ik het ook proberen, maareh.. in welk bestandje moet je editten ? :?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-02 16:13

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 20:17:
fijn dat het probleem is opgelost, aangezien ik hetzelfde probleem had, wou ik het ook proberen, maareh.. in welk bestandje moet je editten ? :?
Heb na zoeken naar dit probleem op GoT en google al ZAxisMapping in m'n XF86Config toegevoegd, maar het scrollen werkt nog niet.
Staat doorgaands in: /etc/X11/

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:30
Vae Victis schreef op 14 oktober 2004 @ 20:21:
[...]

[...]

Staat doorgaands in: /etc/X11/
Tegenwoordig (met Xorg) kan het ook zijn: /etc/X11/xorg.conf, dat is iig bij mij de config file (ik draai Gentoo maar dat maakt in dit geval niet uit volgens mij).
Pagina: 1