Toon posts:

quattrovox IV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment kan een oude pc met analoge modem verbinding maken via een quattrovox IV naar een internet provider. Echter er is een nieuwe pc aangeschaft en daarbij is de oude modem overgeplaatst naar de nieuwe pc. Na het instellen van het account proberen we in te bellen, echter er komt steeds een melding dat de poort niet geopend kan worden. Ook een andere modem werkt niet, daarbij krijgen we de melding dat gebruikersnaam en wachtwoord niet kloppen. (de instellingen zijn 100% correct ingesteld). Wat kan ik verder nog controleren?

Nog een vraag.... is het mogelijk om ipv. de analoge modem een ISDN modem te plaatsen zonder vervanging van de Quattrovox of dergelijke?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:57:
Op dit moment kan een oude pc met analoge modem verbinding maken via een quattrovox IV naar een internet provider. Echter er is een nieuwe pc aangeschaft en daarbij is de oude modem overgeplaatst naar de nieuwe pc. Na het instellen van het account proberen we in te bellen, echter er komt steeds een melding dat de poort niet geopend kan worden. Ook een andere modem werkt niet, daarbij krijgen we de melding dat gebruikersnaam en wachtwoord niet kloppen. (de instellingen zijn 100% correct ingesteld). Wat kan ik verder nog controleren?

Nog een vraag.... is het mogelijk om ipv. de analoge modem een ISDN modem te plaatsen zonder vervanging van de Quattrovox of dergelijke?
Duidelijk een probleem met je modemdrivers (stuurprogramma's).

Vergeet niet de 0 voor de buitenlijn als dat nodig is.

En wanneer je een isdn adapter (is geen modem) plaatst moet deze een ISDN lijn hebben, dus direct in de NT1 en niet in een analoge webvox lijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Even iets duidelijker antwoord.

Ja, de Quatrovox kan blijven.
NT1 aansluiting heeft 2 ISDN aansluitingen, bekabeling van PC naar NT1 moet dus een aparte kabel zijn met 4 adres.
Voldoende van dit spul te verkrijgen bij de meeste bouwmarkten.
Aansluiting van ISDN gebeurt meestal met RJ 45 pluggen (zelfde als aan netwerkkabels) waarbij de middelste 4 contacten benut worden.

Als ISDN aanwezig is om hierop over te schakelen naar een constante 64kB nogal wat beter dan een analoge lijn. Vooral het connecten gaat met ISDN supersnel vergeleken met een analoge modem.

In bovenstaande situatie al geprobeerd om wat komma's voor de NUL (van de buitenlijn ) en achter de NUL te plaatsen. Nieuwe PC is waarschijnlijk nogal wat sneller en misschien reageert de Qutrovox iets te traag.
Komma's lassen een pauze in :)

Gewoon met een hyperterminal venster verbinding maken met de modem en dan wat Hayes commando's intypen is ook mogelijk.
Hayes commando's - ATDT,0,123456 wil zeggen ATtentie DialTone pauze 2sec NUL enzovoort. Eventuele foutmeldingen worden ook keurig in het hyperterminal scherm getoond.

[ Voor 33% gewijzigd door PokkeNoise op 28-12-2003 23:29 ]

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat meer details omtrent genoemde probleem:

Er hangt een NT1 kastje waarvan de uitgang gaat naar de Quattrovox IV. Op deze quattrovox IV zitten 4 uitgangen. Een van deze uitgangen wordt gebruikt door een pc met een analoge modem. Er wordt geen 0 voor een buitenlijn gebruikt. Zoals ik al zei werkt het op de oude pc allemaal. Op de nieuwe pc niet, hoewel ik de nieuwste XP drivers gedownload en geinstalleerd heb.

Een vraag over onderstaande suggestie die gedaan is:

--------------------------------------------------------------------------------------
En wanneer je een isdn adapter (is geen modem) plaatst moet deze een ISDN lijn hebben, dus direct in de NT1 en niet in een analoge webvox lijn.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb inderdaad een ISDN adapter geplaatst in de nieuwe pc en vervolgens een UTP kabel in de adapter geplaatst en het andere einde in de Quattrovox IV. Dit lukte niet. Ik kan toch niet gebruik maken van het huidige NT1 kastje omdat de uitgang toch naar de Quattrovox IV moet gaan?

------------------------------------------------------------------------------------
Ook heb ik nog een vraag over de andere suggestie:

In bovenstaande situatie al geprobeerd om wat komma's voor de NUL (van de buitenlijn ) en achter de NUL te plaatsen. Nieuwe PC is waarschijnlijk nogal wat sneller en misschien reageert de Qutrovox iets te traag.
Komma's lassen een pauze in.

Er wordt dus geen gebruik gemaakt van een NUL, maar kan ik wel komma's voor het telefoonnummer plaatsen zodat het gaat werken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 00:25 ]

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

PokkeNoise schreef op 28 december 2003 @ 23:19:
....

de NT1 aansluiting heeft 2 ISDN aansluitingen, bekabeling van PC naar NT1 moet dus een aparte kabel zijn met 4 adres.
De NT1 aansluiting is dat kastje waar de Quatrovox zit ingeplugd.
Om de ISDN kaart te proberen gewoon even het stekkertje in de NT1 van de centrale eruit en die van de PC erin. (is wel eens even lekker rustig)

Als die NT1 aansluiting geen dubbele aansluiting heeft :? kan het me haast niet voorstellen, gewoon een splitter kopen. ISDN bekabeling kan gewoon parallel aangesloten worden, moet alleen een afsluitweerstand aan het einde van lange leidingen aangebracht worden. Bij de voorheen KPN telefoonwinkels waren vroeger handleidingen te krijgen over het zelf aanleggen van ISDN.

Komma's kunnen ook voor het te bellen nummer geplaatst worden. Bij het voorbeeld in eerdere post stonden ze ook aangegeven voor en na de nul. Bij een standaard ingestelde modem is een komma meestal een pauze van 2 seconden.

In de openingspost genoemde situaties lijkt het of de meegeleverde nieuwe modem van de PC niet werkt of niet goed geinstalleerd is. (drivers/conflict com poorten)
Oude modem lijkt wel te werken omdat er een verbinding gemaakt is maar er klopt dan iets niet t.a.v. inlognaam en wachtwoord. Zeker weten geen typfout gemaakt ?.

Pas zelf nog gehad dat de handgeschreven tekst een wachtwoord had als 23ejnox, bleek geen letter j maar een haakje ) te zijn :D

Bij apparaatbeheer al gekeken of de compoorten aanwezig zijn en geen conflicten hebben ? En het modem geluid aanzetten bij inbellen, kan je horen wat er op de lijn gebeurt. (wel een takke herrie)

? weet jij wat.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:57:
Op dit moment kan een oude pc met analoge modem verbinding maken via een quattrovox IV naar een internet provider. Echter er is een nieuwe pc aangeschaft en daarbij is de oude modem overgeplaatst naar de nieuwe pc. Na het instellen van het account proberen we in te bellen, echter er komt steeds een melding dat de poort niet geopend kan worden.
Mijn eigen ervaring (zowel prive als op de zaak) is dat analoog inbellen via een Quattrovox een kwestie van geluk is. Soms werkt het en soms werkt het zonder aanwijsbare reden opeens niet meer.
Ik heb vaak gezien dat een werkende setup het opeens niet meer deed als er een keer vanaf een andere lokatie (dus niet via de Quattrovox) was ingebeld of als Windows opnieuw was geinstalleerd.

Ik heb zo'n setup zelf wel eens aan de praat gekregen door in de instellingen van het modem een lage maximum snelheid (9600 ofzo) op te geven waarmee het modem mocht communiceren en dan werkte het wel. Zodra ik dan de snelheid weer verhoogde ging het weer mis.

Verwijderd

Topicstarter
Het wachtwoord en de gebruikersnaam zijn 100% goed. Ook de modem is goed geinstalleerd, bij apparaatbeheer staan geen foute dingen.

Nog even over die komma's voor het telefoonnummer. Het te kiezen nummer is bijvoorbeeld 0676387004, dit verander ik bijv. in ,,0676387004

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:15
Ik zou de analoge modem uit de nieuwe PC halen en alleen de ISDN adapter gebruiken. De ISDN adapter sluit je aan op je NT1 (dat witte kastje).
Ik weet verder niet wat je opstelling is, maar er zijn twee configuraties mogelijk.
1. De NT1 hangt naast je quattrovox en deze zijn verbonden met elkaar middels een CAT5 kabel (RJ45) die kort is (minder dan een meter) en de PC staat verweg (kabel van 15 meter of zo). In dat geval hoef je niets aan je NT1 te doen (die staat default getermineerd), bij je PC moet je een afsluitweerstand plaatsen (niet moeilijk, klein blokje dat je bij de primafoon kunt kopen).
2. In het geval dat je NT1 en je quattrovox ook ver uit elkaar staan moet je de terminatie in je NT1 opheffen (dat gaat met dipswitches, maak je klepje maar open daar staat hoe dat moet) en moet je bij je QV ook een afsluitweerstand plaatsen.

Ik ben er even vanuit gegaan dat je buiten de QV geen andere ISDN apparatuur hebt (zoals een ISDN telefoon). Mocht dat het geval zijn laat het me dan even weten:

marcel at familiethart punt nl
Pagina: 1