Toon posts:

[Excel/Access] Tabel converteren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,
Ik ben bezig voor een bedrijf een nieuwe bedrijfsdatasysteem in access op te zetten om facturen te kunnen schrijven.
Nu ben ik al zover dat de gegevens van de personen zoals Shipped to, Name, Address enz.
Er in zitten dit heb ik gedaan met access ook om de rede bij te houden hoeveel klanten er zijn :)
Nu moet daaronder een paar tabellen komen te staan hierin moeten de producten worden in gevuld.
De eerste kolom item volgende QT/O en TOTALS.
Deze moeten ingevuld kunnen worden.
Ik heb hiervoor een paar tabellen gemaakt in Excel en deze ingevoegd met de mogelijkheid van ACCESS.
Nu ben ik hem gaan testen maar ik kan helaas daar niet in vullen.
Heb al verschillende dingen geprobeerd maar nog steedslukt het niet goed.
Mocht het voor jullie handig zijn dan wil ik ook wel een printscreen toevoegen :)
Hoe is het dus mogelijk een excel tabel te bewerkenin access.
Dus niet in de ontwerpfase, maar als de database gewoon geopend is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 23:00 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:50:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om dit probleem helpen op te lossen :)
Het helpt als je ons eerst even een probleem geeft om op te lossen?

Tip: lees P&W FAQ - De "quickstart" even door voor wat richtlijnen over hoe een bruikbaar topic te openen, en edit even je openingspost zodat we er wel iets mee kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 28-12-2003 22:55 ]

Professionele website nodig?

Verwijderd

Ik heb hiervoor een paar tabellen gemaakt in Excel en deze ingevoegd met de mogelijkheid van ACCESS.
Waarom? Je maakt het je onnodig moeilijk. Waarom doe je dit niet gewoon in Access zelf?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:28

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ga hier alsjeblieft niet mee verder. Als ik dit zo lees heb je geen ervaring met Access. En om dan een database te gaan maken voor een bedrijf, waar zij vervolgens factuurgegevens in gaan bijhouden.... brrrrr!

Pas na ongeveer mijn 10e Access klus heb ik het aangedurft om met financiële gegevens te gaan werken, want daarvoor moet je echt wel even goed nadenken over hoe alles in elkaar zit. Als jouw database niet werkt kan het bedrijf belangrijke gegevens kwijtraken, die ze o.a. voor de belastingdienst nodig hebben. Begin daar niet aan als je niet weet hoe het moet.

Ga eerst lekker wat 'spelen' met wat databases die je voor jezelf maakt om bijvoorbeeld je CD collectie in bij te houden. Als je er dan een beetje handig in wordt kan je dingen voor bedrijven gaan doen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.