Toon posts:

[Radeon 9800] Slecht beeld met games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb hele vage problemen, ben 't in de search nog niet tegen gekomen.

Gaat om 'n Dell PC
Specs: P4 3,2GHz, 1024MB Ram, Radeon 9800 256MB
Software: Windows XP Pro + nieuwste DirectX + nieuwste drivers van Ati

Probleem:
In Windows zelf geen problemen, DVD's kijken geen problemen, maar zodra ik ga gamen begint de ellende.

Geprobeerd:
Andere monitoren, zelfde probleem; drivers en games opnieuw geinstalleerd etc, zelfde prob; rollback, idem; ...

Screenshots:
http://www.viscore.nl/saints/2.JPG
Komt er steeds te staan.. Hoort zo, of iets niet goed met installatie?
http://www.viscore.nl/saints/3.JPG
Hier zijn al wat vlekjes te zien. Tijdens het spelen bewegen ze steeds...
http://www.viscore.nl/saints/4.jpg
En hier nog 'n shotje van de bewegende stippen (door 't hele beeld heen)

Het is dus alleen bij spellen. En ik vraag me daarom af of het aan de kaart zelf ligt of puur aan de drivers / (3d-)instellingen. Dat laatste zou het makkelijkste zijn natuurlijk.

Als iemand 'n idee heeft, let me know ;)

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
je zegt dat je hebt geprobeert de drivers te reinstallen...heb je ook al andere geprobeerd, oudere versies bijvoorbeeld?

en ik weet niet in hoeverre je de mogelijkheid hebt om de onderdelen apart te testen (en hoe dat met de garantie zit) maar zet anders die videokaart ff in een ander systeem en kijk of deze hetzelfde doet...zo ja, denk ik toch echt dat de videokaart kaduuk is :)

en als je contact opneemt met dell ? >:)

smile an everlasting smile

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensjes van Dell vinden 't niet zo fijn als je zelf de kast open maakt (ivm garantie enzo). En wilde het eerst ff met drivers/settings proberen, aangezien ik anders PCtje weer even kwijt ben.

Oudere drivers ook al geprobeerd (oa van CD die was bijgeleverd, stonden wat oudere versies op) -- maar je raadt 't al wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 23:12 ]

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Lijkt me een videokaart probleem. Wordt ie te warm of is ie ge-oced ofzo? Misschien dat het ook wel het geheugen is van de videokaart

-= Very annoying forum person =-

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Gewoon van die pc afblijven en dell bellen, die kaart is IMHO niet in orde!
Gewoon defect dus, lijkt wel of je core (deels) defect is!

Dit soort artifacts krijg je ook als je een 9800se softmod en de unlockte pipelines zijn defect Of natuurlijk als je te ver overclockt.

Aangezien jij er dik voor betaald hebt, moet je er niet aan komen, om je garantie te behouden! En gewoon bellen met de helpdesk en dus vertellen dat je artifacts hebt en niet overgeclockt hebt.

Dan maar helaas een X aantal daagjes kwijt. Als ie helemaal defect gaat moet je een nieuwe kopen en dat is het je niet waard, denk? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door AaroN op 28-12-2003 23:16 ]

JayGTeam (213177)

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

ik zat net zelf me videokaart over te klokken en kan je zeggen dat dit dan het geheugen van de kaart zou zijn wat dit veroorzaakt.
tenminste in mijn geval wel.
is er btw voldoende airflow in je kast?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Paulus0013 schreef op 28 december 2003 @ 23:15:
ik zat net zelf me videokaart over te klokken en kan je zeggen dat dit dan het geheugen van de kaart zou zijn wat dit veroorzaakt.
tenminste in mijn geval wel.
is er btw voldoende airflow in je kast?
Tis een Dell, die behoren zonder modificaties normaal te werken~!

JayGTeam (213177)

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

AaroN schreef op 28 december 2003 @ 23:16:
[...]

Tis een Dell, die behoren zonder modificaties normaal te werken~!
LOL er BEHOORD wel meer zonder modificaties gewoon te werken ;)
welkom op got waar dit meerendeel juist niet het geval lijkt...

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Paulus0013 schreef op 28 december 2003 @ 23:17:
[...]

LOL er BEHOORD wel meer zonder modificaties gewoon te werken ;)
welkom op got waar dit meerendeel juist niet het geval lijkt...
Je snapt de reactie van AaroN duidelijk niet dus. Als jij een nieuwe pc koopt bij een bedrijf als Dell dan moeten zij alle onderdelen op hun standaard instellingen laten staan en natuurlijk niet oc-en. Kijk wat jij doet met die Dell nadat jij hem gekocht hebt is jouw eigen schuld. Maar als er iets stuk gaat door oc-en ben jij daarvoor verantwoordelijk en niet Dell.

-= Very annoying forum person =-

Verwijderd

Zeker iets hardwarematig, terugsturen dus or whatever

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

misschien wordt je kaart te warm??
die fabrieks-PC's zijn nou niet echt geweldig qua airflow, en koeling is heel belangrijk voor deze kaarten.
zet 's een fannetje voor je kaart.

b.t.w. je smaak qua spellen zit goed!! _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door BadMotha op 28-12-2003 23:48 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Dat er twee display adapters staan is in ieder geval niet raar,een voor elke uitgang.
Dit hoort zo.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
het kan van alles zijn, maar dit lijkt me toch wel een fout van de fabrikant.
en er hoeft echt niet te zijn gekloot met de PC om dit soort dingen te dragen, mijn geheugen van mijn videoplank was ook damaged, krijg je van die LSD-stippen van op textures, in het begin waren het er 3, na een tijdje was het zo erg dat als een deur op de grond lag, er geen deur lag maar meestal de lucht ofzo.
Gewoon naar Dell bellen, ASUS nam mijn kaart ook aan. En een vervanging vragen, bij mij duurde het 3 weken, waardoor ik dus nog ff kans zag om een gloednieuwe "geleende" FX5200 van de winkel in de fik te zetten :P Gelukkig wou ASUS em gratis maken nadat de winkel em 5x (!) had truggestuurd :P

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
@BadMotha: RTCW rules _/-\o_

@Rest:
Lijkt me dat er niks anders op zit dan Dell maar 's een telefoontje te geven. Maar dat zal na de feestdagen worden ben ik bang ;)

Bedankt iig! :Y)

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

BadMotha schreef op 28 december 2003 @ 23:45:
misschien wordt je kaart te warm??
die fabrieks-PC's zijn nou niet echt geweldig qua airflow, en koeling is heel belangrijk voor deze kaarten.
zet 's een fannetje voor je kaart.

b.t.w. je smaak qua spellen zit goed!! _/-\o_
Je mag een Dell kast dus niet open maken anders heb je een garantie probleem.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Pagina: 1