Mwah ik ben een aardige linux newbie maar ben al aardig ver gekomen kheb 2 distro's erop staan en ze lijken goed te werken op een paar kleine dingen na.
Als ik onder redhat kies om de ati driver te installeren voor mijn r9700, dan gaat de installatie goed maar zodra ik opnieuw opstart krijg ik allerlei xfree errors, wat dus duideljk komt door door de ati driver. Ik heb de juiste versie gekozen van de ati driver (voor xfree 4.3.0). Hierna krijg ik Redhat dus niet meer aan de praat re-install was voor mij enigste optie
Het volgende probleem is dat mijn beeld zwabbert alsof ik naar 50hz kijk. Ik heb 2 tft schermen, en ik heb het ingesteld op 60hz. Maar het lijkt alsof het schermen in 75hz draait, wrm ? omdat als ik in windows me tft op 75hz zet krijg ik het zelfde effect dus vandaar. Ik heb alle mogelijk instellingen geprobeerd kwa refreshrate maar het mocht niet baten.
Dan het laatste probleem/vraag hoe activeer ik dual screen in red hat 9 ?
Ok dat waren de 3 vragen
Specs:
Redhat 9 + alle updates
p4 2,53ghz
p4p800 asus
4x512mb ddr 333mhz
club3d 9700np
Realtek 8139 10/100 nic
3x80gb en 1x40gb intern en 80gb extern usb2.0 drive (maxtor)
Soundblaster Audigy 2 NX (werkt niet geen drivers voor
)
Als ik onder redhat kies om de ati driver te installeren voor mijn r9700, dan gaat de installatie goed maar zodra ik opnieuw opstart krijg ik allerlei xfree errors, wat dus duideljk komt door door de ati driver. Ik heb de juiste versie gekozen van de ati driver (voor xfree 4.3.0). Hierna krijg ik Redhat dus niet meer aan de praat re-install was voor mij enigste optie
Het volgende probleem is dat mijn beeld zwabbert alsof ik naar 50hz kijk. Ik heb 2 tft schermen, en ik heb het ingesteld op 60hz. Maar het lijkt alsof het schermen in 75hz draait, wrm ? omdat als ik in windows me tft op 75hz zet krijg ik het zelfde effect dus vandaar. Ik heb alle mogelijk instellingen geprobeerd kwa refreshrate maar het mocht niet baten.
Dan het laatste probleem/vraag hoe activeer ik dual screen in red hat 9 ?
Ok dat waren de 3 vragen
Specs:
Redhat 9 + alle updates
p4 2,53ghz
p4p800 asus
4x512mb ddr 333mhz
club3d 9700np
Realtek 8139 10/100 nic
3x80gb en 1x40gb intern en 80gb extern usb2.0 drive (maxtor)
Soundblaster Audigy 2 NX (werkt niet geen drivers voor