Toon posts:

[java] Listener koppelen aan een polygon....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na op de sun site veel gezocht te hebben, keer ik mij tot jullie. Ik kan het daar niet vinden.

Ik heb een polygon en een actionlistener. Ik heb denk ik wel 2 uur gezocht op het inet hoe ik deze 2 aan mekaar kan koppelen, maar ik kan er niks over vinden.

Het lijkt me niet erg moeilijk maar als je het gewoon niet weet of vind loop ja al snel vast... ;)

Kan iemand me op weg helpen?

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een Polygon is een Shape en heeft dus nooit een directe relatie met een ActionListener. Je zult de listener aan een component moeten hangen die zorgt voor de koppeling. Misschien kun je uitleggen wat je precies wilt bereiken?

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik snap je verhaal niet goed..

Je wilt een ActionListener koppelen aan een polygon?? Dat als je bijvoorbeeld op die polygon klikt, dat er iets gebeurd? Of wat bedoel je hier nu mee?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat wanner er op de polygon geklikt wordt er iets gaat bewegen in het plaatje. Dus idd, hij moet gaan fungeren als een knop.

Er staan 2 polygons, de een zorgt ervoor dat er iets naar rechts beweegt en de ander naar links.

SWFreak:
Hoe weet een shape dan wanneer er op hem geklikt is?
Of moet de component dat zien?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik weet hoe ik het ga proberen.

De polygons in een component zetten. De interface MouseListener aan de component hangen. En elke keer als er geklickt wordt in de component checken of dit in de bounds van de polygons is.
Zelf denk ik dat het omslachtig is , maar ik weet het anders ook niet...

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

snapnie, dat is idd een oplossing.
Gewoon een Panel aanmaken, en daarop je polygon tekenen.
Dan eventueel met Point p = e.getPoint(); controleren ofdat dit punt in de getekende polygon gelegen is.

Verwijderd

Het blijft natuurlijk een gedoe met die AWT....
Erg inflexibel, dus je bent overgeleverd aan dit soort hacks.

Maar tlijkt mij prima voor jou app....
Pagina: 1