Ik weet niet of het hier hoort, maar hier gaatie:
Ik ben al een tijdje aant proberen om te zorgen dat bepaalde mappen voor sommige gebruikers op het netwerk hier niet toegankelijk zijn en andere wel.
Nou kan dat met een lokale user aanmaken en verbinding aanleggen ect.
Nou heeft het wel gewerkt toen ik dat een tijd terug probeerde maar heb het toen per wijze van experiment gedaan en verder nix meer.
Nu ik weer een map voor bepaalde mensen wil openstellen en andere niet heb ik hetzelvde gedaan, alleen om 1 of andere reden werkt het niet fatsoenlijk.
Aangezien dat voor een gewone gebruiker hier toch te lastig is om zelfstandig die verbinding tot stand te brengen bedacht ik me:
Zou er geen andere simpele user/passwd gebaseerde share manier zijn?
(Hidden shares lijken me te onveilig)
Ftp is opzich ook een optie maar ik zou graag iets universeels hebben:
User klikt op snelkoppeling naar mijn pc.
User klikt op share
User word gevraagt naar usernaam/passwd
tikt dit in (met eventueel de optie om het te onthouden)
En kan in de map.
Aan deze kant (mijn pc) zou het handig zijn er ook ip-adressen/computernaam bij de gebruiker te kunnen vermelden (dat een ander ip/pcnaam niet werkt)
Ik heb op GOT en op Google gezocht maar kon eigenlijk nix vinden.
Mijn vraag is eigenlijk:
Is er een protocol/os/driver/programma/firewall of iets dergelijks wat dit mogelijk kan maken?
En hoe doen jullie dat dan als je iets voor gebruiker A bereikbaar wil hebben en voor gebruiker B niet?
Ik ben al een tijdje aant proberen om te zorgen dat bepaalde mappen voor sommige gebruikers op het netwerk hier niet toegankelijk zijn en andere wel.
Nou kan dat met een lokale user aanmaken en verbinding aanleggen ect.
Nou heeft het wel gewerkt toen ik dat een tijd terug probeerde maar heb het toen per wijze van experiment gedaan en verder nix meer.
Nu ik weer een map voor bepaalde mensen wil openstellen en andere niet heb ik hetzelvde gedaan, alleen om 1 of andere reden werkt het niet fatsoenlijk.
Aangezien dat voor een gewone gebruiker hier toch te lastig is om zelfstandig die verbinding tot stand te brengen bedacht ik me:
Zou er geen andere simpele user/passwd gebaseerde share manier zijn?
(Hidden shares lijken me te onveilig)
Ftp is opzich ook een optie maar ik zou graag iets universeels hebben:
User klikt op snelkoppeling naar mijn pc.
User klikt op share
User word gevraagt naar usernaam/passwd
tikt dit in (met eventueel de optie om het te onthouden)
En kan in de map.
Aan deze kant (mijn pc) zou het handig zijn er ook ip-adressen/computernaam bij de gebruiker te kunnen vermelden (dat een ander ip/pcnaam niet werkt)
Ik heb op GOT en op Google gezocht maar kon eigenlijk nix vinden.
Mijn vraag is eigenlijk:
Is er een protocol/os/driver/programma/firewall of iets dergelijks wat dit mogelijk kan maken?
En hoe doen jullie dat dan als je iets voor gebruiker A bereikbaar wil hebben en voor gebruiker B niet?