Toon posts:

Epox 8RDA+ Vdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb nu mijn Epox 8RDA+ mobo draaien en het gaat allemaal wel geinig alleen 11 x 215 FSB staat me niet zo aan, maar de FSB wil niet echt hoger.

Dus ik wil de chipset voltage (vdd) verhogen maar dat zit dus niet in de bios..

(in tegenstelling tot mijn Asus A7N8X Deluxe met UBERBIOS, daar kan je het instellen)

Is er geen speciale beta bios ofzo voor 8rda+ om dit ook in me bios in te stellen zoals de a7n8x?

lijkt me toch wel mogelijk, is allebei nforce2

thx

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Nope, je moet dan echt gaan voltmodden op je NB. Staat in het grote epox.. topic hoe het moet.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Verwijderd

Topicstarter
mja ik zat ff te zoeken en las al dat die Vdd veranderen in de BIOS van A7N8X helemaal niet werkt.

bleeh ik heb al een goede guide en weet welke pinnetjes maar ze zijn zo klein :(

dat durf ik nieeeeeeet :)

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Moet je de DDR voltage mod eens zien.

Ik kan je vertellen dat banen op je mobo doorsnijden geen pretje is :X

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:25:
mja ik zat ff te zoeken en las al dat die Vdd veranderen in de BIOS van A7N8X helemaal niet werkt.

bleeh ik heb al een goede guide en weet welke pinnetjes maar ze zijn zo klein :(

Zo'n plankje heb ik weleens voorzien van een vdd mod, heel simpel :)

Gewoon de andere pinnetjes afplakken met van die schilderstape, hoe heet die meuk...
En dan zorgen dat alleen die 2 pinnetjes blootliggen waar je daadwerkelijk op moet solderen, simpel :)

I love watercooling

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

Hij is echt super simpel. Ik heb hem zelfs met mijn soldeerbout (aka strijkbout 8)7 ) weten te doen.
Gewoon eerst de draadjes goed vertinnen, er mag wel een KLEIN druppeltje tin aanhangen, da´s geen probleem. En daarna gewoon heet maken en er tegenaan houden.
Is in twee minuten gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
mja het ziet er niet moeiluk uit ofzo, maar die pinnetjes zijn zo verdomde klein, als er een volle druppel tin op zou vallen, is dat hele ding weg :)

maar denk wel dak het ga doen, hijs nu 1.6 volt, misschien naar 1.75 of 1.9 als dat niet genoeg is..

215 fsb vink niet zo impressive :(

dacht meer aan 11 x 235 , hehehe

of zou het mijn geheugen zijn wat niet hoger wil , lijkt me sterk

Corsair TWINX 2x256 PC3200LLPT @ 11-3-2-2

• Exigence
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 23:26:
mja het ziet er niet moeiluk uit ofzo, maar die pinnetjes zijn zo verdomde klein, als er een volle druppel tin op zou vallen, is dat hele ding weg :)

maar denk wel dak het ga doen, hijs nu 1.6 volt, misschien naar 1.75 of 1.9 als dat niet genoeg is..

215 fsb vink niet zo impressive :(

dacht meer aan 11 x 235 , hehehe

of zou het mijn geheugen zijn wat niet hoger wil , lijkt me sterk

Corsair TWINX 2x256 PC3200LLPT @ 11-3-2-2
Geen volle druppel tin 8)7 :P
Gewoon je draadjes vertinnen. Ik gebruikte toen geloof ik een 1K potmeter en een 250 Ohm weerstand.
In ieder geval kon ik tot een Vdd van 2,3 volt >:)

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:17:
Hey,

Ik heb nu mijn Epox 8RDA+ mobo draaien en het gaat allemaal wel geinig alleen 11 x 215 FSB staat me niet zo aan, maar de FSB wil niet echt hoger.

(in tegenstelling tot mijn Asus A7N8X Deluxe met UBERBIOS, daar kan je het instellen)

Is er geen speciale beta bios ofzo voor 8rda+ om dit ook in me bios in te stellen zoals de a7n8x?

thx
Ik dacht eigenlijk dat ie bij de 8RDA+ wel in de bios stond, maar daar kan ik me in vergissen. Heb zelf nooit zo'n plank gehad.

Mods voor deze plank kun je vinden op www.motherboardfaqs.com Voer 'm uit en je kunt naar eigen wens je vdd voltage aanpassen.

Heel leuk dat op de a7n8x wel een optie zit voor het instellen van de vdd. Alleen heeft ie zo weinig zin. De chip die de vdd regelt is op dat bord namelijk een "domme" chip. Deze kan dus niet aangestuurd worden via software (zoals de bios) en daarom zal het voltage er ook niets hoger van worden als je dit instelt.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zei ik al ja, die functie werkt gewoon niet op de a7n8x, en nee het zit niet in de 8rda+ bios :)

hmmm zit nog te twijfelen, maarja in ieder geval ga ik wel wat andere mods doen

zon zalman northbridge HS erop (die blauwe, FH.nl)
de HS van de NB op de southbridge zette (past net niet 1 vinnetje eraf knippen)
ipv me standaard boxed, een thermalright slk900u erop..

kep alles al liggen ga het er morgen maar eens opzetten.

en wat koelblokkies op de mosfets en vreg (die koperen revoltec van freezinghardware.nl)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 23:55 . Reden: blaat ]

• poing
  • Niet online
http://www.hasw.net/ voor het voltage bij de 8rda aan te passen. Maar werkt ook niet bij alle versies.

Verwijderd

je moet gwoon soldeer vet gebruiken....

eerst ff het draadje intinnedan soldeervet lichtjes erop, dan houd je gwoon dat draadje op dat bewuste pootje. kort de bout erop en hij zit prima...

zonder vet lukte me het ook nooit zo goed, maar met van dat soldeervet (stinkt wel ongelovelijk) gaat het een stuk beter... al blijft bibberpoten een probleem wat niet echt op te lossen is :S

Verwijderd

Ik heb net het zelfde mobo als jij Epox 8RDA3+rev1.1,en vdd kan je veranderen in de bios,je hebt 3 keuzes 1.6,1.8,2.0,dus ff verder zoeken in de bios

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:03:
Ik heb net het zelfde mobo als jij Epox 8RDA3+rev1.1,en vdd kan je veranderen in de bios,je hebt 3 keuzes 1.6,1.8,2.0,dus ff verder zoeken in de bios
Tging hier over de 8RDA+ niet de 8RDA3+ die 3+ is nieuwer en daar kan het idd wel jah maar bij de 8RDA+ niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Astennu schreef op 29 december 2003 @ 13:07:
[...]

Tging hier over de 8RDA+ niet de 8RDA3+ die 3+ is nieuwer en daar kan het idd wel jah maar bij de 8RDA+ niet.
Bij de 8rda+ zou eht ook moeten kunnen hor ik heb de rev2.x en daar kan ik hem ook gewon van 1.6 naar 1.8 of 2.0 zetten. Welke rev heeft ie dan is de vraag!!

greetzz

Rapapa...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:03:
Ik heb met het nieuwste bios ook idd zo'n optie. Alleen het werkt gewoon niet :).

Je kunt trouwens ook een weerstand op die IC zetten door twee SMB (zo heet dat toch?) grabbers. Hoef je niks te solderen en houd je je garantie :).

offtopic:
Lekkere FSB man! Mijn 8rda+ trekt maar tot 195Mhz..

tvw

Verwijderd

OK,had er ff overgekeken:o,sorry.

Zijn er vmods voor de 8RDA3+.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:17:
Hey,

thx
de revisies 2.1 en nieuwer hebben dit wel in de bios. De oudere dus niet,sorry word voltmodden met verval van garantie. ;)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Ik heb zelf ook een Vdd mod gedaan op mijn 8rda+ rev 1.1 . Potmeter ertussen gesoldeerd, max vdd is nu iets van 2,3 volt ofzo. (ja, je kan de potmeter ook helemaal dichtdraaien dan heb je 1 seconden lang 2,6 volt oid }) ).

Northbridge is gekoeld met een homemade 5x5x4 cm blok met een 50mm delta "HP" fannetje.

Maximale oc results met vdd mod:

XP2400+ (48-2002) @ 11x225=2475 @ 2.0 volt Vcore.
Alpha Pal8045 met orkaankracht 12 Delta 80mm HP @ 7 volt (dus ik kan nog net slapen met dat ding :) )
225 fsb @ 2,2 volt vdd
OCZ pc3500 EL DC @ 450 cl 2-3-3-11 @ 2,83 Vddr (timings kunnen strakker but i need more juice on me memory ;) )

temps waren als volgt:

cpu 49 full stress
Chipset 48 graden full stress (sandra membench?)

het verschil met een Vddmod was in mijn geval toch nog ruim 30 mhz fsb :)

verder is het voornamelijk geluk hebben, de voltages die ik nodig heb voor deze oc zijn toch vrij absurd...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Nou..die pinnen zijn anders nog een eitje vergeleken met sommige andere mods..
Pagina: 1