ASUS A7N8X-X Start Automatisch op.

Pagina: 1
Acties:

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-08 15:09
Ik heb het volgende rare probleem. Wanneer is mijn hoofdschakelaar aan zet (van de verdeeldoos). Gaat automatisch mijn nieuwe PC aan. Hierin zit een ASUS A7N8X-X moederbord.

Ik heb alle kabeltjes nagekeken en ook de BIOS instellingen. Alles staat goed.

Te weten:
Automatic Power Up = Disabled
AC Power Loss Restart = Disabled.

Zolang ik de stroom op de PC laat staan is deze normaal aan en uit te zetten. Er is dan niks geks mee aan de hand. Ook heb ik voor alle zekerheid even het "aan" draadje van het moederbord losgehaald. Ook dit hielp niks. Teven heb ik twee BIOS versies geprobeerd. 1.006 en 1.007. Maar tot nu toe maakt het allemaal niks uit.

Iemand een idee?

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Verwijderd

Wake on LAN enabled staan?

• Redlihcs
Ik geloof van niet, maar dit zou toch niks moeten uitmaken. De netwerkkabel heb ik er ook al eens uitgehad.. geen verschil.

Maar zal er nu gelijk even naar kijken.

• Redlihcs
In Power Management Setup staat alles op Disabled. Behalve:

Video Off Method = DPMS Support
PWR Down < 4 secs = Soft Off

Lijkt mij goed.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

of usb power on , en modem ring etc .. allemaal uitgooien bij power management ;)

ahh net te laat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-12-2003 22:22 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Redlihcs
Staat allemaal uit..

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Heeft je stopcontact aarding ?

De verdeeldoos waarschijnlijk wel, maar ik spreek van de muurcontactdoos eh.

(ik zeg het maar omdat het hier zo is dat de muurcontactdoos géén aarding heeft...)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Ah, daar heb ik ook last van... 8)7 8)7
En bij mij vliegt hij ook aan wanneer iemand anders over het netwerk mijn pc in probeert te komen als hij uitstaat.
Maar ik snap niet dat jij je daar zo druk om maakt, in ieder geval boeit het mij geen reet.
Het kan zelfs handig zijn als je toevallig nog dl's aan hebt staan :+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 21:01 ]

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ehm, al gekeken bij de instellingen voor On powerloss?

Ik weet niet hoe je je pc uitzet dus kan er weinig over zeggen maar als je bij jou in de straat wel eens last hebt van spanningsval op je netstrom (vlakbij een industrieterein ofzo) en de instelling staat niet op "previous state"maar op "poweron" ofzo kan het best zijn dat je pc gewoon boot.

Kijk trouwens ook even naar je netwerkkaart. Heb zelf ook wel eens een moederbord gezien dat zelfs op Wake On Lan disabled gewoon bleef bootten bij ping requests e.d.

• Redlihcs
acidfever schreef op 30 december 2003 @ 08:28:
Ehm, al gekeken bij de instellingen voor On powerloss?

Ik weet niet hoe je je pc uitzet dus kan er weinig over zeggen maar als je bij jou in de straat wel eens last hebt van spanningsval op je netstrom (vlakbij een industrieterein ofzo) en de instelling staat niet op "previous state"maar op "poweron" ofzo kan het best zijn dat je pc gewoon boot.

Kijk trouwens ook even naar je netwerkkaart. Heb zelf ook wel eens een moederbord gezien dat zelfs op Wake On Lan disabled gewoon bleef bootten bij ping requests e.d.
Deze staan allemaal goed. Ondertussen ook een biosupdate geprobeerd. Helaas, geen oplossing. :(

• Redlihcs
Flippy_00 schreef op 29 december 2003 @ 14:02:
Heeft je stopcontact aarding ?

De verdeeldoos waarschijnlijk wel, maar ik spreek van de muurcontactdoos eh.

(ik zeg het maar omdat het hier zo is dat de muurcontactdoos géén aarding heeft...)
Deze heeft inderdaad geen aarding. Ik heb net ook even een geaard stopcontact geprobeert. Maar helaas. Het hielp niet.

Pagina: 1