[OSX] scannen via classic

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Mijn vriendin heeft sinds een week een 15" powerbook (1 Ghz, 786 MB mem >:) ). Extreem cool ding moet ik zeggen, ben echt mega jalours :9~ (zit zelf nog met een oude rotte PIII laptop ;) ).

Maar goed... alles werk zo ongeveer perfect. Behalve de scanner dan... Het is een oude Acer 320U (USB) scanner, die nu onder het merk BenQ verkocht wordt. Voorheen werd het ding altijd onder windows gebruikt, maar nu moet ie dus ook onder OSX werken. Op de Acer site staat niets meer over het ding, gelukkig wel bij BenQ. Daar vond ik Mirascan Pro 4.11, echter alleen voor OS 8 en hoger. Dus ik dacht, OSX heeft ook een classic omgeving, dus gewoon proberen of het werkt. Dus ik heb de zooi erop gezet en gereboot. Idd vond ik een scan applicatie, en die wilde ook nog starten.. En zelf de scanner werdt gevonden en ik kon een preview scan maken. Echter als ik "echt" wil gaan scannen hangt de applicatie. Waarschijnlijk verwacht ie dat de scan door een andere applicatie opgehaalt wordt.. maar dat gebeurt dus niet. Er is ook een Photoshop plugin, maar na installatie is daarvan niets te vinden in Photoshop CS (is ook een OSX app en geen classic...).

Ik wil dus gewoon naar een file scannen vanuit mirascan, en niet naar een applicatie (die er niet is)... Het zou geweldig zijn als iemand wist hoe dat zou moeten!

UPDATE: Oke, ben nu al een stap verder... heb ff de pdf doorgelezen die er bij hoort, en het blijkt dat die Mirascan View Booth Application" (waarmee ik gescant heb) een soort wrapper is voor de Photoshop plugin. Volgens de pdf moet er nadat ik op de scan knop druk een file dialog komen... Er gebreurt echter helemaal niets, het scannerlampje knippert, en daar houd het dan ook mee op... iemand een idee waarom ik geen file dialog krijg?

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 28-12-2003 22:48 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
Als je eens Photoshop binnen je Os 9 omgeving installeerd en desbetreffende plugin?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Helaas werkt de nieuwe photoshop niet onder de classic omgeving, anders had ik dat idd geprobeerd.

Verwijderd

Je zou deze driver eens kunnen proberen (trial versie), de naam BenQ komt ook voor in het lijstje.
http://www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#supported

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Woot, het werkt :D Thanks _/-\o_

Van mij uit kan er een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Closed_off.gif op :)