Toon posts:

Verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik last van frequente onderbrekingen van het data verkeer. Ik heb kabel via wanadoo, daar tussen zit een router(e-tech) allemaal goed geconfigureerd en de connectie met ip blijft goed.
Alleen merk ik dat na 10 a 18 seconden de verbinding wegvalt. Niet in de zin dat "cable unplugged" is ip adres of gateway/dns weg vallen. Maar meer een "hang up" in de communicatie met de router lijkt het. Heb de nieuwste firmware update erop gezet. Maar het probleem blijft bestaan. Bij de LAN verbinding is de activity "sent" constant aan, ook bij bewuste inactiviteit van dataverkeer verzoeken e.d. Netstat geeft deze uitvoer:
"
Proto Local Address Foreign Address State
TCP deep_blue_beta:3951 79.201.27.101:epmap SYN_SENT
TCP deep_blue_beta:3952 79.201.27.102:epmap SYN_SENT
TCP deep_blue_beta:3953 79.201.27.103:epmap SYN_SENT
TCP deep_blue_beta:3954 79.201.27.104:epmap SYN_SENT
TCP deep_blue_beta:3955 79.201.27.105:epmap SYN_SENT
"
Al m`n pogingen om dit probleem op te lossen helden niet, ben echt ten einde raad. Weet iemand wat dit probleem zou kunnen zijn?

Verwijderd

E-tech.. Ik blijf het zeggen, maar het zijn enge onstabiele dingen met vreemde problemen.. (niet alle tiepes, maar veel wel)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jaaaaaaaa, weer een met Welchia.

Valt het je niet op dat er hele IP ranges worden afgescand?
dit is Welchia die heel internet afgaat op zoek naar de volgende luser die niet gepatched heeft.

Wat je hier post is dus de reden waarom je router over de zeik gaat, het ding zet zo veel connecties op dat je nat table van je router barfed.
Met als gevolg dat je geen verkeer meer ziet, net zolang tot je je router reset en al die sessies weer opnieuw worden opgebouwd.

Gelukkig zit je pas bij 79.x.x.x dus je hebt nog even >:)

[ Voor 122% gewijzigd door alt-92 op 28-12-2003 23:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 28 december 2003 @ 23:18:
Jaaaaaaaa, weer een met Welchia.

Valt het je niet op dat er hele IP ranges worden afgescand?
dit is Welchia die heel internet afgaat op zoek naar de volgende luser die niet gepatched heeft.

Wat je hier post is dus de reden waarom je router over de zeik gaat, het ding zet zo veel connecties op dat je nat table van je router barfed.
Met als gevolg dat je geen verkeer meer ziet, net zolang tot je je router reset en al die sessies weer opnieuw worden opgebouwd.

Gelukkig zit je pas bij 79.x.x.x dus je hebt nog even >:)
Ja, zoiets d8 ik dus al. Wat kan ik hier het beste tegen doen? NAV, herinstall?
En wat doet dat Welchia ?
Tnx for the tip.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=welchia removal tool]

En patchen dus, want anders had je er geeneens last van gehad (die patch is al sinds augustus/september uit, dus je bent een beeetje laat dan :+ ).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device