Toon posts:

[Mandrake9.2]Kan geen schijfrechten verkrijgen.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo: Mijn server heeft 2 harde schijven namelijk 1x 8 gigabyte en 1x 30 gigabyte.

Op de 8gig draaide eerst win2k hier heb ik mandrake opgeinstalled allemaal probleemloos.
Alleen kan ik op de HD van 30gig geen bestanden ed meer delen/deleten omdat ik geen rechten meer heb.. Op deze schijf werd ook niets van mandrake geinstalleerd.
Ik kan alleen die bestanden terug gebruiken als ik ze kopieer naar de C schijf maar dit gaat natuurlijk niet omdat die schijf te weinig ruimte heeft!

Als ik via de rechterklik op de map klik en dan Delen klik weet hij mij ook te zeggen dat ik geen rechten heb. Nu heb ik de FAQ en de site van Mandrake er eens op nagelezen/gezocht maar hier stond niets gelijkaardigs in. :'(
In KDE kon je in je $HOME dir een map aanmaken en die dan koppelen aan je map in de schijf waar ik geen rechten had maar deze bracht me dan gewoon terug naar die harde schijf. Wat dus op hetzelfde neerkwam.

Nu gebruik ik GNOME en deze kan het niet meer dat koppelen maar sinds het in KDE niet werkte maakt hier niet veel uit.

Omgeving X is geinstalleerd etc alle andere applicaties draaien goed behalve dat ik op de 30gig schijf geen rechten heb en dus niet veel kan doen hiermee.

Zo, ik weet het echt niet meer.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik geen kaas van je post kan maken.
Je zou bijvoorbeeld erbij kunnen vertellen wat voor filesystems het om gaat. In het geval van vfat, moet je even man mount lezen, voor de bijbehorende opties, voor ext2 of een ander unix-filesystem, chmod/chown toepassen, en/of de mount howto's lezen. Beide gevallen die wel te vinden zijn, als het een heel ander probleem is, had je het wel iets duidelijker mogen formuleren :)

Dit topic is gesloten.