• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Eindelijk wil ik ertoe komen een MP3-speler te gaan kopen. Heb dus voor mezelf enkele voorwaarden gesteld:

Maximumbudget: 200,00 EUR
Geen usb-stickjes zonder extra opslagmogelijkheden, absolute minimum is dus met CF of SD kaartjes.
Aangezien het budget beperkt is vallen spelers met Harddisk uit de boot, alhoewel ik die op zich niet uitsluit.
Ik ben niet zo'n sporter of zo dus als ie een héél klein beetje shockproof is ben ik tevreden. Idem qua afmetingen, enigszins draagbaar is voldoende

Ben dus na heel wat zoeken bij de Freecom Beatman MiniCD II uitgekomen voor 109,00 EUR.

Werkt met mini-cd's, wat ik positief vind om véél mp3'tjes mee te kunnen nemen.

Iemand ervaring met dit toestelletje?

De enige review die ik via google kon vinden was deze: reviews: Freecom Beatman 8cm MP3 CD-speler review
en die gaat over de eerste versie. Ik vermoed dat de nieuwe versie ondertussen wel ID3-tags toont, maar dat zoek ik zelf wel even verder op.

[ Voor 10% gewijzigd door Yoeri op 28-12-2003 20:48 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 08:28

supersook

Professioneel prutser

allereerst wil ik je even op de volgende review wijzen, nu van de Beatman II ipv de Beatman I http://www.tweakers.net/nieuws/21746/?highlight=freecom

Ik heb zelf alleen ervaring met de Beatman I, en ik moet zeggen dat die tegenvalt. Deze heeft helaas maar 8sec anti-shock wat in de praktijk gewoon te weinig blijkt, en het batterijverbuik is werkelijk onnavolgbaar. Ik heb nog nooit een apparaat zo snel batterijen zien opmaken.

De Beatman II daarentegen heeft 480sec. anti-shock in MP3 modus (die je waarschijnlijk alleen gaat gebruiken) en dat is echt genoeg voor iemand die er niet mee sport. Ook zorgt deze buffer voor een normaal batterij-verbruik. Hij leest gewoon 480 seconden mp3 muziek in en stopt dan met lezen. Pas als de buffer bijna leeg is begint ie weer. Dit spaart dus een hoop stroom.

Verder is er volgens mij niet veel veranderd tov. van de eerste versie. Alle minpunten zijn volgens mij goed aangepakt. De geluidskwaliteit is gewoon dik in orde, verder ook geen minpunten wat mij betreft. De ID3 tag weergave ontbreekt ook bij Beatman II, tis de vraag dus of je dat nodig denkt te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door supersook op 28-12-2003 22:24 ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27
wellicht even hier op wachten: nieuws: Geruchten over kleinere en gekleurde iPods in januari
misschien is dat wat voor je?
Geen idee of dat binnenkort uitkomt en hoe de prijzen echt zullen zijn, maar het klinkt veelbelovend en binnenkort zal er wel meer over te weten zijn.
Je zit wel vast aan een bepaald geheugen, maar 2 a 4 gb zul je met een flash spelertje toch nooit halen.