Ik vraag me af of het mogelijk is om de VGA uitgang van een PC op een 1 of andere poort kan op mijn laptop met een converter oid, zo kan ik makkelijk mijn laptop aansluiten op mijn server en dat ik dan ook in de BIOS terecht kan.
Nee, dat zal niet gaan lukken. Je kunt wel een KVM switch er neer poten waar je vervolgens VGA, keboard en muis op aansluit en zo op een afstand toch kunt wekren met het ding. maar wat jij wil is niet mogelijk met een standaard systeem (er zijn servers die het wel kunnen, maar dat is zeer specifieke hardware).
Tv-out van je server in de tv-in van de laptop, maarja, dan moet je wel een vga-out hebben die al werkt in de bios (via epia had dat bijv. wel, andere weer niet, ligt er dus weer aan).
Maar dan heb je het beeld. Je kunt hem dan nog niet van afstand besturen (dus in bios komen).Icey schreef op 28 december 2003 @ 20:34:
Tv-out van je server in de tv-in van de laptop, maarja, dan moet je wel een vga-out hebben die al werkt in de bios (via epia had dat bijv. wel, andere weer niet, ligt er dus weer aan).
Ik maak uit zijn post op dat het enkel om vga gaat, waarschijnlijk heeft hij geen monitor bij ze server staan o.i.d. Tobo en Muis kan je dan losmeenemenTerw_Dan schreef op 28 december 2003 @ 20:35:
[...]
Maar dan heb je het beeld. Je kunt hem dan nog niet van afstand besturen (dus in bios komen).
Maar je heb opzich wel gelijk
Hij geeft aan in de bios terecht te komen.Icey schreef op 28 december 2003 @ 20:37:
[...]
Ik maak uit zijn post op dat het enkel om vga gaat, waarschijnlijk heeft hij geen monitor bij ze server staan o.i.d. Tobo en Muis kan je dan losmeenemen
Maar je heb opzich wel gelijk
Kijk, VGA doorsturen is wel te doen, gewoon zorgen dat je goede kabels hebt, maar als je ook de bios e.d. in wilt gaat het lastiger worden.
Verwijderd
Er is een mogelijkheid om een pc (een wilekeurige) op afstand te bedienen, maar dan heb je o.a. een netwerk-aansluiting nodig en het programma 'remote administrator'. Dit programma moet dan wel op beide computers staan, en met dit programma kan je bestanden mee overzetten, maar ook beelden en ook gelijk de toetsaanslagen en muisbewegingen er mee uitvoeren op de andere pc.
Het is geen shareware....
Dit bedoelt hij niet, hij wil iets waarmee je ook in de BIOS kan komen van op afstandVerwijderd schreef op 28 december 2003 @ 20:43:
Er is een mogelijkheid om een pc (een wilekeurige) op afstand te bedienen, maar dan heb je o.a. een netwerk-aansluiting nodig en het programma 'remote administrator'. Dit programma moet dan wel op beide computers staan, en met dit programma kan je bestanden mee overzetten, maar ook beelden en ook gelijk de toetsaanslagen en muisbewegingen er mee uitvoeren op de andere pc.
[ Voor 4% gewijzigd door DSK op 28-12-2003 20:51 ]
Blog (Linux-related)
Kijk hier eens: http://www.realweasel.com/ Daar verkopen ze kaartjes die je in je computer kunt stoppen. Zo'n kaartje converteert je video en toetsenbord naar een terminal, die je via een COM kabel kunt bedienen.
[ Voor 67% gewijzigd door corani op 28-12-2003 20:57 ]
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Wat wil je op afstand in je BIOS doen? Ik kom er niet zo vaak hoor
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
om bijv. ff een bootvolgorde te veranderen, of om in LILO ff een andere keuze te nemen
Pagina: 1