Laptop geformatteerd, win2k als os.
Nu niemand er meer op totdat alle restricties goed zijn.
Reden waarom linux hier niet draait is, dat ik niet de enige gebruiker van de laptop ben, toen ik nog een workstation had draaide er dualboot win2k/debian. Maar het kiezen tussen windows & debian vonden ze al te moeilijk
Deze laptop is ook niet van mijzelf maar van mijn vader, ik ben een beetje gestopt met pc's e.d. maar mag nog wel andermans rotzooi opruimen. Maar nu komen er gewoon strengere restricties op.
Voor de rest komt er Mozilla Firebird op, als ze zeuren dat sommige pagina's niet goed weergegeven worden is dat niet mijn probleem, maar de probleem van de surfer of diegeen waar de site van is, moeten ze het maar volgens W3C maken.
Voor mail komt er een andere cliënt. Er komen nu restricties, en gewoon maar weer op de oude harde aanpak, als er gekloot word of iets in die richting, account lock van 7 dagen.
Mijn vader (waarvan de laptop is) is het er gelukkig mee eens. Dus dat is wel een voordeel.
Voor de rest bedankt voor de replies, en steun. Wat het precies was, weet ik niet, maar naast het spam versturen was de laptop ook ongebruikelijk. (Windows startte op, duur=1uur, voordat je je desktop ziet, nog maar niet praten over de achterliggende programma's). Dus was wel al bang dat het om hardware kon betreffen maar dat viel gelukkig mee.
Bedankt allen.
Nog even een toevoeging, het is niet makkelijk om een laptop te onderhouden waar meerdere mensen op willen die te veel willen en te weinig kunnen. En aangezien ik niet de baas hier in huis, is het
nog moeilijker, want niet ik bepaal wat er gebeurd, maar mijn vader. Hoop dat hij hier van geleerd heeft en dat ik nu
eindelijk mijn gang kan gaan om het eens een keer normaal te laten verlopen, zonder gezeik om virussen, van die kl*te msn-doorstuur-bestanden dat je penis 20 cm groter word als je het bestandje draait etc. Ik ga héél wat dingen afsluiten, en that's it. Als ik er gezeik mee krijg met mijn vader, formatteer ik en raak het niet meer aan, en als het verkloot is maak ik ook niets meer dan gaat ie maar naar de PC-boer. Want ik kan de laptop niet goed houden als niets mag, en er van alles mee moet gedaan worden (MSN voor m'n broer, mail (hotmail), exe bestanden draaien, programma's installeren etc) dat is nu gewoon voorbij. Zoniet, format ik gewoon de boel, schone install, en bekijk het maar.
Zo, frustratie weg
[
Voor 28% gewijzigd door
RedHat op 31-12-2003 14:01
]