Toon posts:

Probleem met Nvidia Geforce 4 Driver en Direct3D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar,

Ik heb een probleem met mijn video kaart, het gaat hier om een Nvidia Geforce 4 Ti 4200 128MB. Ik heb een verouderde driver hiervoor en een spel dat ik sinds kort speel (Halo) vereist een nieuwe driver. Deze driver heb ik dus gedownload en geinstalleerd. En opeens hierna werkt Direct3D niet meer. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt.

Groeten van Michael

Verwijderd

Voordat je een nieuwe driver installeert is het wel de bedoeling dat je je oude driver deinstalleert. Of heb je dat toch gedaan?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 20:06:
Voordat je een nieuwe driver installeert is het wel de bedoeling dat je je oude driver deinstalleert. Of heb je dat toch gedaan?
Waarom is dat 'de bedoeling'? Als je dat niet doet is de kans op fouten ietsje groter, maar je kan nieuwe drivers best over de oude heen installeren :)

Installeer gewoon eerst Direct X 9.0b en daarna de nieuwste drivers voor je videokaart, als het goed is werkt D3D dan nog gewoon.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nu gedaan, eerst de directX 9.0b en daarna de driver. Ondanks dat werkt D3D nog niet. :'(

Verwijderd

Topicstarter
O ja nog iets, kan het misschien een probleem zijn dat ik Windows 98 (SE) heb?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:36:
O ja nog iets, kan het misschien een probleem zijn dat ik Windows 98 (SE) heb?
Misschien verkeerde driver? Heb je al andere geprobeert? Een whql of juist geen whql
Driver van fabrikant zelf?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen,

bedankt voor alle hulp, ik had toch een verkeerde driver. Toen ik de eerste keer keek naar een nieuwe driver had }) Nvidia namelijk nog geen DirectX 9.0 compatible driver }) . En nu hadden ze die dus wel.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Ti4200 gehad en ondersteund deze kaart GEEN 9.0b maar alleen 9.0a.

Juist om die reden ben ik overgestapt op een FX5600 ultra.

Beste wensen, beste mensen !!!

Ron

edit :
Het spel is dus schijnbaar ook 9.0a compatible :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:28 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:24:
Ik heb zelf ook een Ti4200 gehad en ondersteund deze kaart GEEN 9.0b maar alleen 9.0a.

Juist om die reden ben ik overgestapt op een FX5600 ultra.

Beste wensen, beste mensen !!!

Ron

edit :
Het spel is dus schijnbaar ook 9.0a compatible :)
DX9.0b verschilt alleen maar met DX9.0a i.v.m. een bug, oftewel 9.0a bezit een bug... en 9.0b lost die bug op.

There is no place like ::1

Pagina: 1