[Button] Tekst in Button veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 22:45
Ik zit hier al uren te spelen met dreamweaver en fireworks om bepaalde rollover buttons, met de tekst "Home" in een blauw achtergrond kleurtje, te veranderen in "Welkom" met diezelfde achtergrond kleur.

Opnieuw een button maken is eventjes geen optie, sry.

Andere vraag is dat ik een logo heb (zelf gemaakt) maar de kleur om de logo heen wil ik veranderd hebben, hoe doe ik dat zonder dat mijn logo verdwijnt?

Dit zullen wel noob vragen zijn, mijn excuses, maar ik zit mezelf echt op te vreten hier.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• Blaise
  • Niet online
Een HTML-button?

Verwijderd

Bajo schreef op 28 december 2003 @ 19:28:
Ik zit hier al uren te spelen met dreamweaver en fireworks om bepaalde rollover buttons, met de tekst "Home" in een blauw achtergrond kleurtje, te veranderen in "Welkom" met diezelfde achtergrond kleur.
- achtergrond aparte laag
- tekst aparte laag
Opnieuw een button maken is eventjes geen optie, sry.
dus nog een keer opnieuw
Andere vraag is dat ik een logo heb (zelf gemaakt) maar de kleur om de logo heen wil ik veranderd hebben, hoe doe ik dat zonder dat mijn logo verdwijnt?
in welk formaat? een .eps? iets meer info.
Dit zullen wel noob vragen zijn, mijn excuses, maar ik zit mezelf echt op te vreten hier.
niet doen, altijd kalm blijven.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

1. Wat is je eerste vraag?
  2. Voor beide vragen geldt: zet op het on-line. Als wij niet weten over welk logo je hebt kunnen wij er niks mee. Ook is het zo niet duidelijk over welke buttons je het hebt.

• Bajo
Mijn excuses ben erg onvolledig.

Het gaat om een *.Gif extensie die in een Html template van Dreamweaver mx 2004 wordt gebruikt.

Ik zal mijn index 0nline zetten, dan zul je zien wat er onlogisch uitziet.
Maar de site is een verassing voor iemand voor wie ik hem maak.

De buttons op de site hem ik geleend :),de site is in het engels maar moet totaal Nederlands worden.

www.diky.nl

zie uiterst rechtsboven mijn amateuristisch logo gemaakt door mijn vriendin, die een witte achtergrond kleur heeft, graag zou ik willen weten hoe deze hetzelfde kleurtje krijgt als de rest, licht beige volgens mij.

Zie links het menu, alles wat nu in het engels staat moet in het Nederlands omgezet worden.
Ik heb deze buttons niet gemaakt, dus ik zou ook niet weten hoe ik deze moet veranderen.

Het is nog maar de template, dus ik zit nog in de ontwerp fase.

[ Voor 68% gewijzigd door Bajo op 28-12-2003 20:12 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

volgens mij bedoel je een image-swap?

[ Voor 166% gewijzigd door crisp op 28-12-2003 20:19 ]

Intentionally left blank

• Bajo
crisp schreef op 28 december 2003 @ 20:15:
Graag uitleg, termen zeggen mij weinig.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

crisp schreef op 28 december 2003 @ 20:15:
Als je de filename hebt bekeken had je tevens even kunnen opmerken dat alles naar zijn harde schijf verwijst... :P

• Bajo
Ik heb koffie nodig :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

3 tips:
-leer HTML
-leer javascript (of zoek gewoon even op "javascript image swap" of leer dreamweaver gebruiken)
-installeer een programma waarmee je plaatjes kan bewerken (bijvoorbeeld photoshop of paintshop) en leer daarmee werken

webdesign leer je niet in een paar uurtjes, en W&G is toch echt bedoelt voor de wat meer doorgewinterde webdesigner. Ik denk dat je beter eerst zelf wat vooronderzoek moet gaan doen voordat je hier basic vragen komt stellen. Ander is een site als http://www.beginnersweb.nl misschien meer iets voor je (en dat is niet denigrerend bedoelt, maar GoT en W&G in het bijzonder is gewoon niet bedoelt voor beginners)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.