KT7RAID, USB, G85, SBlive PROBLEMEN!!! HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 21:00
Ben ik weer. Zucht. Ik heb een Abit KT7RAID met die leuke VIA USB controllertjes. Die baggerdingen willen dus absoluut niet werken onder windows.

Mijn systeem:
Abit KT7 RAID
384MB RAM
2X 45GB IBM
DV300 firewire/scsi met QAtlasIV
G85 moet aan de USB poort (maar wil niet)
SBlive5.1
DVD105s pioneer, plex 10/12/32x burner

Het volgende:

Ik heb fijn mijn hele leuke systeem geinstalleerd. Ik wil mijn G85 eraan hangen, netjes installatie procedure gevolgd. Netjes USB filter driver & AMD/VIA update voor MSwindows98SE geinstalleerd. Ik opnieuw opstarten: BANG! HANGEN! |:(

Ik de G85 maar uitzetten, om zo in windows te komen. En ja, jippie het werkt.

Ik hoorde dat er allerlei problemen met de SBlive en de USB controller waren, dus heb ik deze er maar in z'n geheel uitgesloopt. Helaas, zonder effect. Ik kan nu wel windows inkomen, maar na een seconde of 15 daarin te zitten, spuugt ie wat BSOD's uit, en reboot KEIHARD. Het enige wat ik kan doen om dit alles te voorkomen is de OfficeJet niet aanzetten als ik windows in ga. Als ik 'em aanzet terwijl ik in windows zit (hot) gaat ie OF hangen, OF keihard rebooten.

Je begrijpt dat ik helemaal de &*(%&*#@% van die &*%#(&#*() VIA USB chipset aan het krijgen ben :r kots en dat ik graag een oplossing zie. Zijn er mensen met een soortgelijke config die het wel aan de praat hebben gekregen? O ja, aan de paralelle poort hangen is geen optie, want daar moet m'n laser al aankomen.

;( :'(

You can't have everything. Where would you put it?

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

extra printerpoortje kopen? Zon pci/isa kaartje?

• Contagion
  • Laatst online: 27-08 22:11
Probeer eens Win98 Gold en niet de SE versie. Ik werk bij de Philips helpdesk en hun Vesta Pro's werkten ook bout onder SE met via chipsets voor USB. Wat ook weleens helpt als je in de System Properties de VIA USB controller vervangt door de Standaard USB controller.

Verder wat je kan proberen, maar weet nie of dat direct helpt. Is een VXD van de SB Live experience deleten, het was zo dat op Philips camera's geluid niet wilde werken als dat vxd'tje geinstalleerd was. Maarja dat is een sound vs sound kwestie en dit niet.

Verwijderd

Same problem here.

Mijn specs:
CPU: Dual celly 433 @ 488
MOBO: Abit BP6
MEM: 192mb pc66 dimm
VGA: Asus v3800 Ultra deluxe 32mb TV-in/out
Sound: Creative Labs Soundblaster Live 1024
VGA2: Matrox Millenium 220 (Dual Monitor)
HDD: IBM 46,1 Udma66
PRN: HP Officejet G85 USB.

Ik heb er ondertussen mee leren leven, maar een echte oplossing is dat dus niet :(. Dat zelfs w2k crashed duidt wat mij betreft op een hardware conflict.

• tweakerbee
  • Laatst online: 30-08 21:00
Dit kreeg ik van iemand in m'n meelbox, met het bericht of ik dat plz ook op tweakers.net wilde zetten. Bij deze, ik heb het nog niet getest, en weet dus ook niet of het werkt. Zodra ik dit getest heb zal ik weer een posting doen.

(Durf ik? Of koop ik gewoon extra USB PCI kaart?) :P

Zet bij softmenu onderste opsies op enabled, vervolgens bij PCI/ISA shit PNP
compatible OS uit, en installeer windows op deze volgoorde.

Eerst windows, dan via 4in1 dan usb 108 filterdrivers, dan directx7 of hoger
en dan de rest van je drivers. Als je deze volgoorde aanhoud werkt het beter.

You can't have everything. Where would you put it?