Toon posts:

Wat is sneller? (RAID 0 - SATA vraag)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus 1 WD 80GB 7200 toeren 2mb cache schijf, maar wil graag wat sneller werkende schijf/schijven hebben.

Nu zag ik dus die Raptor 36GB 10000RPM 8MB cache schijf. Dit leek mij een leuk schijfje. Maar ik heb ook RAID op mijn mobo heb zitten en die kan natuurlijk benut worden. In de vorm van RAID 0, dus 2 normale 80GB 7.2k schijfjes naast elkaar laten draaien @ RAID 0. Maar nu weet ik dus niet wat sneller is. Hebben jullie enig idee? Heb niet zoveel kaas gegeten van opslagmedia :)

Dus 1 Raptor of 2x raid0 WD 80GB 7200rpm 2mb cache. Ik weet dat 1 WD 80GB schijfje er bij kopen niet zo veel hoeft te kosten. Een eurotje of 70, terwijl de Raptor al gauw 120 euro is.

Advies graag :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39

Epsilon

Zet die raptor ernaast als primaire schijf zou ik zeggen

dan je swap op het eerste deel van die 80gb schijf

Schijnt het snelste te zijn voor benches enz

Verwijderd

Topicstarter
De capaciteit van de HD interesseerd me trouwens niet.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

raid is sneller volgens mij omdat je bijna de snelheden van de 2 schijven kan optellen
en daar kan 1 raptor niet overheen gok ik.

Zoek de sustaind speed van een raptor op en dan van de schijven die je in raid wilt zetten en dan weet je het ongeveer.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Hmm, Een raid config van Raptors is echt een heel stuk sneller als een config met NON 10k schijven.
als je het geld er voor over hebt is het een aanraden, maar daar zit ook het nadeel,
tis prijzig, je kan ook een zelfde HDD nemen als je nu hebt en die 2 in een raid-0 config hangen, dan ben je een stuk goedkoper uit denk ik. daarbij win je behoorlijk wat snelheid.

af en toe denk ik wel eens. zijn die raptors nou nodig geweest 2 stuks voor ruim 300 euro. eigelijk gewoon sonde.

[ Voor 14% gewijzigd door pt0x op 28-12-2003 19:40 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28
MRic3 schreef op 28 december 2003 @ 19:26:

Zoek de sustaind speed van een raptor op en dan van de schijven die je in raid wilt zetten en dan weet je het ongeveer.
Dat zegt dus niks hè. STR is slechts een deel van het verhaal.

TS, kijk eens naar reviews als b.v. deze op de frontpage: reviews: Western Digital Raptor WD360GD review Daar zul je zien dat het verschilt per gebruik (ik kijk alleen naar desktop en workstation gebeuren, server is niet interessant voor je I guess). Je kunt je eigen conclusies wel trekken denk ik :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik zou persoonlijk een raptor erbij zetten, is echt snel, betrouwbaar
zelf heb ik 2x raptor in raid en nog een 60GB voor video bewerken

nadeel van de raptor, is niet echt stil met activiteit (kraken kan hij zeker)
Pagina: 1