Toon posts:

Ip poster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het ip adres altijd willen weten van een andere pc met inbel-adsl. Het ip verandert dus, en het programma moet dus bij elke start-up en bv. om het uur of zo het ip doormailen.

Ik heb er al 1 gevonden, meer deze was een trial versie en ik wil niet dat het programma stopt met werken na 30 dagen of dat er bij elke start- up een kader opkomt of zo.

Het programma moet dus zo veel mogelijk verborgen zijn, er mag een icoontje komen op de taakbalk, das het minste. Het moet ook langer dan 30 dagen werken.

Kent er iemand zo'n programma's. links ? Of andere suggesties om het ip te kunnen weten.

Mvg

dieter

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31
http://www.dyndns.org/
http://www.no-ip.com

zoiets is niet te gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 28-12-2003 19:02 ]

Verwijderd

Idd. heel éénvoudig een domeinnaampje aan je ip verbinden en klaar bent gij. Beetje beter zoeken mag ook wel hoor :)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zie hierboven, en anders moet je Hier eens kijken.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 18:59:
Ik heb er al 1 gevonden, meer deze was een trial versie en ik wil niet dat het programma stopt met werken na 30 dagen of dat er bij elke start- up een kader opkomt of zo.
Meestal is het bij dat soort programma's zo dat er ergens een adres, of een website staat, waarop je de maker wat geld kunt toeschuiven, waarna hij je vertelt hoe je het programma tot het eind der tijden kunt gebruiken.. Lijkt me wel handig voor je ?
Kent er iemand zo'n programma's. links ? Of andere suggesties om het ip te kunnen weten.
Wat heb je zelf al gevonden, waarom voldeed het niet, wat wil je precies ?
Want met de informatie die je nu geeft, kun je zelf een programmaatje maken wat elke 5 minuten kijkt of er verbinding is lijkt me, zoals de programmaatjes die Cutebritney laat zien ook prima doen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Al gekeken daarvoor, moet ip zijn, geen domein eraan verbonden, anders zou het simpel zijn voor mij. Ik zoek een deftig proggramma die ip's verstuurd.

Toch bedank voor de reactie

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 28 december 2003 @ 19:06:
[...]

Meestal is het bij dat soort programma's zo dat er ergens een adres, of een website staat, waarop je de maker wat geld kunt toeschuiven, waarna hij je vertelt hoe je het programma tot het eind der tijden kunt gebruiken.. Lijkt me wel handig voor je ?

[...]

Wat heb je zelf al gevonden, waarom voldeed het niet, wat wil je precies ?
Want met de informatie die je nu geeft, kun je zelf een programmaatje maken wat elke 5 minuten kijkt of er verbinding is lijkt me, zoals de programmaatjes die Cutebritney laat zien ook prima doen ?
Ik heb nu EzDNS gevonden. Dit programma werkt maar 30 dagen. Ik ben niet echt van plan om er geld aan uit te geven.

ik zoek gewoon een zo simpel mogelijk programma,waar je geen last van hebt, en dat om de x min het ip adres van de internet verbinding op die pc doorstuurt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31
Mischien kun je de reden / het doel ervan vertellen? Want het zou maar zo kunnen dat er andere mogelijkheden zijn, waarmee uiteindelijk hetzelfde resultaat valt te behalen? :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

trace het IP adres eens vanaf je eigen PC.
het is vaak zo dat elke PC achter ADSL een eigen hostname/DNSnaam heeft.
voor @home kabelinternet is dat zoiets (heb zelf kabel):
cc*****-*.<stadsnaam - laatste teken + nummertje>.<2 tekens provincie>.home.nl
ik neem aan dat voor ADSL een soortgelijke regel op gaat.
bijvoorbeeld "hostnaam.knooppunt.provider.nl"
dat DNS adres blijft vaak gelijk bij een reboot, maar het IP veranderd.
ik geef mensen ook gewoon mijn DNS adres ipv mijn IP als ze naar mijn FTP moeten.
simpelweg omdat dat altijd gelijk is.

ik heb trouwens ook op IP gebaseerde DNS/hostnames gezien, dus het hoeft niet op te gaan wat ik hier vertel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-09 05:52
Cutebritney schreef op 28 december 2003 @ 19:12:
Mischien kun je de reden / het doel ervan vertellen? Want het zou maar zo kunnen dat er andere mogelijkheden zijn, waarmee uiteindelijk hetzelfde resultaat valt te behalen? :)
Ben nu ook wel benieuwd waarom DynDns en die andere mogelijkheden niet zouden voldoen. Dit werkt bij mij nu toch al zeker een jaar naar tevredenheid en dit voor 0 euro ...

-

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 28 december 2003 @ 19:12:
Ik heb hier een programma die mijn neef zelf heeft gemaakt om files te wisselen, in zijn pc te browsen, heel eenvoudig, je moet gewoon het ip invullen + een passwoordje en je zit binnen.
Maar, ik heb telenet, belgie, en een maat van mij heeft, skynet, belgie. allebij veranderend ip adress.
daarom zoek ik zo'n programma, zodat we dat gewoon moeten runnen en bij elke heropstart hebben we elkaars verandert ip.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dan kun je ipv dat IP adres ook wel iets als dieterl.dyndns.org invullen, of desnoods even pingen naar dieterl.dyndns.org en het gevonden IP invullen in het genoemde progje.
Heb je de clients lijst eigenlijk al bekeken, er staat ook freeware bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Henk007 op 28-12-2003 19:44 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 18:59:

Het programma moet dus zo veel mogelijk verborgen zijn, er mag een icoontje komen op de taakbalk, das het minste. Het moet ook langer dan 30 dagen werken.
kijk dat is nu het mooie van shareware, je kan een programma uittesten voor een bepaalde tijd, en als je het programma geschikt vind kan je het kopen, vaak zijn shareware programma's niet duur :)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Wat een raar verhaal..
Dit is ook de eerste keer dat je op GOT post, wil je soms iemand monitoren ofzo?

Klinkt malafide dit :/
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 19:25:
[...]

Ik heb hier een programma die mijn neef zelf heeft gemaakt om files te wisselen, in zijn pc te browsen, heel eenvoudig, je moet gewoon het ip invullen + een passwoordje en je zit binnen.
Maar, ik heb telenet, belgie, en een maat van mij heeft, skynet, belgie. allebij veranderend ip adress.
daarom zoek ik zo'n programma, zodat we dat gewoon moeten runnen en bij elke heropstart hebben we elkaars verandert ip.
Ga naar de webpagina www.whatismyip.com en geef dit door aan elkaar via msn ofzo.

succes

[ Voor 71% gewijzigd door procyon op 28-12-2003 19:41 ]

• Ordilogicus
  • Laatst online: 05-06 06:32
Nou jah ik zit met ongeveer hetzelfde probleem ... ik maak gebruik van een Casema/Wanadoo verbinding en nu wil ik als ik op school of bij mijn ouders zit ook kunnen inloggen bij de webinterface van mijn eMule Client ...

Alvast bedankt ...

I think therefor I am ... I think

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

FireWurX schreef op 28 december 2003 @ 19:16:
trace het IP adres eens vanaf je eigen PC.
het is vaak zo dat elke PC achter ADSL een eigen hostname/DNSnaam heeft.
voor @home kabelinternet is dat zoiets (heb zelf kabel):
cc*****-*.<stadsnaam - laatste teken + nummertje>.<2 tekens provincie>.home.nl
ik neem aan dat voor ADSL een soortgelijke regel op gaat.
bijvoorbeeld "hostnaam.knooppunt.provider.nl"
dat DNS adres blijft vaak gelijk bij een reboot, maar het IP veranderd.
ik geef mensen ook gewoon mijn DNS adres ipv mijn IP als ze naar mijn FTP moeten.
simpelweg omdat dat altijd gelijk is.

ik heb trouwens ook op IP gebaseerde DNS/hostnames gezien, dus het hoeft niet op te gaan wat ik hier vertel.
ik heb het gevoel dat mijn post over het hoofd wordt gezien.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gewoon een dyndns adresje nemen met een zo'n client erbij die automagisch update.
werkt altijd ;)

• Ordilogicus
FireWurX schreef op 06 januari 2004 @ 14:34:
[...]

ik heb het gevoel dat mijn post over het hoofd wordt gezien.
Uhm dat kan niet met wanadoo ... (of ik heb het verkeerd) ... mijn naam verandert ook steeds ... (blijft iig niet opvallend hetzelfde)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ordilogicus schreef op 06 januari 2004 @ 14:47:
[...]

Uhm dat kan niet met wanadoo ... (of ik heb het verkeerd) ... mijn naam verandert ook steeds ... (blijft iig niet opvallend hetzelfde)
ow, k
ik heb @Home breedband, en heb steeds dezelfde naam.
best handig.
maargoed, als je geen vaste hostname hebt is DynDNS nog een oplossing, toch?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gewoon een sciptje dat elke n dagen/uren/minuten het IP adres in een textbestandje naar een FTP site upload?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Ordilogicus
P_de_B schreef op 06 januari 2004 @ 15:16:
Gewoon een sciptje dat elke n dagen/uren/minuten het IP adres in een textbestandje naar een FTP site upload?
Idd zoiets ... maar kan zoiets ook per mail ofzo ... en hoe ziet zoiets eruit (0,0 programmeer ervaring)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ordilogicus schreef op 06 januari 2004 @ 15:18:
[...]

Idd zoiets ... maar kan zoiets ook per mail ofzo ... en hoe ziet zoiets eruit (0,0 programmeer ervaring)
waarom zo omslachting als het met een simpele dyndns accountje gewoon veel makkelijker is?

• Ordilogicus
Dat hebt ik nu gedaan ... eens kijken of het allemaal nu gaat werken ... iig bedankt ...

Pagina: 1