slechter geluid na inbouw subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 11:59
Ik heb vandaag een subwoofer in mijn auto gebouwd, en het werkt. Maar als je de radio harder zet dan gaan de speakers over de seik, terwijl ze voordat de sub erin lag het volume wel gewoon aan konden. Je krijgt dus boven een bepaald volume een soort gekraak net of de bas op + 100 dB staat ofzo :S. Verder is er geen ruis te horen en weet 100 procent zeker dat ik het goed aangesloten heb. Hoe kan ik dit voorkomen? Kan het misschien zo wezen dat de versterker teveel stroom trekt waardoor de accu spanning iets daalt?

-=-

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Specs subwoofer en versterker?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Lijkt me een geval van " onder " belasting.

Uit het verhaal haal ik , dat er enkel een subwoofer bij gebouwd is op de reeds bestaande set.
Geen extra versterkers of meer van die aard.

Het zou kunnen zijn dat de reeds bestaande set, een perfecte koppeling had ( impedantie ) voor dat de sub er bij kwam.
Na het bijvoegen van de sub gaat het systeem over zijn nek bij hogere vollumes.

Het zou zo kunnen zijn dat na tussen voeging van de sub , de koppeling niet meer correct is ( Te lage belasting )

Wanner je set 8 ohm minnamaal kan sturen (!) en de opgetelde(!) impedantie na de koppeling is 4 ohm kun je dit soort problemen krijgen .

------- Dus ---------
beschrijf set, met bij horen impedanties ... ( speakers & sub )
en wat kan volgens de specs. je versterker aan sturen ???

• Kiezel
De impedanties etc zal ik morgen even uitzoeken.
Voorin de auto zitten iig standaard speakers.
Op de hoedenplank heb ik reeds 2 nieuwe 3 weg speakers in gebouwd (4 Ohm 50 Watt RMS).
De subwoofer en de versterker heb ik gekregen van iemand en zijn er dus gewoon bij gezet. Deze gaat via de tulp uitgang naar de versterker. De subwoofer is van Marquant en de versterker van Kenwood.

situatie:
___
| R |-------------|voor speakers|
| A |-------------|achter speakers|
| D |
| I |-------------|versterker|------|subwoofer|
| O |
-----

-=-

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 14:40
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 20:13:
Lijkt me een geval van " onder " belasting.

Uit het verhaal haal ik , dat er enkel een subwoofer bij gebouwd is op de reeds bestaande set.
Geen extra versterkers of meer van die aard.

Het zou kunnen zijn dat de reeds bestaande set, een perfecte koppeling had ( impedantie ) voor dat de sub er bij kwam.
Na het bijvoegen van de sub gaat het systeem over zijn nek bij hogere vollumes.

Het zou zo kunnen zijn dat na tussen voeging van de sub , de koppeling niet meer correct is ( Te lage belasting )

Wanner je set 8 ohm minnamaal kan sturen (!) en de opgetelde(!) impedantie na de koppeling is 4 ohm kun je dit soort problemen krijgen .

------- Dus ---------
beschrijf set, met bij horen impedanties ... ( speakers & sub )
en wat kan volgens de specs. je versterker aan sturen ???
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk :D Daarvoor heb je tegenwoordig protectie, of de radio doet gewoon niets meer.

BlaBlaBla

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 14:40
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk :D Daarvoor heb je tegenwoordig protectie, of de radio doet gewoon niets meer.

Hoe heb je de versterker aangesloten? Dus de massa, voeding, etc waar heb je dat vandaan gehaald?

Wat voor kabels etc.

En test nog ff uit wat je speakers doen als je de tulp stekkers er weer afkoppeld.

[ Voor 34% gewijzigd door Strider op 28-12-2003 21:09 ]

BlaBlaBla

• Kiezel
De versterker is op de volgende manier aangesloten:
De + en - staan rechtstreeks op de accu (aparte tweeling draad naar de accu getrokken, 4mm).
De remote en de audio gaan van de radio naar de versterker. Dit is een gekochte blauwe draad waarbij de remote dus al zit.
De subwoofer staat gebridged op de versterker (de versterker levert zo 110 Watt RMS).

Mgoed dat testje wou ik dus net nog ff doen, blijkt dat de zekering(15A) van de versterker door was geklapt. Gister zeker iets te enthousiast geweest ;) . Goed ff een nieuwe zekering erin gedaan en meteen ging die ook weer door :( . Ik ben bang dat de versterker nu helemaal naar de haaien is, kzal straks de versterker is open halen.

spekkies versterker
spekkies over de sub zijn nergens te vinden tis iig een goed marquant kistje

Iemand nog een suggestie/id ?

[ Voor 5% gewijzigd door Kiezel op 29-12-2003 12:34 ]

-=-

Pagina: 1