Is verzadiging router mogenlijk met BitTorrent?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 14:33

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Mijn internet verbinding loopt via een Alcatel Speedtouch Home ADSL modem -> E-Tech RTBR03 Router -> Windows XP Pro.

Bij het gebruik van BitTorrent (Azureus 2.0.6.0) viel mijn internet verbinding steeds uit na willekeurige tijdspannes. Ik had 4 torrents lopen die elk eigenlijk gemiddeld niet boven de 3KB/s uitkwamen.

Nadat ik de router ertussen uit had gehaald had ik opeens geen last meer van die uitvallende internet verbindingen.

Na het grote portmappings verhaal gelezen (interessant) en het internet afgezocht te hebben vraag ik me af of iemand hier het antwoord weet op de volgende vragen:

1) Kan het zijn dat mijn internet verbinding eruit knalde doordat de router verzadigd raakte door de vele verbindingen van een BitTorrent client zoals Azureus, en hoe is dit te verhelpen zonder de firmware op te waarderen (die is er namelijk volgens mij -nog- niet).

2) Is er een maximum aan het aantal poorten dat een router gelijktijdig open heeft, of verschilt dat per merk router? (waarom zou er uberhaupt maar een maximum aantal poorten mogelijk zijn?)

[ Voor 29% gewijzigd door immetjes op 29-12-2003 16:12 . Reden: Health torrent is ok ]

Verwijderd

Welke versie van de e-tech is dit? De beige of de blauwe?

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter

Verwijderd

Dit ligt niet aan de E-tech maar aan je Speedtouch Ethernet modem, moet je effe updragen naar firmware versie 4.0.2.0.0

Het probleem staat omschreven in:
Alcatel 510i doet vreemd/

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

ultimateharry

Team Slayer:-)

wat voor internetverbinding heb je? is er nog wel voldoende upload over, of loopt misschien je verbinding hierdoor vol?

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Nadat ik mijn router ertussen uit had gehaald ben ik weer eens ingelogt in m'n modem (toch nog wel even prutsen om de VPN instellingen weer aan de NIC te hangen :) ).

Ik heb meteen maar even de firmware geupgrade naar KHDSAA3.328. (was KHDSAA.134), ga zo eens even testen of dit het inderdaad was nu m'n router er weer tussen zit, bedankt voor de tip!

Ik maak gebruik van een Alcatel Speedtouch Home van december 2000 en niet van een Alcatel 510.

Mocht het nu wel werken dan bericht ik dat hier.

Mijn verbinding is 1024/320, dus ik zou ongeveer 30kB/s upload moeten halen, ik laat m'n upload echter niet hoger komen dan 20kB/s in verband met die verzadiging.

[ Voor 18% gewijzigd door immetjes op 29-12-2003 16:25 ]

Verwijderd

Dat probleem heb ik met emule, wat net als bittorrent gebruik maakt van vele connecties. Hij kan maar max xx connecties aan, en ik denk dat ie dan ouwe sockets gewoon disconnect. Proggies zoals msn en mirc disconnecten dan ook steeds.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 21:02:
Dat probleem heb ik met emule, wat net als bittorrent gebruik maakt van vele connecties. Hij kan maar max xx connecties aan, en ik denk dat ie dan ouwe sockets gewoon disconnect. Proggies zoals msn en mirc disconnecten dan ook steeds.
hmm ik heb dezelfde router, maar ik heb tot nu toe slechts af en toe problemen. Ik ben geen fervent p2p gebruiker maar hij crasht hier af en toe wel.

Zou een Linux bak (p133, 48MB Ram) hier ook last van hebben? Ik ga binnenkort Demon aanvragen (ipv mijn huidige chello-lijn) dus ik wil het in 1x goed doen :)

Verwijderd

Ik gebruik ook bittorrent, via een alcatel speedtouche home, maar heb een oplossing voor de socks gevonden in TweakXp-pro. Daarmee kan je het maximaal aantal connecties veel hoger maken, oftewel meer mogelijke (win)socks.

Daarmee haal ik bij m'n demon 1024/512 (wordt nog steeds bestolen, had allang 2048/1024 moeten zijn :( )gewoon (bijna) de max snelheid.

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
ruward schreef op 29 december 2003 @ 16:22:
Mocht het nu wel werken dan bericht ik dat hier.
Met 4 connecties kapt m'n verbinding er dus gewoon nog steeds mee :( .
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 10:34:
Ik gebruik ook bittorrent, via een alcatel speedtouche home, maar heb een oplossing voor de socks gevonden in TweakXp-pro. Daarmee kan je het maximaal aantal connecties veel hoger maken, oftewel meer mogelijke (win)socks
[...]
_/-\o_ Dat proberen we dan nog even. Welke versie heb je gebruikt? En kan je dat ook gewoon instellen in het register zonder TXPPro ? Ik ga wel even zoeken.

Verwijderd

ik heb ook de: http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1030/E, en ondervind hetzelfde probleem. Zeker bij programma's als eMule en overnet. Met de torrent wat minder vaak, maar doch zeer regelmatig. Ik zit er dus ook aan te denken om een nieuwe router te kopen, want het ligt denk ik wel aan de kwaliteit van de router.

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Het enige wat ik kan vinden in TweakXP-Pro is:

"Increase the number op HTTP session allowed to 5 (more might fail)" onder internet tweaks/connections tweaks. Dat lijkt me toch niet de oplossing.

Nou ja, zo erg is het allemaal niet dan maar tot 4 torrents tegelijkertijd. Voor de rest ben ik wel tevreden over die router als je ziet wat voor een ellende er met andere merken zijn.

Ik zie trouwens inderdaad dat meer mensen het probleem hebben:

alacatel speedtouch 510 & router e-tech -> internet pleite??

Ben alleen nu nieuwsgierig naar het "waarom" van het niet werken. Weet iemand wie de eigenlijke fabricant in Taiwan is van die E-tech routers, misschien dat daar nieuwe firmware staat.

Verwijderd

Da's de instelling die je hebben moet. BT werkt nl. met http connecties, en hoe meer connecties tegelijkertijd, hoe beter !

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mogelijke oplossing zou kunnen zijn de router zodanig in te stellen dat je n SIP spoof hebt. Dit legt het internet IP en de verantwoordelijkheid voor de verbindingen niet bij de modem, maar bij de PC die op het modem aangesloten zit. Ffies zoeken met de search levert je wel linkjes op :)

SIP spoof icm linux routertje levert hier iig geen problemen op.

Forget your fears...
...and want to know more...

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
verder geen oplossing voor je, maar Azureus samen met een Unex IS050p router werkt hier goed, ook met veel connecties en gelimiteerde upload (1024/320). Het ligt dus idd aan de router afzonderlijk, denk ik.

maar als je een andere router overweegt: er zijn beter dan deze Unex, dus...

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Topicstarter
Hoe ik m'n modem moet tweaken, dat staat hier:

MrJT in "Alternatief modem voor KPN ADSL *"

Dat had ik al gedaan, maar ik heb hem weer terug gezet om dat ik het niet nodig had.

Maar het ligt aan de router volgens mij, modem is 'goed'. Als ik de modem tweak naar de pro versie dan krijg ik pas gezeik, zoals genoemd in bovenstaand forum:
Resistor schreef op 15 december 2003 @ 22:28:
[...]
Alcatel is in ieder geval geen goed merk, ik heb ook in andere topics gelezen dat die dingen (zowel de 510 als de (gemodde) SpeedTouch Home veel collisions genereren (ik kan dat zelf duidelijk zien op mijn switch) maar een goed alternatief weet ik niet. [...]
Ga nu zoeken hoe ik die router dan kan tweaken: http://www.google.com/sea...+spoof&btnG=Google+Search

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
Dit probleem ( internet verbinding loopt willekeurig vast) had ik ook met mijn kabel verbinding.
Als ik mijn sweex router er tussen uit haalde, was het opgelost.
Na 3 sweex routers was ik het zat en heb toen een 3com 3c857 router gekocht.
Sindsdien heb ik nooit meer een vastloper gehad met emule of bittorrent of wat voor een programma dan ook.
Ik heb het al vaker gezegd: die 3com is een aanrader, zeker voor die 79 euro!
Pagina: 1