Toon posts:

[CSS] menu visibility

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als voorbeeld heb ik Suckerfish genomen.

Zie hier waar ik mee bezig ben en het is direct duidelijk als je over het menu heengaat. Hier de CSS. Hoe krijg ik nou die submenu's op de voorgrond?

Met z-indexen lukt het mij niet (bijv. alles op z-index:2; zetten en die submenu's op z-index:1; - of andersom, ik wist niet het meer zeker, maar een lagere z-index ligt voor/boven een hogere)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Een hogere z-index ligt voor/boven een lagere, dus de z-index van de submenu's op 10 zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ja kheb dus beide geprobeerd, tnx anyway :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt te komen door de position:relative in je li

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Crisp, daar zit inderdaad het probleem.

eenvoudig op 'absolute' zetten geeft slechts 1 nadeel: het submenu wordt telkens bovenaan gepositioneerd (of op de plek waar je hem evt. zelf positioneert).

wel een beetje vreemd vind ik het dat het submenu wel boven zijn eigen menu-item komt, maar onder de overige.

in alle gevallen blijven de submenu's onder de 'content' DIV.

ik pruts nog wel even verder, maar het zou mooi zijn als iemand dit eens eerder gedaan heeft of een werkend voorbeeld heeft?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Wat 'z-index: 2' hieraan toevoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
li ul {
    display: none;
    position: absolute;
    top: 0;
    left: 60%;
    z-index: 2;
}

?

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 19:29:
Crisp, daar zit inderdaad het probleem.

eenvoudig op 'absolute' zetten geeft slechts 1 nadeel: het submenu wordt telkens bovenaan gepositioneerd (of op de plek waar je hem evt. zelf positioneert).

wel een beetje vreemd vind ik het dat het submenu wel boven zijn eigen menu-item komt, maar onder de overige.

in alle gevallen blijven de submenu's onder de 'content' DIV.

ik pruts nog wel even verder, maar het zou mooi zijn als iemand dit eens eerder gedaan heeft of een werkend voorbeeld heeft?
IE lijkt daar buggy mee om te gaan in samenwerking met de float-property. Zonder de position:relative ziet hij de ul logischerwijs als container en zal aan de hand daarvan positioneren.
Misschien heb je binnen je li nog een anonieme container nodig, en moet je die position:relative meegeven zodat je daarbinnen je geneste ul kan plaatsen. Je zal dan wel wat dingen in je CSS mbt de selectors moeten aanpassen.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
het is me uiteindelijk niet mooi gelukt, dus ben ik ff verder gaan zoeken. nu heb ik wel iets gevonden wat goed werkt, maar er zit een hele lap Javascript aan vast..

CSS/DHTML Menu

toch interessant :) maar wat een @#$% gedoe zeg, dat browser-compatibility..
offtopic:
*djkappi is verstandig en houdt een winterslaap tot 2007 en wordt wakker in een wereld met 1 browser, 1 standaard-markuptaal en 1 standaard styletaal*

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 21:28:
offtopic:
*djkappi is verstandig en houdt een winterslaap tot 2007 en wordt wakker in een wereld met 1 browser, 1 standaard-markuptaal en 1 standaard styletaal*
offtopic:
Als je daar op moet gaan wachten dan ga ik direct mijn graf wel in :+
Pagina: 1