Wat? zie ik dat goed? is Rollfix ut weer.. jep ik ben het, aka GuusD before. Ben een tijdje niet meer hier geweest, en dat houd ik graag even zo 
Maargoed nu kom ik toch even met een vraag langs dwarrelen.
Nou zeg het is?
Jaja, het is al een tijdje geleden gebeurd maar door drukte met stage, heb ik er geen tijd voor gehad.
Het probleem las ik met toeval hier in een ander topic.
Me pc loopt ongevraagd steeds vast, maar dan zodanig dat me power button ook niet reageerd, en me harde schijf lijkt zoals ik het hoor, overtoeren te draaien (letterlijk)
Dan neem je toch een nieuwe hdd? jep heb ik al gedaan van de 80 gig over gestapt naar een gloedjenieuwe 60 gig.
(ga er nog op achteruit ook
)
Maar helaas dit was het niet, ook deze harddisk draaid "overtoeren" met vastlopen..
Nieuwe windows erop? nee dat is al gebeurd met die nieuwe hdd
Ander geheugen? Nee ook tevergeefs..
Goed toen had ik geen tijd meer, tot de dag van vandaag..
Ik hoorde al dat het misschien de voeding wel kon zijn. Dus meneer legt ze pc neer, haalt ze voeding los, maar op het moment dat ik de stekker van het moederbord los haal , zie ik 3 bruin / zwart geblakerde pootjes erop zitten.
Fraai is dat, doorgebrand?
Ik heb even gezocht, het zijn de kleuren: Rood , Rood en Rood.. ja van de 4 rode touwtjes die ik heb, zijn er 3 doorgebrand of iets..
Dat is echter wel het punt waar mijn denk gebeid stopt
Ik heb gelijk gezocht naar de aankoopbon.. maar nee ik ben
stom geweest
ik heb de bon een tijdje terug weggegooid 
Goed dat is mijn fout ja..
Maar mijn vraag is, heeft iemand WEL de logica van die kleurtjes, en kan mij vertellen of me mobo nu dood is, of dat het onschadelijk is?
Ik zal even de specs neerzetten.
AMD Athlon thunderbird 1400 @ +- 55 graden
512MB SD-ram geheugen
MSI K7Turbo mobo
80 en 60 gig harddisk van maxtor
350W Voeding merk X
dvd speler + brander
en 6 12V fans
Waarom de laatste twee? voor eventuele overspanning, maar dat denk ik niet want ik heb ook me pc geprobeerd te starten met slechts mobo en hdd aangesloten.
Ik hoop op een bruikbaar antwoord.
Maargoed nu kom ik toch even met een vraag langs dwarrelen.
Nou zeg het is?
Jaja, het is al een tijdje geleden gebeurd maar door drukte met stage, heb ik er geen tijd voor gehad.
Het probleem las ik met toeval hier in een ander topic.
Me pc loopt ongevraagd steeds vast, maar dan zodanig dat me power button ook niet reageerd, en me harde schijf lijkt zoals ik het hoor, overtoeren te draaien (letterlijk)
Dan neem je toch een nieuwe hdd? jep heb ik al gedaan van de 80 gig over gestapt naar een gloedjenieuwe 60 gig.
(ga er nog op achteruit ook
Maar helaas dit was het niet, ook deze harddisk draaid "overtoeren" met vastlopen..
Nieuwe windows erop? nee dat is al gebeurd met die nieuwe hdd
Ander geheugen? Nee ook tevergeefs..
Goed toen had ik geen tijd meer, tot de dag van vandaag..
Ik hoorde al dat het misschien de voeding wel kon zijn. Dus meneer legt ze pc neer, haalt ze voeding los, maar op het moment dat ik de stekker van het moederbord los haal , zie ik 3 bruin / zwart geblakerde pootjes erop zitten.
Fraai is dat, doorgebrand?
Ik heb even gezocht, het zijn de kleuren: Rood , Rood en Rood.. ja van de 4 rode touwtjes die ik heb, zijn er 3 doorgebrand of iets..
Dat is echter wel het punt waar mijn denk gebeid stopt
Ik heb gelijk gezocht naar de aankoopbon.. maar nee ik ben
Goed dat is mijn fout ja..
Maar mijn vraag is, heeft iemand WEL de logica van die kleurtjes, en kan mij vertellen of me mobo nu dood is, of dat het onschadelijk is?
Ik zal even de specs neerzetten.
AMD Athlon thunderbird 1400 @ +- 55 graden
512MB SD-ram geheugen
MSI K7Turbo mobo
80 en 60 gig harddisk van maxtor
350W Voeding merk X
dvd speler + brander
en 6 12V fans
Waarom de laatste twee? voor eventuele overspanning, maar dat denk ik niet want ik heb ook me pc geprobeerd te starten met slechts mobo en hdd aangesloten.
Ik hoop op een bruikbaar antwoord.