Toon posts:

Plextor 8x CDRW, kan ie echt 8x branden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Question, Die plextor kan ongetwijfeld 8x branden, maar zijn er CDR(W)'s op de markt die 8x aan kunnen ? ik ga namelijk deze week een SCSI plextor CDR(W) kopen, maar wil weten of er ook 8x gebrand kan worden.

Thanx.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij bestaan er geen drives die 8 speed re-writen aankunnen. Ik geloof dat die nieuwste plextor 12 keer schrijft en 4 keer her-schrijft.
Er is een verschil tussen cdr en cdrw wat betreft de snelheid die hij kan writen.
Mijn yamaha 6416 kan dus 6 keer cdr en 4 keer cd-rw.

Verwijderd

Topicstarter
Hello RdB,

Ik had het over de Plextor 2x8x20x CDRW!!! En ik heb momenteel een IDE Panasonic 4x, maar ik vroeg me alleen af of er cdr(w)-tjes zijn die 8x aan kunnen (met branden).

Verwijderd

Die Plextor 8220 kan 8x schrijven, maar kan maar op 2x (!!) rewriten. Het is wat rdb zegt, het snelste voor cd-RW (rewriten dus) is 4x en da's helaas niet de plextor 8220 SCSI brander.
Wat writen betreft zal-ie de 8x best aankunnen, daar zijn ook gewoon schijfjes voor te krijgen. Ik heb hem zelf niet, dus ik heb het uiteraard nooit getest ;)

Succes,

Martijn

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
er zijn zat Cdr's waarbij op de verpaking staat dat ze 8x aan kunnen maar ze kunnen het niet allemaal merken als sony, philips, enz. die kunnen het wel aan.
ik ken geen cdrw's die 8x aan kan maar dat hoeft ook (nog) niet want op die snelheid kunnen geen cdrw's gebrand worden.

Verwijderd

Kijk anders op de website van plextor, daar staat een tabel met schrijfbare media op de verschillende snelheden.

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

ik heb voor mijn baas een hp 9... 8x brander ingebouwd en even snel voor mij zelf een test gedaan. Ik heb op 8 speed een data cd gemaakt op een noname cd. Zo'n ding waar je gewoon doorheen kunt kijken. Mijn eigen brander een 4x speed wil niet eens op die dingen branden bij de start geeft ie al een error en dat rare hp 9... ding (IDE) fikt hem gewoon in 6 minuten vol en is overal in te lezen.
Mijn volgende brander wordt zo'n HP.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Topicstarter
Zo jingens, ben weer terug. Ik heb 'm... Even voor de duidelijkheid, ik ga zo wie zo niet vaak CDRW's gebruiken, 9 van de 10 keer CDR etjes... dus... maar voor 50 piek meer heb je een CDRW, en dat vond ik wel een mooi deal... niet waar! Ga vanavond lekker testen.

p.s. ik heb 3 dozen van die Sony CDR-ets gekocht.... ;)

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:54
Het kan echt.....

Schoonvader heeft er een werkt als een speer 9 minuten voor een volle cd.

www.digireflex.nl

Verwijderd

hmmmm je kunt beter de nieuwe plextor kopen 12/4/32 die heb ik sinds kort
er is heleaas nog geen merk wie cdrs maakt waarmee je op 12 speed kunt branden op 8 speed doen ze het bijna allemaal wel

Verwijderd

Ik heb de PX W8432T en die kan 8x CD-R 4x CD-RW branden (ook met noname shit).

Verwijderd

Dat rewriten tot 4x beperkt is, komt toch doordat de intensiteit van de laser dan hoger moet zijn en je um dan niet meer goed kunt wissen o.i.d.??

Verwijderd

Topicstarter
Hi Guys,

Nou mijn eerste reactie1 HOL BALONY wat is dit ding snel (vergeleken met mijn vorige Panasonic 4x IDE...) Tja, ik ben per heden overgestapt naar SCSI... :)

Vette invesTERING maar waard!!! Ik heb mijn Asus 40x en Panasonic 4x 8x CDR vervangen door/met Adaptec 2940 U2W SCSI Controller Kaart, Plextor 40x CDROM en Plextor 2x8x20 CDR(W)... Jippie!!! Morgen komt mijn nieuwe Quantum Atlas IV 9.1Gb UW-2 SCSI-3 AV... voor 670 iek bij Mycom, de rest bij Asco besteld! Vroooooooooooommmmmmmmmmmmm!

Maar ik hou wel mijn WD 18 gig Expert die wel op UDMA 66 loopt!
Pagina: 1