Toon posts:

Geheugen probleem met asus A7N8X-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik heb een probleem waar ik niet echt helemaal meer uitkom en andere topic's die ik gelezen heb niet echt uitkomst gaven voor mijn probleem.

Ik heb sinds gisteren het bovenstaande mobo-tje gekocht en vanmorgen alles in gebouwd. Heb 2 geheugenbanken van 256 ddr pc 333. Als ik deze in dimm1 en dimm2 stop van me mobo, dan krijg je die mooie piepjes te horen die aangeven dat het geheugen niet ok is. Stop ik een van de 2 bankjes in dimm3 dan werkt er eentje wel stop ik er dan een in ddr1 of ddr 2 en start dan weer op gaat de pc weer 'vrolijk' piepen.
Ik heb beide bankjes in dimm 3 geprobeerd en dan doen ze het wel.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. Misschien een instelling of zijn de dimm2 en 3 gewoon overleden?

De rest van het systeem, bestaat uit een AMD XP2000+, een Western digital HD van 40 Gig, een dvd en cd recorder en een Aopen voeding van 300W

iig alvast bedankt

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 20:22
dus als ik het goed begrijp:
dimm 1 + 2 = fout
dimm 1 + 3 = goed
dimm 2 + 3 = fout
:?
test eens met ieder reepje afzonderlijk in alle bankjes, en draai memtest eens

Verwijderd

Crash-Override schreef op 28 december 2003 @ 20:12:
dimm 1 + 2 = fout
dimm 1 + 3 = goed
dimm 2 + 3 = fout
Je moet eerst de laatste een bankje inzetten (ook als ie solo loopt) en de 2e maakt niet uit waar (ik draai zelf 2+3, dual channel)

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 28 december 2003 @ 20:12:
dimm 1 + 2 = fout
dimm 1 + 3 = goed
dimm 2 + 3 = fout
Bijna goed ;)

Dubbel:
Dimm 1 + 2 = fout
Dimm 1 + 3 = fout
Dimm 2 + 3 = fout

Enkel:
Dimm 1 = fout
Dimm 2 = fout
Dimm 3 = perfect 8)7

Ik heb ff strips uit me andere system gehaald (pc400) en daar had ik dus precies dezelfde problemen als in het lijstje hierboven. Daarin tegen werkt de pc333 in me andere system wel gewoon goed en dat is de A7N8X deluxe met een 3000xp erop.

Dus lijkt erop dat me slots gewoon niet werken en dat voor een mobo die net 24 uur oud is :'(

2 cortex: dit is de versie die geen dual channel heeft. Maar de 2 geheugenbanks kon ik goedkoper krijgen als de 512 MB (uit uit stuk) in de winkel kost

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou de oplossing heb ik gevonden hoor :D

Het was gewoon me mobo. Me vriendin is hem vanmiddag bij de winkel waar ik hem gekocht had om wezen ruilen (zonder gezeur) en kreeg een nieuwe mee. Geheugen banks erin en lopen maar zonder problemen :7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:12:
Nou de oplossing heb ik gevonden hoor :D

Het was gewoon me mobo. Me vriendin is hem vanmiddag bij de winkel waar ik hem gekocht had om wezen ruilen (zonder gezeur) en kreeg een nieuwe mee. Geheugen banks erin en lopen maar zonder problemen :7
Daar is tie weer, heb weer troubels met me mobo, weer hetzelfde als hierboven. maar nu werkt geen 1 van de geheugenslots meer PLUS dat 2 pci slots het ook niet meer doen, hij zag me geluidskaart niet en me kaartje met 1394 (firewire) zag me mobo ook niet meer :?

Dus ga hem morgen weer omruilen en gaan voor mobo nummer 3! Had al gebelt met de desbetreffende winkel en mocht hem terugbrengen.

Vraag me dus af als er meer mensen zijn met deze problemen, want tis wel toevallig dat het weer gebeurt.

En..... ik heb dezelfde dingen geprobeert al hierboven staan

Verwijderd

Balen ofnie, ik heb nu al 2 maand m'n A7N8X DEL R. 2.00 Bios 1007 met een 2600 @ 2.40 Ghz + Kingston DDR 400 - 2X512MB Dual Channel en geen problemen, ik hoor veel over de A7n8X Del, maar ik heb er zelf nooit een probleem mee gehad, tot nu toen dan he ( ff afkloppen )

Verwijderd

welke BIOS zit er in? de laatste versie, 1007, lost stabiliteitsproblemen met bepaalde geheugenmodules op. te vinden op de site van Asus

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 23:08:
welke BIOS zit er in? de laatste versie, 1007, lost stabiliteitsproblemen met bepaalde geheugenmodules op. te vinden op de site van Asus
Het vreemde is dat de pc na die omruiling bijna 2 maanden supergoed liep, maar als het in de bios versie zou zitten, hoe verklaar je dan dat 2 pci sloten ook niet meer werken.
En van de biosversie, daat zou ik niet weten, pc gaat niet verder als de pieptonen bij het opstarten van de pc en daar geeft hij aan dus dat het geheugen niet ok is, of de slots net zoals de eerste keer, want op me andere mobo (een A7N8X deluxe) werkt het geheugen wel perfect dus neem aan dat het in het geheugen zit

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 00:33 ]

Pagina: 1