Toon posts:

verkeerd ram?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:
Amd athlon 2600+
256mb DDR oem PC400
asus a7v8x-x mobo
GF4 MX440
Ik kan in de bios de cpu speed veranderen. Hij staat nu op 1.5 tot 2.3 ghz, Maar dan krijg ik de waarschuwingen : Caution:
According to cpu external frequency setting, system memmory can only operate at frequence higher than or equel to 333 Mhz, please make sure the frequence is not less than 333 mhz.

mhz:
Caution:
only support 1 certified ddr400 module at this product for the whole list chck manual or asus.com

Als ik hem op 2.3 Ghz zet dan blijft hij op Win xp pro laden scherm staan!
heb ik het verkeerde ram gekocht? (de winkel zij dat het goed was)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 17:36 ]

Verwijderd

misschien heb je veel te ver geOC'ed probeer eens een CMOS Clear en clock daarna stap voor stap over

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet geoced!
Ik heb nu 1.9 ghz, En als ik hm op 2.3 zet, dan reboot hij gewoon!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Dit ligt niet per definitie aan het geheugen. Het is mij iig niet duidelijk met welke snelheid je het geheugen laat draaien wanneer je de cpu overclocked (!) naar 2.3GHz. Dus geef daar eens wat meer duidelijkheid over.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

ja uhm dat is toch overklokke of zien wij dat verkeerd??
het word niet gegarandeert dat ie boven de 2ghz werkt hoor.
gek he dat ie dan niet boot

Verwijderd

Topicstarter
ja dat vind ik heel gek 8). Want eerst deed hij het wel op 2.3 ghz ! En waar kan ik zien op welke snelheid mijn ram staat?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
de snelheid van het geheugen is de fbs van de processor. Als je dus van 1.9 naar 2.3 gaat dan clock je waarschijnlijk het geheugen mee.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Lol, En is dat goed of niet?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lees eerst ff de FAQ van PMG, en kom daarna pas vragen stellen als het niet werkt 8)7

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Abbadon
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:55:
ja dat vind ik heel gek 8). Want eerst deed hij het wel op 2.3 ghz ! En waar kan ik zien op welke snelheid mijn ram staat?
Mja...

Als ik er van uit ga dat jouw 2600+ de 1916Mhz variant is heeft 'ie een FSB van 166MHz, ik ga er vervolgens ook van uit dat jij je FSB - Memory synchroon hebt staan, dus geheugen doet dan ook 166MHz. Ga je middels FSB verhogingen (aanname! kan ook MP verhoging zijn) richting 2.3GHz dan betekent dit een toename van je FSB én geheugensnelheid van 166 naar 200MHz. Zowel bord als geheugen zijn hiervoor gebouwd, dus lijkt me dat jouw cpu het niet aan kan of niet genoeg gekoeld wordt voor deze overclockte snelheid. Nogmaals, voor overclocken wordt geen enkele garantie afgegeven.

Echter, m'n verhaaltje hierboven staat vol aannames, aan jou deze aannames weg te halen want anders komen we geen steek verder. Check dus je BIOS settings en vermeld deze hier a.u.b!

Overigens, ik begrijp dat je geen problemen hebt wanneer je 't zaakje gewoon op de default 1.9GHz hebt draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Mja, Ik dacht dat 2.3 ghz default was!, Ik zal nu bios checken. (jammer dat niet kan printscreenen in de bios :+)

• Abbadon
Oh nee, dat meen je niet, dat 2.3GHz default was 8)7 Wel, laat die BIOS settings maar zitten, als je wilt overclocken raad ik je deze FAQ aan: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) Dan krijg je een beetje een idee waar je mee bezig bent want het is niet de bedoeling dat we je hier uitgebreid gaan helpen een overclockte bak stabiel te krijgen (athans niet van de basics af aan).

Succes :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.