adsl pakket binnen, ook al internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Afgelopen week heb ik het pakket binnengekregen, de inloggegevens van Planet heb ik een week geleden al gekregen.

Ik heb het abonnement echter 20 december afgesloten, en er werd bij verteld dat het een maand duurde voor internet het doet.

Ik heb echter alles al binnen, kan ik nu ook al gaan internetten?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Nouja, aansluiten die boel he. En dan vragen of ze bij KPN de boel om willen zetten in de centrale :)

LinkedIn
Instagram

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Aangezien je nu ook op internet zit, wat let je om even op www.planet.nl bij je status te kijken?
En anders morgen even een belletje naar 0900-0244 ? :)

edit:
Of gelijk het hele zootje eraan hangen inderdaad. :+

[ Voor 19% gewijzigd door r0b op 28-12-2003 17:37 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
De juiste volgorde zou IMO moeten zijn:

(1) Aansluiten, configureren, testen.
(2) Daarna pas hier wel of niet een topic over starten

Verwijderd

hoi,
ik had ook alles binnen maar moest ook nog 7 werkdagen wachten voordat ik het net op kon.
dus het kan wel .
ze vertelde mij dat ik op de ljist stond om geupdate te worden ,en dat gebeurde bij Wanadoo sávonds ,en dat kon 7 dagen duren en ik had de pech het duurde 7 dagen :'(

dus geduld hebben en elke dag proberen of je verbinding heb. :) :) :) :) :)

suc 6
greetz
Hexx

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
punt is, als het het niet doet, moet ik alle instellingen die ik nu heb (chello) opnieuw invoeren. Das een beetje dubbel werk :) Vandaar dat ik het hier vraag, misschien weten jullie of je al gebruik kan gaan maken van ADSL zo snel je pakket binnen is.

BTW, adsl modem al getest, die maakt gewoon verbinding (pictogrammen zijn groen)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

greatgonzo schreef op 28 december 2003 @ 17:48:
punt is, als het het niet doet, moet ik alle instellingen die ik nu heb (chello) opnieuw invoeren. Das een beetje dubbel werk :) Vandaar dat ik het hier vraag, misschien weten jullie of je al gebruik kan gaan maken van ADSL zo snel je pakket binnen is.

BTW, adsl modem al getest, die maakt gewoon verbinding (pictogrammen zijn groen)
Als die modem het ook al doet, sluit de hele hap dan aan! Ik zou niet kunnen wachten in zo'n geval :P

En dat instellen is allemaal niet zoveel werk hoor...

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

hmm vreemd, heb 10 dec al aangevraagd, alleen nog geen spullen binnen, op 1e kerstdag vernam ik bij orderstatus (planet) dat ik kon proberen om connectie te maken.
Heb al een speedtouch home(oud ding) van iemand anders geprobeerd, krijg alleen geen signaal

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
bij orderstatus gekeken:
Op dit moment zijn zowel KPN alsmede Planet Internet klaar met de technische installatie van uw ADSL aansluiting. U kunt nu proberen een verbinding met ADSL tot stand te brengen.
_/-\o_

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nog een klein vraagje:

Ik heb meerdere enveloppen er op na geslagen, maar toch vind ik niet zo snel de internetinstellingen van Planet. Hierbij doel ik dus bijvoorbeeld op IP-Adres, dns instellingen etc.

Worden die automatisch ingesteld als ik het instaleer vanaf de CD-rom? Ik heb Win XP btw.

Verwijderd

ja gewoon aansluite. kpn cdrom erin. die instaleert het modem. en dan moet jeff zo'n toepassing starte die ook op die cdrom staat die configureert je internet explorer.
en dan moet ie het doen als het goed is :)
dan moete al de 3 de lampjesgroen brande (bij ethernetmodem )dan is het goed.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

Even kijken wat je IP adres is vanuit dos (ipconfig). Als het niet begint met 192. of 169. dan zal je ongetwijfeld een goed ipadres gekregen hebben.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
we blijven rondvragen:

Vanaf 15 januari wordt de snelheid stapsgewijs verhoogd, wanneer zijn ze helemaal klaar met de klus?

Ik woon in de achterhoek, en kan me voorstellen dat ze het eerst in de randstad verhogen daarna past de rest van Nederland

Verwijderd

greatgonzo schreef op 28 december 2003 @ 18:29:
nog een klein vraagje:

Ik heb meerdere enveloppen er op na geslagen, maar toch vind ik niet zo snel de internetinstellingen van Planet. Hierbij doel ik dus bijvoorbeeld op IP-Adres, dns instellingen etc.

Worden die automatisch ingesteld als ik het instaleer vanaf de CD-rom? Ik heb Win XP btw.
POP-server (inkomende e-mail) pop.planet.nl 195.121.6.53
SMTP-server (uitgaande e-mail) mail.planet.nl 195.121.6.51
NNTP-server(News-server) news.planet.nl 195.121.6.83
News-server (binaries) nova.planet.nl 195.121.6.74
Homepage server (uploaden) home.planet.nl
195.121.7.121
Homepage bekijken http://home.planet.nl/~gebruikersnaam

FTP-server (Public) ftp.planet.nl
195.121.7.96
Chat-server chat.planet.nl 195.121.6.195
IRC-server (Undernet-server) irc.planet.nl 195.121.6.196
ILS-server (Netmeeting-server) ils.planet.nl 195.121.10.133
Quake-server quake.planet.nl 195.121.6.194
Automatische proxy http://apc.planet.nl/proxy.pac
Handmatige proxy http://proxy.planet.nl 195.121.6.105
NTP-server (Time) ntp.planet.nl
Primaire DNS Wordt door Planetserver toegekend 195.121.1.34
Secundaire DNS Wordt door Planetserver toegekend 195.121.1.66

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Mja, dit is echt allemaal gewoon in de search te vinden. Antwoord op je eerste vraag staat gewoon op de orderstatuspagina, dus daarvoor had je deze thread echt niet hoeven openen. De rest van de info staat in de handleiding, en je laatste vraag kan je gewoon in de topics over de snelheidsverhoging vinden of vragen. Dit topic gaat dus dicht wegens gebrek aan eigen research.

[ Voor 5% gewijzigd door intoxicated op 28-12-2003 19:21 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.