Toon posts:

Probleem bij startup: Verschillende pieps

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem.. Soms als ik mijn computer opstart dan genereert deze een hele hoop verschillende piepjes met verschillende toon hoogtes. Moederboard is een MSI.
Er zit dus geen vast patroon in de piepjes. Monitor blijft op slaap toestand.
Als ik daarna de bios clear doet hij het soms in een keer weer.
Het lijkt alsof er iets met de bios is.. Kent iemand dit probleem?

Thx,
Jorik

Verwijderd

Ik zou zeggen, doe een biosupdate en kijk of dat helpt.
Het zou ook aan de warmte kunnen liggen of aan het feit dat de fan(s) onregelmatige toeren maken. Als een fan te langzaam draait gaat de boel ook piepen.

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Probeer je geheugen er in en er uit te halen. Helpt ook wel is!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios reeds geupgrade.. Ging prima.. Probleem was daarna nog neit verholpen.

Verwijderd

tel eens het aantal USB apparaten dat je direct op je moederbord hebt aangesloten. En daarna de piepjes. Wat valt je op?

Heb je toevallig een tft scherm dat via DVI is aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Geen DVI aangesloten.. De piepjes zijn direct na het aanzetten van de computer. Geen USB apparaten zijn aangesloten. Piepjes zijn in verschillende toonhoogtes. (maar allemaal korte piepjes)

Verwijderd

Werkt je pc normaal voor de rest?

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38
Kijk hier eens. Uitgebreide pagina over wat die piepjes allemaal precies betekenen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
To little, to less. Hier kunnen we gewoon niks mee. Lees eens de FAQ door, daar staat ook een link naar beep-code lijsten opdat je zelf het een en ander kunt achterhalen. En check ook het beleidssticky bovenaan in de topiclist.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.