Toon posts:

Geforce fx 5200 bios flashen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me pa heeft paar weken geleden op een computer beurs zich een een Geforce FX 5200 laten verkopen. Erg leuk allemaal maar zit ik met de shit :( Het is een noname kaart er zat dus niets bij alleen de kaart en 2 kabels verder 3x niets ,maarja wat wil je voor 45 euro. Ok ok het werkt met de detonator drivers enzo maar niet van harte. Ik heb eens zitten kijken naar de geforce fx van me broertje en de kaart ziet er gewoon compleet hetzelfde uit als de Asus V9520. Dus vroeg ik me af of ik de bios kon flashen naar een asus bios zodat de kaart misschien wat stabieler is en dat ik wat van die asus tools kan installeren enzo ?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb eens zitten kijken naar de geforce fx van me broertje en de kaart ziet er gewoon compleet hetzelfde uit als de Asus V9520.
Waarschijnlijk zien ze er hetzelfde uit omdat ze beide gebaseerd zijn op het Nvidia reference design. Je 'anonieme' kaart is dus geen Asus, maar beide kaarten zijn wel geënt op hetzelfde design. Qua componentkeuze (memory, elco's etc.) zal er waarschijnlijk verschil tussen de kaarten zitten.
Dus vroeg ik me af of ik de bios kon flashen naar een asus bios zodat de kaart misschien wat stabieler is en dat ik wat van die asus tools kan installeren enzo ?
Ik durf niet te zeggen of het bios van je kaart überhaupt wel te flashen is. Zo ja, dan neem je wel een behoorlijk risico IMO. De kaarten zijn gewoon níet hetzelfde, dus loop je het risico dat je no-name kaart het helemaal niet meer doet na flashen.
Maar is je no-name kaartje instabiel dan, dat je wil gaan flashen? Wat mankeert er dan precies aan? Misschien zijn de problemen op te lossen door andere drivers of zitten de problemen ergens anders in je systeem.