[MV700] Compaq MV700 wil niet uit standby

Pagina: 1
Acties:

• deur63
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 07:40
Ik heb een Compaq MV700 met een zeer vaag probleem. wanneer ik de computer + monitor aanzet, gaat de monitor in standby en wil niet aan springen. het LED is oranje. 1x per ongeveer 7 seconden probeert de monitor aan te gaan, het LED wordt zeer korstondig (<1sec) groen, en wordt weer oranje. Dit proces herhaalt zich totdat je de monitor uitzet. samen met het oranje worden van het LED hoor je het relay, dat normaal regelt dat de beeldbuis aangaat. wanneer het led weer oranje wordt hoor je ook weer dat het relay truggaat naar z'n begintoestand.

wat heb ik geprobeert:
ik heb de monitor op een andere PC gezet -> zelfde resultaat
ik heb een andere monitor op de test-pc gezet -> werkt wel

het ligt dus aan de monitor.

Voor dit probleem werkte de monitor altijd prima, ik had nooit ergens problemen mee, ik heb ook nix uitgevreten wat ook naar dit probleem zou kunnen hebben geleidt. het was gewoon ineens opgedoken.

• Marcel-v
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12-2021
Het is misschien ovebodig maar je zou kunnen proberen de VGA kabel aan de achterkant van je beeldscherm na kunnen kijken of hij er goed in zit

• deur63
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 07:40
De kabel zit direct in de monitor, zonder connector op de achterkant van de monitor.
Maar ik was aan het denken, is het niet mogelijk dat een van de draden in de kabel gebroken is? de Hsync ofzo?