tv out problemen.

Pagina: 1
Acties:

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een heel vaag probleem: Als ik mijn pc start met de tvout kabel aangesloten op mn tv is mijn hele beeld vervormt!
De bovenkant van het beeld begint ongeveer pas in het midden en dus de helft valt uit het beeld..
En als ik dus zonder de tv-out kabel erin mn pc start heb ik het probleem niet :)
En ik vind het nogal lastig om steeds die kabel eruit te halen tijdens het opstarten van mijn pc...
Overigens werkt de tv-out gewoon perfect zonder problemen. (als ik pc zonder stekker erin start :P)
Ik heb een sapphire radeon 9600xt kaart.
Heb al mn bios geupdated (klinkt dom mja is het enigste logische dat zou kunne helpen :P). maar dat werkte dus als verwacht niet :'(
Wie zou kunne weten waar dit aan kan liggen? :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je de kabel aangesloten? en welke instellingen heb je (PAL, NTSC, SECAM?)

• naps
Terw_Dan schreef op 28 december 2003 @ 16:54:
Hoe heb je de kabel aangesloten? en welke instellingen heb je (PAL, NTSC, SECAM?)
s-video naar tulp adaptertje en tulp in een scart blok in mijn tv, en jah mijn tv is pal denk ik. Maar het beeld is al in bios vervormd dus geen instellingen van de pc zelf.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door naps op 28-12-2003 16:58 ]

• naps
*kick*

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Check de aarding van je PC.. Mocht je PC niet geaard zijn maar de televisie wel, dan dumpt je PC zijn aarde over dat kabeltje naar je TV toe, met alle gevolgen van dien..

Just a thought, kan het natuurlijk mis hebben..

Download my music on SoundCloud

• naps
dominic schreef op 29 december 2003 @ 12:10:
Check de aarding van je PC.. Mocht je PC niet geaard zijn maar de televisie wel, dan dumpt je PC zijn aarde over dat kabeltje naar je TV toe, met alle gevolgen van dien..

Just a thought, kan het natuurlijk mis hebben..
pc = geaard, tv niet :/

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

Dit heb ik ook gehad met een ati rage pro. Bij het opstarten was het beeld een soort breedbeeld op de monitor en correct op de tv.

Na het laden van de windows driver werd de tv echter weer uitgeschakeld en werd het beeld op de monitor weer OK. Vond het dus eigenlijk niet zo boeiend. Waarschijnlijk is de kaart zonder driveraansturing zo ingesteld dat hij het beeld naar beide uitgangen stuurt wanneer aangesloten.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Pagina: 1