Toon posts:

Voeding probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff vraagie over voedingen enzo.

ik heb nu een epox 8rda+ mobo met amd2800+ (ouwe dus unlocked)
en als ik met motherboard monitor kijk naar mijn voltages zie ik dat mijn 3.3 volt maar op 2.80 staat, de 5v op 4,92 en de 12v op 12,34.

is die 3.3v niet een beetje erg laag, 2.80?

want hiervoor had ik een asus a7n8x deluxe (hebiok nog steeds maar nu neem ik ff de epox omdat die tot 2,2 volt vcore kan >:) )

en als ik de voltage hooger dan tja 1.950 ga zetten ofzo gaat ie spontaan rebooten of blauwe schermen, terwijl ik bijvoorbeeld aantal MHZ gelijk laat.

zou dit aan mijn voeding liggen.

op die asus had ik er geen problemen mee want die vcore ging maar tot 1.850 volt en daar haalde ik net 2360 mhz. (standaard 2.08 ghz)

en zou het aan mijn voeding liggen, is een enermax 460 watt voeding iets?

bedankt.

Verwijderd

Tjah het zou aan je voeding kunnen liggen ;), dat is je vraag . Tjah wat heb je allemaal al uitgeprobeert? Test de voeding op een ander systeem zo mogelijk. Dus eerst wat meer uittesten. Ik dacht dat enermax een 5% garantie gaf van de wisseling van hun voedings voltage lijnen, dus 5% van 3,00 =0,18. Dit is nog vaag ruim voldoende, maar jij zit er dus onder. (je meot even dat nakijken). Maar dat een 480watt enermaz zulke voltage lijnen geeft, meot je of onmens veel dingen eraan hebben hangen of een brakke voeding hebben?

Verwijderd

Topicstarter
haha je snapte het verkeerd, ik bedoel als mijn voeding niet goed zou zijn (standaard300 watt gaar ding), zou een enermax 460 watt dan WEL wat zijn, die ben ikdus van plan om te kopen, heheheh :)

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb zelfde mobo en proc en mn 3.3v staat op 2.74v ....ook een 300w voeding maar neit dezelfde probs als hierboven vermeld...

Rapapa...

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:40
is het niet zo dat de voltage van je geheugen wordt uitgelezen ipv je 3.3v lijn. Verhoog voltage van je geheugen eens, en dan kijken of die 2,8v verandert

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PASware schreef op 28 december 2003 @ 18:53:
is het niet zo dat de voltage van je geheugen wordt uitgelezen ipv je 3.3v lijn. Verhoog voltage van je geheugen eens, en dan kijken of die 2,8v verandert
heheh ik denk dat je gelijk hebt.....heb het gedaan en de waardes veranderden....

Rapapa...

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die 3.3v meting is idd de vdimm, heb het hier ook. Kijk eens naar je Vbat, daar zit bij mij de 3.3v.
Wat voor cooling heb je eigenlijk, want zomaar je voltage naar bijna 2v te verhogen gaat moeilijk op lucht. Hoe zijn je voltages stressed, dat speelt ook een grote rol.

Verwijderd

op die 8rda+ zit overvolt protectie... boven de 2 volt doet ie niet...

moet je zo uit mijn hoofd ff op dat chipje boven je mosfets (die regulator) aan de bovenkant het tweede pinnetje van links eraf trekken, dan moet ie het gewoon doen.

kijk wel ff voor de zekerheid in het 8rda topic, daar staan alle mods. je moet dan de overvolt mod hebben.

verder zal je op lucht niet zoveel boven de 2volt te zoeken hebben hoor.
Pagina: 1