[XP] Hoe haal ik de weggevinkte meldingen terug?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 22:41
Voor het roteren van mijn foto's van mijn digicam gebruik ik gewoon de functie 90 graden draaien in Windows XP. Normaal gesproken wordt de foto niet gecomprimeerd, maar nu had ik blijkbaar dusdanig grote foto's dat Windows een melding gaf dat ze wel werden gecomprimeerd (vreemd, nog nooit gehad, maar heb nu ook 5MP foto's, misschien heeft het ermee te maken...).
Niet de bedoeling, maar heb per ongeluk aangevinkt 'deze melding niet meer weergeven'. Dat is niet handig, want nu moet ik elke keer kijken of de bestandsgrootte niet is aangepast |:(

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze melding wel weer wordt getoond en met welk programma kan ik foto's draaien zonder ze weer te hoeven opslaan (waardoor de JPEG compressie er nog een keer overheen gaat)???

[ Voor 13% gewijzigd door snarf op 28-12-2003 16:15 ]

• snarf
kick...

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Wanneer resized windows de foto's nou precies? Dat wordt mij namelijk nog niet helemaal duidelijk...
- Bij het kopieren naar HDD? of
- Bij het roteren van je foto?

• snarf
Bij het roteren van de foto. Toen werd ook de melding weergegeven die ik nu per ongeluk heb weggeklikt/vinkt...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
When you rotate an image, a message box prompts you to indicate whether you want to see the message each time you rotate and save an image. To disable the message, select the In the future, do not show me this dialog box check box. To reset the message so you are prompted again each time, press and hold CTRL, and then click the Close button.
in de help file ;)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59
Uit de windows help
Als u een afbeelding draait, verschijnt er een bericht waarin u kunt aangeven of het bericht telkens wanneer u een afbeelding draait en opslaat moet worden weergegeven. Schakel het selectievakje Dit dialoogvenster niet meer weergeven uit als u de weergave van het bericht wilt uitschakelen. Als u de weergave van het bericht wilt herstellen, houdt u CTRL ingedrukt en klikt u vervolgens op de knop Sluiten.
Iets te laat, maar nu heb je het wel in twee talen

[ Voor 6% gewijzigd door grolo2010 op 30-12-2003 18:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je kan zien - schijnbaar stond het in de help 8)7 (wie kijkt daar nu ook he? :P )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.