Toon posts:

[FX5200] Beeld bij opstarten valt even uit en weer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vorige maand een Geforce FX 5200 gekocht van Club3D (ja ok niet de beste keus).

Toen had ik maar me PC geformatteerd en XP erop gezet.

Hij start natuurlijk normaal op..

Maar natuurlijk moet ik ook de nVidia drivers erop zetten om te kunnen gamen enzo.
Sinds ik dat heb geinstalleerd krijg ik bij het opstarten van XP het probleem dat me beeld eventjes uitvalt en weer aan gaat.
Net alsof hij van resolutie switched.
Dat duurt 1seconde ofzo dat het beeld zwart is en daarna loopt alles weer goed.

Dit gebeurd wanneer ik in Windows ben en rechtsonder 1 van de eerste applicaties komt te staan.

Ook als ik naar "Eigenschappen van beeldscherm" ga en dan naar Instellingen -> Geavanceerd ga doet ie precies hetzelfde.

Mijn systeem:
ECS K7S5A
AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz
Club 3D Geforce FX 5200 128mb ddr
Iiyama LS902UT 19"inch monitor

Meer weten over me specs gewoon op me siggy klikken.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Meerdere drivers van nVidia (45.23, 50.04 en nog een paar)
- Een compleet schone Windows XP installatie met alleen de nVidia drivers (dan heb ik nog het probleem)
- De FAQ van deze forum
- De Search van dit forum

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb dat zelf ook met de laatste drivers van Nvidia met een GF4MX440. Nou komt het bij mij waarschijnlijk door het overclocken maar kan ook gewoon in de drivers zitten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 28 december 2003 @ 16:10:
Heb dat zelf ook met de laatste drivers van Nvidia met een GF4MX440. Nou komt het bij mij waarschijnlijk door het overclocken maar kan ook gewoon in de drivers zitten :)
Ik heb de mijne ook overgeklokt maar op die schone installatie heb ik ook dat probleem.
Ik heb echt geen flauw idee hoe dit komt.
Wel weet ik dat die nVidia drivers ermee te maken heeft

Verwijderd

Heb je ook nog andere PCI kaarten op je mobo aangesloten. Kan me bij mijn vaders computer nog een voorval herinneren waarbij de vid kaart (radeon 9600 pro) hetzelfde IRQ had als een netwerkkaatje. Hierbij viel ook het beeld regelmatig even zwart (handig die VPU recover)

Verwijderd

Topicstarter
In me PCI Slots heb ik:
- SoundBlaster Live! 5.1 Digital OEM

En dat was het al...

Verwijderd

Zou even in het boekje van je mobo opzoeken welke IRQ deze gebruikt, echter zou je dit probleem dan ook met je oude vid kaart gehad moeten hebben maar wie weet.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 10:41

NBK

Weercam-Avatar

Ik heb hetzelfde met mijn FX5200 bij het starten van 2k. Volgens mij is het niet echt een probleem maar gewoon iets in de driver.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet vinden in het boekje van me mobo.
Is ook een heel dun boekje maar goed..

Nee ik had dit probleem niet met mijn Geforce 2 MX400 64mb toen.

EDIT:

Maar ik heb mijn Soundblaster gekocht na mijn videokaart en daarvoor had ik ook dat probleem (toen gebruikte ik mijn Onboard LAN maarja ik heb een 5.1 setje)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 16:27 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit heb ik ook met mijn GF3 TI500, al sinds jaar en dag geloof ik.
Niets om je druk over te maken, tis een tikkeltje irritant, ik weet het, maar 1 seconde eventjes zwart beeld is nog te doen toch?

De NVIDIA settings icon, rechtsonder (als je dit hebt aanstaan), laat dit ook gebeuren als je er rechts op klikt. Waarschijnlijk wordt je VGA kaart dan gecheckt op mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op 28 december 2003 @ 16:27:
Dit heb ik ook met mijn GF3 TI500, al sinds jaar en dag geloof ik.
Niets om je druk over te maken, tis een tikkeltje irritant, ik weet het, maar 1 seconde eventjes zwart beeld is nog te doen toch?

De NVIDIA settings icon, rechtsonder (als je dit hebt aanstaan), laat dit ook gebeuren als je er rechts op klikt. Waarschijnlijk wordt je VGA kaart dan gecheckt op mogelijkheden.
Ja klopt maar ik heb dat icoontje gewoon uitgezet.
Gebruik het toch nooit ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 16:26:
Kan het niet vinden in het boekje van me mobo.
Is ook een heel dun boekje maar goed..

Nee ik had dit probleem niet met mijn Geforce 2 MX400 64mb toen.

EDIT:

Maar ik heb mijn Soundblaster gekocht na mijn videokaart en daarvoor had ik ook dat probleem (toen gebruikte ik mijn Onboard LAN maarja ik heb een 5.1 setje)
Je gebruikte je onboard lan en die heb je verruild voor een 5.1 geluidskaart :+ Wat klopt daar niet ;)

Denk dat je het probleem met die oude kaart niet had omdat je toen nog een oudere driver gebruikte :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde dat ik daarvoor dhet geluid onboard gebruikte.
En ik gebruik LAN nu onboard.
Heb het geluid dat onboard is al uitgeschakeld in me bios..
Naja sorry dat ik een beetje onduidelijk was ;) O-)

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 18:25
Ik heb zelf een GFFX5200 van XFX, ik heb dat probleem nooit gehad maar mijn vader wel, en toen had ik omega drivers erop gesmeten en weg was het probleem, ligt dus aan drivers

[offtopic]
Mijn GFFX5200 draait NU 375/420 :D:D [Op lucht, en riva tuner laat me niet verder gaan :<]

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Hier hetzelfde "probleem" met een Asus FX5200 op een A7N8X deluxe....zal wel aan de drivers liggen.....

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
ik hebt ook met me GF4 Ti4400 en de nieuwste nvidia drivers...is geen probleem maar ligt gewoon aan de drivers :)

smile an everlasting smile

Verwijderd

vinkje weghalen bij " toon nvidia settings icoon in de taskbar " waneer je dan opnieuw opstart dan wordt het beeld niet meer zwart

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 19:20:
vinkje weghalen bij " toon nvidia settings icoon in de taskbar " waneer je dan opnieuw opstart dan wordt het beeld niet meer zwart
Heb de Engelse drivers :D
Maar goed die stond al uit ;)

Ik ga die Omega drivers zoeken - downloaden - installeren en hopen dat ie dan normaal doet

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds hetzelfde probleem.
De nieuwste Omega drivers staan erop (ze geven wel betere performance)

Verwijderd

Dit verschijnsel heb ik ook maar dan met een ATi kaart, maar ik dacht dat het normaal was maybe omdat het een ati kaart is maar met een nvidia kaart heb ik dat nog nooit gezien hoor. Is het eventueel normaal voor een atikaart?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Yep, het is normaal, ik heb het gehad met mijn geforce en nu met mijn huidige Ati-kaart. Niks om je zorgen om te maken. :)
Pagina: 1