Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Ik loop al een tijdje met de volgende "uitvinding" in m'n hoofd die ikzelf niet kan uitvoeren. Het idee is vrij simpel. Koppel een HDD-mp3-speler aan een bleutooth (of ander draadloos netwerk) zender/ontvanger. Zorg er vervolgens voor dat dit apparaat automatisch synchroniseerd met alle zelfde apparaten binnen zijn bereik. Hierdoor kun je dus automatisch alle muziek van mensen in je omgeving binnen halen (en zij die van jou). Thuis laad het machien automatisch alle gedownde mp3's binnen van je compu. Lijkt me technisch goed haalbaar en de mogelijkheden lijken me erg interessant. De huidige HDD-en zijn zo groot dat ruimte geen probleem is en de verbindingssnelheid is redelijk. Mocht het gemeengoed worden dan zullen binnen no-time platenzaken ermee uitgerust worden om je stukjes muziek te voeren. Waarschijnlijk zal zelfs de albertheyn proberen de laatste aanbiedingen tussen je muziek in te prakken (hierbij patenteer ik het spam-filter voor mp3-spelers :-)
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Het is technisch haalbaar, maar er zijn nog te weinig plaatsen met bluetooth :)
Volop handig wel :P

En wederom een makkelijke manier om te "stelen" van de platenmaatschappijen. (of dat goed of slecht is laat ik dan nog maar even in het midden)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

MaDLiVe

.-Observer-.

Met bluetooth class 1 is dat zelfs niet haalbaar. Weet je wel hoe traag bluetooth is :P (helemaal over grote afstanden) Dat werkt gewoon niet met grote music files.

Wlan met ene lager stroomverbruik en daarmee ook lagere snelheid (denk aan max 11mbit) lijkt me realistischer.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 12:40

-=Sentinel=-

*zucht...*

Waarom geen wifi, komt steeds meer in opmars en is stukken sneller als Bluetooth...

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klinkt een beetje als wat de Rio Audio Karma kan, maar dan wireless. Het lijkt mij dus geen enkel probleem, maar dan niet via BT, maar WiFi.
Die Rio mp3 speler synchroniseert automatisch via een 10/100 netwerkkaartje in het docking station :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:06
Eerste probleem: Auteursrechten ...

-

• blissard
Nee hoor, auteursrechten is het laatste probleem (eerst een werkend apparaat :) . En daarbij gaat het om uitwisseling tussen eindgebruikers onderling.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 10:03

Gé Brander

MS SQL Server

Dan nog is het gebaseerd op het overtreden van de auteurswet

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

2e probleem: stel, het bereik is 100 meter oid, en jantje loopt op 90 meter van jou met zo'n device...je begiont te synchroniseren en jantje loopt 10 meter van je weg....mp3 file voor de helft binnengehaald.....

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op 29 december 2003 @ 11:14:
2e probleem: stel, het bereik is 100 meter oid, en jantje loopt op 90 meter van jou met zo'n device...je begiont te synchroniseren en jantje loopt 10 meter van je weg....mp3 file voor de helft binnengehaald.....
laat je toch eerst oversturen hoe groot de file is, komt jantje buiten bereik laat je dat ding kijken hoeveel hij van de file binnen heeft. komt het niet overeen met de grootte die was overgestuurd gooi je hem weg.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

ja en is inmiddels je accu half leeg...transferren kost stroom ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• blissard
thx waizz, volgens mij precies wat ik bedoelde. Ben ik blijkbaar toch niet de enige die dit een fantastisch ding zou vinden. Ik denk dat leokennis wel gelijk heeft wat betreft de praktische probleempjes maar die zijn wel op te lossen. Ik denk ook dat c70070540 wel gelijk heeft wat betreft de auteurswet maar het gaat me dan ook niet om de problemen waar je tegen aanloopt. Die zijn er immers altijd en die zou ook vindingen als de compact cassette tegengehouden hebben (om maar niet te spreken van het internet). Daar waar deze wet vooruitgang blokkeerd zou de wet misschien gewijzigd moeten worden. Dit is een andere discussie al ben ik het met je eens dat dit apparaat de laatste nagel aan de doodskist van auteursrechten zou kunnen zijn.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En ook niet de tweede, of derde. De Cowon Q5, Archos PMA400, Archos 604 Wifi en de Archos 704 Wifi hebben ook wifi.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 15-04-2007 15:41 ]

Pagina: 1