Windows -> Run -> link toevoegen?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 18:09
Hey ik heb een vraagje..

Om programma's op te starten gebruik ik erg vaak de optie "run" (of uitvoeren) in het start menu (of <wintoets>+<R> eigelijk), maar nu heb ik hier een vraagje over.

Standaard programma's als photoshop of word openen gewoon, maar sommige programma's ook niet. Is er een mogelijkheid om deze hier in toe te voegen? Staat er mischien ergens in het register opgeslagen welk woord welk commando uitvoerd?

Ik zou namelijk graag shortcuts willen toevoegen, dat als je in "run" het commando X opgeeft, dat hij c:\program files\x\x.exe opstart. Bestaat deze mogelijkheid?

al een tijd lopen googlen, en hier in de search kom ik er ook niet uit... help :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voeg c:\program files\x toe aan je user of systeemvariabele 'PATH' en dan kun je x(.exe) zo uitvoeren.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Neejoh
Hmm, begrijp niet helemaal wat je daar mee bedoeld. Waar kan ik dit vinden? Niet in de eigenschappen van x.exe.

Wat bedoel je met die user of systeemvariabele 'PATH' :?

[ Voor 43% gewijzigd door Neejoh op 28-12-2003 16:08 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Control Panel -> System -> tabblad Advanced -> Environment Variables -> User of System variabele 'PATH' toevoegen of bewerken, daar c:\program files\x achter zetten. (let op dat meerdere paden gescheiden zijn door ';', dus c:\Windows;c:\temp etc.)

Bovenstaande methode is voor XP, 2000 werkt geloof ik hetzelfde.

[ Voor 33% gewijzigd door blackd op 28-12-2003 16:11 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Neejoh
blackd schreef op 28 december 2003 @ 16:09:
Control Panel -> System -> tabblad Advanced -> Environment Variables -> User of System variabele 'PATH' toevoegen of bewerken, daar c:\program files\x achter zetten. (let op dat meerdere paden gescheiden zijn door ';', dus c:\Windows;c:\temp etc.)
Ik ga het proberen, thanks!!

• Neejoh
He dit werkt perfect! Thanks voor het snelle antwoord!!

Verwijderd

Hoe kan photoshop starten waarbij photoshop path niet ingesteld is in de systeemvariabele 'PATH'?

Programma's als trillian starten niet op dus dan moet je maar een verwijzing maken in systeemvariabele 'PATH'? Ik wil meerdere programma's zo starten dus zo ik veel paths moeten toevoegen.
Ik wil het zoals photoshop hebben. Hoe moet dat?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat komt volgens mij omdat PhotoShop op je bureaublad staat; die namen kunnen namelijk ook gebruikt worden om direct een applicatie op te starten. Het is dus of je bureaublad; of een item in je pad :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op 14 mei 2004 @ 22:16:
Dat komt volgens mij omdat PhotoShop op je bureaublad staat; die namen kunnen namelijk ook gebruikt worden om direct een applicatie op te starten. Het is dus of je bureaublad; of een item in je pad :)
Is helaas niet zo. Als ik een shortcut van Trillian op mijn desktop plaats dan lukt het nog niet op te starten dmv van Run. En ImageReady kan ik wel opstarten zonder dat dat op mijn desktop staat.

Ik wil het heel graag weten hoe het inelkaar zit want ik vind programmas starten dmv van Run erg interesant als we het over RSI hebben. :)

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
maak een snelkoppeling (bijvoorbeeld outlook express)

pad: "C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe"

geef het de naam die je wil gebruiken ik gebruik: "oe"

die snelkoppeling gooi je in je windows map en dan ben je klaar^^

kep er best veel, winrar, nero, avant browser, outlook express vanalles!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

stevenP schreef op 15 mei 2004 @ 08:37:
maak een snelkoppeling (bijvoorbeeld outlook express)

pad: "C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe"

geef het de naam die je wil gebruiken ik gebruik: "oe"

die snelkoppeling gooi je in je windows map en dan ben je klaar^^

kep er best veel, winrar, nero, avant browser, outlook express vanalles!
Dat is inderdaad wel een goed idee; pak gewoon een random map uit je pad en gooi daar al je snelkoppelingen in. Leuk idee is dan misschien om je bureaublad aan je pad toe te voegen; dan heb je dat ook :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• stevenP
Spider.007 schreef op 15 mei 2004 @ 09:49:
[...]

Dat is inderdaad wel een goed idee; pak gewoon een random map uit je pad en gooi daar al je snelkoppelingen in. Leuk idee is dan misschien om je bureaublad aan je pad toe te voegen; dan heb je dat ook :)
ja werkt perfect, gewoon hetzelfde als winword en mspaint enzo heb ik dus ook avant (mn browser) en winrar gewoon intypen en hij start op :)

je kan btw ook je putty.exe in je windows map flikkeren, heeft verder niks om zich heen nodig...

//waar ik naar op zoek ben:
iets van een map die leeg is (maar niet door mij aangemaakt anders werkt t niet) in de windows of system32 om daar al mn shortcut's in te knikkeren.

ik heb zelf al een map aangemaakt maar dat vreet hij niet! :?
iemand?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Of je doet het eventjes op de nette manier:
code:
1
2
3
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\AcroRd32.exe]
@="C:\\Program Files\\Adobe\\Acrobat 6.0\\Reader\\AcroRd32.exe"
"Path"="C:\\Program Files\\Adobe\\Acrobat 6.0\\Reader\\"

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• stevenP
TRON schreef op 15 mei 2004 @ 10:10:
code:
1
2
3
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\AcroRd32.exe]
wat is dan de naam die je in moet typen?

btw, ziet er gelikt uit, maar waar vind je dan terug wat je erin had gezet? gewoon daar in je registry of ook ergens in een map?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

stevenP schreef op 15 mei 2004 @ 10:13:
[...]

wat is dan de naam die je in moet typen?

btw, ziet er gelikt uit, maar waar vind je dan terug wat je erin had gezet? gewoon daar in je registry of ook ergens in een map?
Het lijkt me logisch dat een registry file alleen in je registry terecht komt?

---

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
TRON schreef op 15 mei 2004 @ 10:10:
code:
1
2
3
Toevoegen aan het register.

1e regel: AcroRd32.exe vervang dat door de naam die je wilt intikken bij RUN.
2e regel: Waar het bestand te vinden is.
3e regel: Waar de 'werk-directory' te vinden is.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1