[Asus P4C800] P4 3.0GHz past niet

Pagina: 1
Acties:

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 12:01
Zoals de titel doet vermoeden heb ik een "Pentium 4 3.0GHz 800 MHz" die niet op een "Asus P4C800 Deluxe" past. Of eigenlijk hij pas wel maar dan zit de processor zeg maar scheef in de socket.

Het lijkt er op dat een van de randen van de processor op een verhoging rust. Ik krijg hem er met geen mogelijkheid in.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Ik heb gekeken in de handleiding van het moederbord en de processor en in beide staat dat ze een S478 Socket hebben.

LinkedIn - Collega worden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tja, daar heb je een hamer voor :P

effe serieus, weet je zeker dat er geen pinnetjes scheef staan op de cpu. Die dingen kunnen er op 1 manier in (moet je even goed op het socket kijken hoe) en dan vallen ze er in een keer in.
Anders zit hij of gedraaid of zitten er een paar pinnen verkeerd.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dan is er toch echt iets krom ofzo ... want hij past wel :p

Je hebt toch wel het armpje naast de socket omhoog gedaan :X

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Evilbee
Terw_Dan schreef op 28 december 2003 @ 16:00:
tja, daar heb je een hamer voor :P

effe serieus, weet je zeker dat er geen pinnetjes scheef staan op de cpu. Die dingen kunnen er op 1 manier in (moet je even goed op het socket kijken hoe) en dan vallen ze er in een keer in.
Anders zit hij of gedraaid of zitten er een paar pinnen verkeerd.
Jah dat was dus het eerst waar ik naar keek en dat is ook het rare. Alle pinnentjes zitten recht.

Ik maak er zo wel ff een foto van als ik het moederbord weer uit de kast heb gehaald.

Jah dat armpje heb ik ook omhoog gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Evilbee op 28-12-2003 16:04 ]

• Evilbee
Nu ik er nog eens naar kijk, nu zitten er wel 2 pinnetjes scheef :(. Heeft iemand tips hoe je ze weer rechtbuigt??

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Nee dat klopt, die past niet want die is 'te groot' voor je mobo, stuur hem maar naar mij op ;)

Even zonder gein, kijk of je hem wel goed om in de socket probeert te zetten, zonder kracht uit te oefenen moet de CPU in de socket passen, enkel voor t laatste beetje duw je hem aan alvorens de frictie hendel naar beneden te trekken en de cpu echt vast te zetten. Kijk dus even goed waar de lege hoekjes op de socket zitten en hoe je de CPU moet houden zodat de pins goed zijn uitgelijnd.

ONTLAADT JE EERST ivm electrostatische lading !!!

Pins recht buigen, ZEER voorzichtig met een kleine pincet liefst een plastic exemplaar, je wilt ze vooral niet afbreken [Pantagruel heeft er ervaring mee, die celeron 700 miste pardoes een pootje :( ]

[ Voor 24% gewijzigd door Pantagruel op 28-12-2003 16:11 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Evilbee
Het is gelukt, wat raar dat ik daar in eerste instantie overheen heb gekeken. Het waren idd 2 pinnetjes die scheef zaten.

* Evilbee vind zoiets niet fijn om te doen. :(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Evilbee schreef op 28 december 2003 @ 16:13:
Het is gelukt, wat raar dat ik daar in eerste instantie overheen heb gekeken. Het waren idd 2 pinnetjes die scheef zaten.

* Evilbee vind zoiets niet fijn om te doen. :(
Mwa, je kan met gemak die pinnetjes rechtbuigen dmv een mesje. Als je maar voorzichtig genoeg te werk gaat, is er geen probleem.
Blij dat het gelukt is voor je, maar kijk voortaan eerst onder je CPU voordat je zo'n posting als deze post. :*)
Pagina: 1