Ik heb een menu dat op basis van twee tabs bovenaan verschillende content moet tonen. Deze ASCII-art verduidelijkt de situatie hopelijk:
De reden dat ik dit post is dat ik mij pas net aan het verdiepen ben in client-side programmeren met javascript (m.a.w. ik ben een ongelofelijke beginner). Ik zie zelf niet in waarom ik een van de twee methoden zou kiezen boven de andere. Graag wil ik van iemand met meer ervaring weten welke van deze methode te verkiezen is. Of is er wellicht een derde manier hoe ik dit probleem moet oplossen? M.a.w. hoe lost de professional dit op?
code:
Hierin representeren een en twee de tabs en op basis van de actieve tab wordt hier de content gevuld. Dit switchen gebeurt client-side d.m.v. geschikte javascript. Ik heb dit tot nu toe op twee manieren geïmplementeerd:1
2
3
4
5
6
7
8
| _____________________ | een | twee | |__________|__________| | | | hier de content | | | | | |_____________________| |
- hier de content is één DIV waarvan de juiste inhoud m.b.v. innerHTML wordt geschreven;
- hier de content bestaat uit twee DIV's onder elkaar, waarvan de juiste m.b.v. de style.display property wordt weergegeven. (de niet active DIV krijgt dan de waarde 'none')
De reden dat ik dit post is dat ik mij pas net aan het verdiepen ben in client-side programmeren met javascript (m.a.w. ik ben een ongelofelijke beginner). Ik zie zelf niet in waarom ik een van de twee methoden zou kiezen boven de andere. Graag wil ik van iemand met meer ervaring weten welke van deze methode te verkiezen is. Of is er wellicht een derde manier hoe ik dit probleem moet oplossen? M.a.w. hoe lost de professional dit op?
[ Voor 2% gewijzigd door Ralluph op 28-12-2003 17:03 . Reden: typo nu pas opgemerkt :| ]