Toon posts:

[OC] AMD T-Bred XP2000 [Question]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

CPU: AMD XP2000 (T-Bred)
Mobo: Asus A7N8X Deluxe revision 2.0 (Uber 1007 BIOS)
RAM: 2x 256MB Corsair XMS PC3200 CL2
HDD: 1x WD Raptor 36.7GB 10.000RPM 8MB Cache SATA
VID: Sapphire ATi Radeon 9600XT 256MB

Ik ben redelijk nieuw in de wondere wereld van PC-Tuning, ben nu een jaar actief.
Momenteel zit bovenstaande hardware in een Chieftef Centurion case met waterkoelings onderdelen van o.a. Cooltech, Innovatek en Swiftech.

Na een paar dagen prutsen heb ik m'n systeem tot 11.5 x 200 = 2300MHz gekregen. Na allerlei benchmarks waaronder 3DMark en Sandra gedraaid te hebben bleek dit de maximale stabiele overklok te zijn. Geheugen draait momenteel op 2-3-3-6 (100%=400MHz) stabiel.

Op zich niet echt slecht voor een beginner, maar wat ik nu niet begrijp is het volgende. Na het overklokken kan ik zonder enig probleem mijn pc opnieuw opstarten zelfs lomp resetten maakt em niet. Als ik echter mijn pc uitzet met bovenstaande overklok en weer aanzet hij niet wil booten. Alleen een bios reset en standaard waarden verhelpt dan het probleem. Als ik daarna echter weer m'n oude overklok terug zet hij weer wel boot, ook na een restart of reset.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat ik mijn pc niet goed genoeg heb 'ingebrandt'? Aangezien ik niet langer dan een halfuur op deze waarden heb gebenchmarked (stressed, of te wel een burn-in).

Kan het daar aan liggen?
Zoniet, wat zijn dan de opties?

ps: ik neem aan dat ik deze topic in dit forum mag posten, zoniet dan hoor ik het graag (en waar ik het dan wel zou mogen posten.. ;))

Verwijderd

Dat heeft te maken met de koude boot. Bij een verse boot pakt de ASUS het std voltage van de cpu...1.65V waarschijnlijk en die cpu van jou wil alleen maar 2300mhz doen op 1.85V.

Er is hier wel trouwens een oplossing voor geloof ik. Weet hem alleen zo niet te vinden. Zoek maar eens op cold boot en ASUS. Waarschijnlijk vind je op Google wel wat.