[TV-kaarten] Verschil in tuners

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Misschien kan iemand mij hier een antwoord op geven, als ik zo de verschillende TV kaarten bekijk van vele merken dan zie ik daar vaak 3 verschillende tuners op zitten, te weten deze:

De kleine: (deze zit op de ASUS TV FM Card)

Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.co.yu/tests/multimedia/asus/tv_card/asus_tv_card_00000_small.JPG

De grote: (TYPHOON TV TUNER FM STEREO)

Afbeeldingslocatie: http://www.anubisline.com/english/catalog/90031m.gif

De vierkante: (MSI TV@nywhere Master)

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/vga_img/S_8606.jpg

Ik weet dat de bovenste 2 van Philips zijn, maar ik kan de verschillen nergens te weten komen tussen beide, bij de 3e zit er een model op wat ik nog nooit eerder heb gezien, een "Silicon Tuner" is het enigste wat er op de site van MSI stond.

Misschien iemand meer info? Met Google kom ik niet echt ver.

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

meschien een hele domme vraag hoor...maareh wat wil je nu presies weten????
:)

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Verwijderd

Specs van die tuners. Welke beter is. Ofzo. Ik zeg dat het verschil nihil is. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 15:32:
Specs van die tuners. Welke beter is. Ofzo. Ik zeg dat het verschil nihil is. :)
Ik verkoop die dingen en ik zeg: pak geen kaart brooktree chip maar een met een philips chipje, beeldkwaliteit is een stuk beter. Wel nog geen support in dscaler maar dat is in development.

Verwijderd

Dat zie je waarschijnlijk ook terug in de prijs.

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

de phillips chip worden wel degelijk ondersteund in dscaler
ik heb al meerdere kaarten `versleten`en die waren allemaal met een bt848 en bt878 chips van phillips
ik zou gaan voor een kaartje met een bt878 chip
bij mij heeft deze een zeer goede beeldkwaliteit :*)

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hallo! ik doel hier NIET op de CHIP die erop zit maar op dat grote stuk metaal, de tuner !

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Fidel schreef op 28 december 2003 @ 15:40:
ik heb al meerdere kaarten `versleten`en die waren allemaal met een bt848 en bt878 chips van phillips
Sinds wanneer zijn de Brooktree 8x8 chips van Philips? Philips heeft de SAA713x reeks. De Brooktree-serie is van Conexant.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 15:36:
[...]

Ik verkoop die dingen en ik zeg: pak geen kaart brooktree chip maar een met een philips chipje, beeldkwaliteit is een stuk beter. Wel nog geen support in dscaler maar dat is in development.
Ik bevestig dat die philips chipset het uitstekend doet in dscaler.

Weet iemand trouwens een goede tool voor het capturen van de s-video of s-vhs ingang van dit soort kaarten?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Enigste wat ik weet is dat die kleine vierkante tuner (die van MSI) een digitale tuner is..
Die zat geloof ik ook eerst op de ati all in wonder kaarten, misschien dat je daar even kan kijken voor de verschillen tussen digitale en analoge tuners :?

(Volgens mij was het zo dat digitale langzamer zapte met betere beeldkwaliteit en bij analoog andersom, maar ik kan me ook vergissen.. ;))

Eeuwige n00b

Verwijderd

Leon schreef op 28 december 2003 @ 16:33:
Enigste wat ik weet is dat die kleine vierkante tuner (die van MSI) een digitale tuner is..
Die zat geloof ik ook eerst op de ati all in wonder kaarten, misschien dat je daar even kan kijken voor de verschillen tussen digitale en analoge tuners :?

(Volgens mij was het zo dat digitale langzamer zapte met betere beeldkwaliteit en bij analoog andersom, maar ik kan me ook vergissen.. ;))
De meeste tv kaarten hebben een brooktree chipset met digitale tuner, en die zappen toch redelijk snel hoor.

• Bor

Bor

De nieuwe kaarten hebben vrijwel allemaal een philips chipset volgens mij.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27

JWO

ik denk dat het verschil in tuners niet merkbaar is, heb zelf een Temic tuner op een typhoon kaart. zie geen verschil met een pinnacle kaart met philips tuner, wat wel veel uit maakt is de coax kabel die je er tussen hangt.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 15:37:
Dat zie je waarschijnlijk ook terug in de prijs.
Nee hoor, de medion kaart (van de Aldi) heeft ook een Philips chip en ik dacht niet dat ie zo duur was :)

Verwijderd

De MSI TV@nywhere Master ziet er uit als een dvb kaart. Geen moelijke keuzen, een dvb kaart haalt gewoon een direckte mepg2 singaal binne waardoor dvd kwaliteit zelfs mogelijk is.

Ik zou voor een DVB-s kaart gaan (S van satelliet).
Met de DVB-C kaarten zou je wel problemen kunne verwachten door de brakke kabel netwerk van chello (C van cable).

• Bor

Bor

direckte mepg2 singaal binne
Hoe wil je dat doen met analoge tv?!

Verwijderd

Uitstekend programma voor bekijken TV op je computer, persoonlijk vindt ik dit een van de beste.

www.dscaler.org
Pagina: 1