Toekomst van de harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06-2025
Ik heb binnenkort een spreekbeurt over de harde schijf,
en nu wou ik het gaan hebben over de toekomst van de harde schijf (primaire opslag medium voor de PC bedoel ik hier mee).
Dus ook over andere technieken zoals holografische opslag of met lasertechnieken.
Ik heb al een beetje informatie, maar zou iemand mij misschien een paar links naar wat goede sites willen geven.

Alvast bedankt :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
om informatie te zoeken zijn er zoekmachines uitgevonden... probeer die eens..

• Refragmental
Nou aangezien zoekmachines niet echt intelligent omgaan
met je request vraag ik het liever OOK ff hier,
want hier zitten namelijk de meeste kenners
en die weten wel waar ik het kan vinden.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Dit is nog beter:
Scientific American: Feature Article: Avoiding a Data Crunch: May 2000
Heel goed artikel over precies wat jij wil hebben. Daarom ben ik ook geabboneerd op die zooi (8>

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Refragmental
Op zondag 10 december 2000 15:52 schreef Macros het volgende:
Dit is nog beter:
Scientific American: Feature Article: Avoiding a Data Crunch: May 2000
Heel goed artikel over precies wat jij wil hebben. Daarom ben ik ook geabboneerd op die zooi (8>
LOL

Die heb ik hier nu net voor me liggen,
daar staat aardig wat in :)

En horus,
Bedankt :)

• aatos
maar goed, ik ben ook de beroerdste niet, ik wil mijn visie op de toekomst van harde schijven wel geven:

momenteel is een harde schijf het goedkoopste opslagmedium. het is echter relatief storingsgevoelig, omdat het en nogal fragiel mechanisch systeem is.

ik denk dat in de toekomst data steeds minder lokaal zal worden opgeslagen, maar meer op grote servers, waar je je data via internet vanaf haalt en op zet. deze servers zullen de data waarschijnlijk opslaan met behulp van optische lees en schrijfmethoden die niet of nauwlijks slijten

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Ik denk dat in de toekomst zeker het internet NIET de centrale opslagplaats wordt.
1. het internet is onbetrouwbaar, nu en VER in de toekomst
2. het internet is langzaam, nu en in de toekomst (vergeleken met hardeschijven)
3. het internet is zeer strorings gevoelig, ergens een onderzeese kabel dood, internet 50% zo snel, server crash ergens helft van je data kwijt.

Dit zijn structurele problemen die inherent zijn aan de structuur en groote van het internet, en vast liggen door de physieke (grote) afstanden van het internet.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Micro$oft zou het wel graag zo willen zien, die centrale dataopslag, gaat illegaal kopiëren van software tegen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

als de geheugen prijzen eens echt onderuitgaan :
de solid-state disk / ramdrive.
stil / snel / laag energieverbruik / betrouwbaar en :
nog heel ver weg van ons :(

• aatos
Op maandag 11 december 2000 16:09 schreef budi het volgende:
Micro$oft zou het wel graag zo willen zien, die centrale dataopslag, gaat illegaal kopiëren van software tegen.
waarom gaat dat illegaal kopieren tegen? de data die je op zou slaan is net zogoed van jou als nu. ik zie geen reden waarom microsoft of wie dan ook ineens toegang zou hebben tot jouw bestanden.
Pagina: 1