Toon posts:

externe antenne voor draadloos internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een router staan (3Com) en die staat beneden ik heb nou ook een draadloos PCMCIA kaartje gekocht voor me laptop en nou wil ik graag ook boven internet hebben nou wat is nou mijn probleem??? ik heb boven net geen onvangst dus vroeg ik me af ik misschien een externe antenne met CAT1 als ik die kabel van CAT1 nou naar boven trek en dan die antenne en daar weer op schroef heb ik dan goeie ontvangst??? of kan ik beter gewoon de router inplaats van in de werkkamer plaatsen gewoon in de meter kast plaatsen (hij staat nu in de werkkamer (mijn kamer boven die is dicht bij de meterkast slaap er bijna boven dus...) kan dat misschien??)
maar we hebben ook een codering er op zitten van 128-Bits als ik die nou uit zet of op 64-Bits zet heb ik dan ook betere ontvangst of heeft dat er niks mee te maken?

groetjes Sysopje_online (Tim)

ps. ik heb hier niet erg veel verstand van dus een uitleg met veel details zo welkom zijn!!!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 16:00 . Reden: spellings fout ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:22
helaas is het niet zo dat de radio signalen sterker worden als je de encryptie eraf haalt.. je kan wel kijken naar een richt antenne gemaakt van een pringles bus (zoek bij google op Cantenna en je komt er wel uit) ik heb zo'n ding aan m'n balkon hangen omdat ik dan nog net bereik heb van het TUDelft netwerk (zonder externe antenne niet..) je hebt dan wel altijd een chips bus aan je laptop hangen die je nog moet richten ook

gewoon een langere kabel naar je antenne is een beetje link, het mag misschien wel zo zijn dat je op die manier de antenne verplaatst maar die kabel heeft signaal verlies. als je een hele goeie kabel vind kan het waarschijnlijk wel

het is trouwens zo dat een utp kabel minder verlies heeft dan een coax kabel, dus al je je antenne doortrekt is dat minder effectief dan het verplaatsen van de router en er een langere utp kabel tussen zetten

als je makkelijk de router in de meterkast zou kunnen zetten zou ik dat gewoon doen, dat is de makkelijkste oplossing waarbij je weinig hoeft uit te geven (voor mij altijd een pre)

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
hans_lenze schreef op 28 december 2003 @ 15:50:
helaas is het niet zo dat de radio signalen sterker worden als je de encryptie eraf haalt.. je kan wel kijken naar een richt antenne gemaakt van een pringles bus (zoek bij google op Cantenna en je komt er wel uit) ik heb zo'n ding aan m'n balkon hangen omdat ik dan nog net bereik heb van het TUDelft netwerk (zonder externe antenne niet..) je hebt dan wel altijd een chips bus aan je laptop hangen die je nog moet richten ook

gewoon een langere kabel naar je antenne is een beetje link, het mag misschien wel zo zijn dat je op die manier de antenne verplaatst maar die kabel heeft signaal verlies. als je een hele goeie kabel vind kan het waarschijnlijk wel

het is trouwens zo dat een utp kabel minder verlies heeft dan een coax kabel, dus al je je antenne doortrekt is dat minder effectief dan het verplaatsen van de router en er een langere utp kabel tussen zetten

als je makkelijk de router in de meterkast zou kunnen zetten zou ik dat gewoon doen, dat is de makkelijkste oplossing waarbij je weinig hoeft uit te geven (voor mij altijd een pre)
één probleem als ik me router in de meterkast ga zetten moet ik eerst een gat in de muur boren dus daar ben ik nog wel ff mee bezig daarom wou ik ff uitzoeken of dat ik mischien zo als jij het zegt de antenne verplaatsen in de meterkast of gewoon buiten uit het raam hangen dan kan ik hem ook wel ontvangen :P.
en nog wat je zegt dat als ik UTP gebruik dat er dan minder signaal verlies optreed maar hoe moet ik die UTp er op vast maken er zit namelijk alleen een CAT1 aansluiting op want dat is schroef draad (teminste volgens mij) want die antenne die schroef je er op en je klikt hem niet net zoals bij een gewoone netwerk kabel

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 21:30
ik denk dat hans_lenze bedoeld dat bij bedraad netwerk, UTP minder verlies geeft dan coax.

[mierenneuk mode]
En lees de FAQ ff door, want daar staat in dat je niet haalo/ groetje enzo mag doen.
[/mierenneuk mode]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
externe antenne voor draadloos internet???

1 topic in het juiste subforum lijkt me genoeg :)

Dit topic is gesloten.