Ik ben sinds kort in het bezit van een AV-Reciever welke capabel is om DTS en Dolby Digital te kunnen weergeven. Nu heb ik ook een terratec DMX fire en wil nu dus graag weten hoe dit in zijn werk gaat. Ik had laatst de Matrix met AC-3 compressie welke met geen mogelijkheid geluid gaf, na wat ondrzoek las ik in de handleiding van mijn reciever dati ie graag voor DTS ed het zwaar de voorkeur had om de DVD speler op bitstream te zetten. Mijn geluidskaart doet PCM ...of is deze ook capabel om bitstream te doen ??? Zo heb ik ook al een aantal DTS demo's (mp3 op pc) geprobeert welke alleen geluid geven op input=pcm terwijl ik de keuze heb tussen pcm en dts(=bitstream??) en kan dus alleen kiezen pcm ... anders geen geluid, status informatie van versterker is dan rustig dolby prologic...:-( Ligt het probleem nu bij het feit dat in de compressie van dvd films teveel informatie verloren gaat om de ac-3/dts codering weer terug te genereren of in het feit dat de geluidskaart alleen maar pcm kan uitsturen ?
The Matrix heeft geen DTs, en DD wat de matrix heeft is pcm als het goed is...Je kan bij je control panel van je xfire instellen waarvoor je die uitgang wil gebruiken
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel